Egyetemen vannak házifeladatok?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Teljesen a tanártól függ.
De leginkább 1-2 prezentáció/tárgy szokott lenni, ha van.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Akárhogy lepontoztátok, #6 mond valamit. Egyetemista vagyok, és bár vannak beadandóim, de köszönőviszonyban sincs a dolog a közoktatással. Nemzetközileg elismert analízisprofesszor felírt gyakon egy bizonyítást egy feladathoz, majd megszólalt: "Kritizáljanak! Legyen kritika, mert pontatlan voltam!"
Na ez a mondat valahogy érdekes módon soha nem hangzott el a közoktatásban, pedig az öreg prof épp csak egy pöttyet tud többet.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
#7
Gondolom nem jártak egyetemre, s a 3 műszakos gyári szalagmunkához képes az egy műszakos félelmekkel teli szenvedés a közoktatásban még jó volt. Egyikhez se kell gondolkodni (vagy ha igen, arra senki volt felkészítve), csak el kell fogadni, amit egy rangosabb mond.
Amúgy kiegészíteném én is:
Nem infós szakon vagyok, de volt olyan tárgyam, hogy Informatikai ismeretek az egészségügyben. A tanárnő kerek perec megmondta, hogy ne csináljunk otthon semmit, nem kell befejezni az épp aktuális dolgot (névjegykártya, hasonlók), lesz rá idő következő órán.
A közoktatásban ilyen mikor lesz? Hogy nem kell közel még egy annyit foglalkozzon a diák az egésszel otthon is egyedül, mint órán?
Vagy Egészségügyi kampányokból írtam olyan vizsgát, aminek a végén a tanár megmondta, hogy amúgy nem volt benne rossz vagy jó válasz.
Egy kérdésre emlékszek: valami olyasmi volt, hogy hol kellene hírdetni valamilyen prevenciós programot a fiataloknak. S fel volt sorolva hogy szórólappal, tv-ben, rádióban, közösségi mediák felületén, újságban, stb. Szerintem kb mindenki a közösségi médiát karikázta, merhogy ha fiatalok, akkor inkább az, mint a radió.
De a tanár elmondta, hogy ezt mi kell tudjuk, nem ő. Mi van, ha valami olyan lenne jó, amit eddig senki se használt (pl a TikTok), vagy ha felkapott lesz valamelyik régi (pl a bakelit lemez is újra kelendő)? Nincs univerzális jó vagy rossz válasz erre. Vagy saját tapasztalat alapján kell dönteni, vagy kell csinálni egy felmérést (ha van rá keret).
A másik dolog, még ha van is házi, az se egyik napról a másikra van, mert az egyetemi órák elosztása nem olyan idétlen, mint a közoktatásban, hanem van egy nap kb 2 féle, oszt' ámen. Pl valami joggal kapcsolatos tárgyam mindig volt. S mindig szerdán 8-tól délig. Ha még lett volna is minden órán házi, akkor is csak hetente lett volna. (Amúgy csak 2 ppt/felév volt olyan témákban, hogy országunk közigazgatási rendszere, különleges jogrend, egy tetszólegesen kiválasztott közintézmény vagy megyei prefektusi intézmény bemutatása, stb.)
Vagy Egészségügyi szolgáltatások menedzsmentjéból (vagy valamelyik hasonlóból) volt néha házi, de az olyan volt, hogy nézzük meg a magán és állami kórházakban mennyi egy szülés, stb. Vagy hívjuk fel a háziorvosunkat s kérdezzük meg, mennyien vannak hozzá iratkozva s hány évesek.
Feladatot (pl egy gyógyszertár bevételenek kiszámítása) órán csináltuk, s amit akkor vettük, az volt vizsgán is.
Nem mint matekból, hogy órán veszitek simán egész számokkal a példákat, házinak fel vannak adva a törtesek s gyökösök, s felmérőn meg sin, cos és ln is van.
Ráadásul a számológép léte magától értetődő. A kézi számolás lassú s magas a hiba kockázata, így munkavégzésre tulajdonképp alkalmatlan. Ha meg nem munkavégzés, akkor is egy délután alatt egy okosteledon csak kerül na, amin ki tudja valaki számolni, hogy hány centinként kell elosztani azt a deszkát, hogy 5 szintes polc legyen belőle.
Nem azt mondom, hogy az egyetem tökéletes. Itt is tanultam totál felesleges dolgokat (Pl a LaTeX, ami a Microsoft Word és html szerelemgyereke. Pont olyan az eredmény, mint az 5.-es Word-ban írt esszéd, cserébe többet szenvedsz vele, mint egy html-es oldallal.) de azért ég és föld a különbség.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!