SEMMIT nem értek az iskolai fizikai anyagból, mit lehetne tenni?
Gimnázium 10. osztályáról van szó... Nem tudom, mi történt, de a mai anyagból semmit nem értettem, talán azért, mert kicsit beteg vagyok, és nehezebben figyelek... De a tanár azt mondta, ennél csak nehezebbek lesznek, szóval jó lenne megérteni a mostani példákat. A hozzáállásommal nem lesz baj, mert bár megijedtem, de küzdök tovább.
Egyik mai példa ez volt:
-----
Egy nyúl másfél percig fut 28km/h sebességgel. Milyen messzire jut el?
Itt a megoldás:
t=1,5 min = 0,025 h
S = v•t = 28•0,0025 = 0,7km = 700 m
KÉRDÉSEIM:
- Miért kell átváltani a 1,5 min-t?
- hogy jött ki az átváltásnál a 0,025 h
- miért kell a v-t és a t-t szorozni, amikor a képletben ez van: v=S/t Akkor hogy is van ez?
-Miért kell átváltani a 0,7 km-t?
- Hogy jött ki a 700 m
Ezen kívül van még öt feladat. Majd leírom azokat is.
Köszönöm előre is a segítséget!
Szia, nem olvastam végig minden választ. Viszont az jött le, hogy hatalmas hiányosságaid vannak matekból. Szerintem az 1-2 osztályos matekon kivéve mindent nézz át.
Az ilyen feladatok mint a nyulas meg a repülős igazból csak matek. (De egy ilyen feladatot józan paraszti ésszel is ki kéne tudnod számolni.)
Ha ilyenekkel nem vagy tisztában mint pl.: SI mértékegységek,Mértékegységátváltás, Összeadás-Kivonás-Osztás-Szorzás,Tizedes és Egyszerű törtek,Arányosságok,Egyenletrendezés stb. addig ne is próbálkozz mással.
ÉS NE magolj! ÉRTSD amit tanulsz és GYAKOROLJ különben az egész semmit sem fog érni.
Viszont ha egyedül nem megy kérj segítséget, járj el külön tanárhoz, ismerős stb...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!