Mi a bennfoglalás és az osztás közti különbség?
Szerintem oltári nagy marhaság, hogy a négy alapművelet (összeadás, kivonás, szorzás, osztás) egyikét (osztás) szétszedték kettőre. Semmi gyakorlati értelme nincs, csak zavarja a gondolkodást.
Rengeteg tanítványom volt már, és az az érzésem, hogy a tankönyveket (tantervet) olyan elvetélt "szakemberek" írják, akik hülyék ahhoz, hogy valódi munkát (pl. kutatómunkát) végezzenek, ezért rágják a ceruzájukat, hogy hogyan lehetne még tudományosabbá tenni az egyszerű tananyagot.
Fizikus vagyok, de a mai nap az első az életemben, amikor a bennfoglalásról, mint műveletről hallok. Nem értem, minek kell ez.
30 évvel ezelőtt általános iskolában szépen megtanítottak minket mindenre a régi oktatási rendszer szerint, nem volt semmi fakszni, semmi csűrés-csavarás. Ahogy már előttünk is megtanulták nemzedékek, és nem rohadt szét az agyuk tőle.
Manapság olyan "puhapö.csű" lett minden és mindenki. A diákok még nem sokkal érettségi előt is küzdenek olyan fogalmakkal, amit anno mi már általánosban tudtunk, a tanárok meg hülyeségeket tanítanak csak azért, hogy "megóvják" a gyerekeket a matematika jelentette sokktól.
Nem csoda, ha matematikai analfabéták kerülnek ki az iskolából. Valami nagyon elromlott azóta.
8 éves fiamnak szeretnék segíteni bennfoglalás témában.
(12db alma csoportosítása megtörtént, ahogy tanították. 4 bekarikázott csoportban 3-3db alma van)
Számtan nyelven:
3+3+3+3=12, 4x3=12, ez idáig oké....de innen jön a feketeleves. a fiam szerint 12:4=3, 12/3=4
de a tanárnő szerint ez nem jó, hanem 12:3=4 illetve 12/4=3 ez a helyes. Számomra és szerintem sokunknak totálisan értelmezhetetlen, hogy mi a valós különbség, így sajnos elmagyarázni sem tudom neki....sajnos totál nem érti. Kérem segítsen valaki, hogyan lehetne elmagyarázni érthetően neki hogyan kell megoldani, hogy legközelebb ne 3-ast kapjon erre a a feladatra. Köszönöm szépen a segítséget.
Én sem értem mi a (lényegi) különbség, pedig mérnöki diplomám van.
Miért kell egyátalán különbséget tenni ?
A fontoskodás, az manapság egy nagyon hasznos tudomány. A kerítéses példaírónak írnám:
Van 15 cukorkám, amit 3 osztálytársam között szeretnék egyenlően elosztani, tehát egyenlő csoportokat képzek.
Van egy 15m-es kerítésem, aminek egyik sarkán már van oszlop. Három részre akarom osztani, de úgy, hogy az oszlopok egyenlő távolságra legynek, tehát egyenlő csoportokat képzek.
Igazán gratulálok annak, aki az egyik példát a bennfoglalásra hozta a másikat pedig az osztásra.
A bennfoglalás az maradékos osztás. A sima osztás pedig maradék nélküli, akár végtelen tizedes tört formában fejezzük ki, akár valódi törtként. Aki ezt felnőttként sem érti, az bizonyára már az integrálásnál elakadt és a Fourier analízisről azt hiszi, hogy az a vegyelemzés egy fajtája.
A kettő közti különbség nem kifejezetten a matematika miatt van az alsós tananyag ban benne, hanem a szövegértés fejlesztése miatt.
Egyébként, az osztás az az pl., hogy van 6 almám és szétosztom két barátom közt, és egy barátomnak 3 jut (6/2=3).
A bennfoglalás pedig az amikor pl., van 6 almám és ebből hányszor tudok elvenni 2 almát, amíg nem marad egy sem, ugye ez 3 (6:2=3).
A 28. válaszoló vagyok.
Amúgy a kettő között a gyakorlatban van csak különbség, ezért elméletben - ,ha nem egy szöveges feladatban adjuk meg, nincs különbség, tehát: 6/2 egyenlő, de nem azonos 6:2, ahogy 6+2 is egyenlő, de nem azonos 2+6, és 2*6 is egyenlő, de nem azonos 6*2. Ezért használjuk az elektronikus eszközökön a '÷' jelet, mert ez kifejezi, hogy az eredmény szempontjából mindegy, hogy osztunk, vagy bennfoglalunk.
A részekre osztás és a maradékos osztás, más néven bennfoglalás műveletét együttesen osztásnak nevezzük a matematikában.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!