Mi a bennfoglalás és az osztás közti különbség?
A bennfoglalás egész osztás. 3/2=1
Az osztás meg valós: 3/2=1,5
Ha tévedek javítsatok.





szerintem meg semmi :O
szinonímák számomra
x-ben benne foglaltaik y mennyiségű z
x-et fel lehet osztani y mennyiségű z-re










A bennfoglalás és az osztás közti különbség a kisgyerekek számára óriási!
Felnőttkorra ez a különbségérzet elveszik, de a tanítóknak és az otthoni tanulásban alsós gyerekének segíteni akaró szülőnek ezt tudni kell ahhoz, hogy az osztást jól megértse a gyerek.
Az osztás kétféle tevékenységről szól, ezért értelmezése is ezzel a két tevékenységgel történik. Osztások eredménye számszerűen megegyezik, mégis más-más tevékenység által jön létre.
Az egyik értelmezés az úgynevezett _bennfoglalás_, ami azt jelenti, hogy egyenlő elemszámú csoportokat készítünk, és azt kívánjuk megállapítani, hogy hány csoport készíthető a rendelkezésre álló elemekből.
Például:
- van 15 db cukorkám, ha egy-egy osztálytársamnak 3 szemet adok (tehát 3 darabjával csoportosítom), akkor hány osztálytársamnak jut?
- 10 méteres kerítést 2 méteres kerítéselemekből készítünk. Hány darab oszlop kell a sarki oszlop után? (10m:2m = 5)
A másik értelmezés az úgynevezett _egyenlő részekre osztás_ (röviden _részekre osztás_), amiben adott, hogy hány egyenlő darabszámú csoportot kell létesíteni a rendelkezésünkre álló elemekből, de nem tudjuk, hogy egy-egy csoportba mennyi elem fog kerülni; éppen ezt akarjuk megtudni.
Például:
- van 15 db cukorkám, 5 osztálytársamnak akarok adni ugyanannyi szemet (tehát 5 egyenlő darabszámú csoportot fogok készíteni), akkor hány szem cukorka jut egy-egy megajándékozott osztálytársamnak?
- egy 10 méteres kerítéshez a sarki után 5 oszlopot akarunk leásni -- mekkora távolságra kerülnek az oszlopok? (10m/5=2m)
Tehát
- tízben a kettő (10:2). Ez a művelet a bennfoglalás (mennyiségekkel: 10m:2m = 5).
- tíz osztva kettővel (10/2). Ez a művelet a részekre osztás (mennyiségekkel: 10m/2=5m).
Megjegyzés:
az eddigi hozzászólások hibásak.





Az eddigi hozzászólások teljesen hibásak, hiszen
10:2=5 DE 10/2=5
Ez a roppant fontos különbség megéri hogy a szerencsétleneknek később drága pénzért egy éhező (szomjazó) egyetemista órákig magyarázza hogy a tört tulajdonképpen egy osztás ami tulajdonképpen egy bennfoglalás, vagy hogy azért kell elfelejtenie a kettőspontot amire éveken át kondicionálták mert a tantónénik és bácsik szeretnek szopatni. Más LÉNYEGES oka nincs. Persze értem én hogy mi a különbség, de amikor 2-3 jegynyi javulást okoz olyan apróságok megértetése hogy a kivonás csupán egy negatív szám hozzáadása (hopp egyből át tud rendezni egy műveletet előjelhibák nélkül, mert érti hogy miért kell vinni azt a mínuszt is a számmal együtt) vagy hogy az osztás egy törttel való szorzás valójában (és hipp-hopp oda, vissza, keresztbe, kasul kezd el egyszerűsítgetni - helyesen - aki eddig egy kukkot sem értett a törtekből)
akkor kicsit vicces hogy ilyen szépen szakmaian meg lehet indokolni hogy miért tanítanak NAGYON SOK olyasmit amit aztán lerombolnak épp hogy rögzült. Szerintem egyszerűen hülyének nézik a gyerekeket, mert "úgysem értenék meg", pedig dehogynem. Nekem el tudta mondani anno a tanárom (általánosban!) hogy miért helyesebb az egy megoldása van helyett az hogy egybeesik a két gyök, vagy hogy miért mondjuk azt hogy nincs valós gyöke ahelyett hogy nincs megoldása. Érdekes de se a másodfokú egyenletek se a komplex számok bevezetése nem okozott később traumát, ellentétben jó pár osztálytárssal.





"tört tulajdonképpen egy osztás"
Miért nem a magyar fociról mondasz véleményt?
Lehet, hogy ahhoz jobban értesz! :)))





"Az eddigi hozzászólások teljesen hibásak"
Ez nem igaz. Csak te nem érted!!!
Másrészt amit írtál, marhára nem idevaló.





Helyben vagyunk, most kezdd el megmagyarázni nekem hogy ötnek a negyede nem öt negyed. :D
Ahogy mondtam, megértik, és megtanulják HASZNÁLNI, azok akik hivatalos csodamódszerek ellenére eddig nem értették az egyszerűsítést, bővítést, törtek törttel, vagy egésszel szorzását osztását.





"Ez nem igaz. Csak te nem érted" Én értem az iróniát, és azt is tudom hogy az előttem válaszoló írta ezt eredetileg, ő még komolyan.
A válasz is ott van: nincs. lényeges. különbség.
A kérdés maga bizonyítja hogy nem, a gyerekek számára sem óriási a különbség, sokkal inkább nem értik miért kell hirtelen máshogy tanulni ugyanazt. Alsó után soha többet nem kerül elő a 'bennfoglalás'. S! o! h! a! Csak összezavarják vele a gyerekeket.





A 3. osztályos fiam könyve: x.oldalon még bennfoglalás és karikázni kell a cicákat, 2 lappal odébb már az osztás van.
Nem, nincs különbség, csak röviden rávezetik a gyereket, hogy mi az osztás.
Szerintem.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!