Tényleg lenézik és kigúnyolják a más szakos hallgatók a bölcsészeket az egyetemen, mondván, nem ér semmit, amit tanulnak, és csak az államon élősködnek 3 évig?
igen, de nem érdemes ezen fennakadni.
ahogy többen le írták, a bölcsészeket szidó embereknek halvány gőzük sincs arról, hogy milyen egy bölcsész szak.
az a vicc, hogy andragógiát végeztem, ami nem épp a legjobb, legnehezebb szak, és nem is a legjobb főiskolán végeztem.
mielőtt elkezdtem a szakot, végigolvastam a netes véleményeket, és szinte mindenhol azt írták, h oda csak hülyék járnak, aki majd megdöbbennek, hogy milyen nehéz munkát találni, és ebben az iskolában sosem buktatnak.
ehhez képest, hát de, nagyon is buktatnak, az évfolyamtársaim nagy része felsőfokon beszélt angolul, vagy biztos állása volt, vagy más szakot is végzett stb., és elég ügyesek voltak informatikából.
Őszintén, mit tanul egy bölcsész, amire azt lehet mondani, hogy hasznos?
Angolt?
Kimegy az ember külföldre 1-2 év alatt anyanyelvi szinten fogja beszélni.
Irodalmat?
Ha sokat olvasok akkor is művelt leszek nem?
Politika? Vallás? Kultúra?
Mint laikus kérdezem, mik azok a dolgok, amiket hasznosítani lehet az életben, de az nem az életünk része, mi az amit ad a bölcsésztudományi kar a társadalomnak?
Mert mérnökre szükség van legyen az informatikus, villamos, gépész, építész, biológus, kémikus.
Ahogy szükség van matematikusokra, fizikusokra, akikből tanárokat is lehet faragni.
Szükség van orvosokra! jogászokra! És még sorolhatnám.
Bölcsészből tanár is lehet valaki (angol, német, irodalom, nyelvtan stb.), én azokat nagyon becsülöm, de mint mérnök a többinek nem látom értelmét.
"Irodalmat?
Ha sokat olvasok akkor is művelt leszek nem?"
Aha, és a könyveket kik írják?
47% azt mondod, hogy tiszteled a történelem- és irodalomtanárokat. (Mondjuk ez már eleve kis haladás, hiszen mondhatnád azt, hogy törölnéd a töri és magyar órákat is az iskolából, minek, elég csak a matek- és fizika.)
Na és szerinted a történelemtanárokat kik tanítják és milyen könyvekből?
Kicsit segítek: a történelemtanárokat NEM történelemtanárok tanítják, hanem egyes korszakok specialistái. Ez kicsit fura egy mérnöknek, akiket nagyrészt mérnökök tanítanak, de úgy képzeld ezt el, mintha a BME-n algebrát a matematikusok, fizikát a fizikusok, kémiát a kémikusok tanítanának és nem mérnökök (lehet, hogy így is van). Mert, színvonalasan tanítani sokkal jobban tud egy specialista.
Szóval, tanulják a leendő történelemtanárok a történelmet. Kik tanítják mondjuk a görög korszakot? A korszakra szakosodott történészek, akik többnyire klasszika-filológusok is egyszersmind, és mögöttük pedig újabb klasszika-filológusok állnak, akik az ógörög nyelvet művelik, a szövegeket olvassák, értelmezik, kutatnak stb.
Lehet, hogy Trója csak egy oldal vagy egy bekezdés a középiskolai történelemkönyvben, de e mögött a bekezdés mögött egy teljes ökoszisztéma áll, akik klasszika-filológusok, régészek, hadtörténészek, vallástörténészek stb.
Mérnöki példával élve: lehet, hogy Csonka János egykor az udvarán karburátort fabrikált, de ma már egy-egy autó tervezése mögött is nagyon durva ökoszisztéma van benne fizikusokkal, kémikusokkal, gépészekkel, formatervezőkkel stb. stb.
Azt mondod: orvosok és jogászok kellenek. Oké. Az etika fontos tantárgy? Fontos -- a jogászi és az orvosi etika is. Na és kikből lesznek az etika tanárok? (Belőlem, pl.) Filozófusokból vagy teológusokból, rengeteg tanulás után. És még a filozófusok mögött is állnak (már megint) klasszika-filológusok, akik pl. Arisztotelészt lefordítják, értelmezik stb. stb.
Egy-egy, akár vékonyka kis könyv mögött (pl. "orvosi etika") filológusok, teológusok, klasszika-filológusok egész hada áll és rengeteg, rengeteg kutatás.
És akkor még nem beszéltem a szórakoztató-iparról, hogy pl. egy Trója c. film mögött milyen szakértői had áll, és mögöttük pedig milyen kutatói apparátus.
Nem minden csak vas és acél tudod.
13-as könyvet akárki írhat. :)
14-es Köszönöm!
Lehet, hogy burokban élek sajnos én a filozófusokra mindig úgy gondoltam, akik egész nap csak gondolkodnak aztán "vagy így van vagy nem". Velük kapcsolatban kicsit felemás érzéseim vannak mert az ógörög filozófusok adták a matek alapjait.
Ugyan így a történészek, akik kutatnak meg gondolkodnak majd úgy döntenek megírják mire jutottak. A probléma az, hogy írásukban benne lehet a politika, vagy a saját rossz/jó tapasztalataik, amivel másokat vezethetnek félre. A történelmet ki nem állhatom mert a fele le van hazudva. Nem csak nálunk máshol is.
Etika, hát... amit a középiskolában vagy általánosban tanítanak arra aztán nincs szükség. Jobb ember attól nem lesz a diák.
Ugyan így a vallás... általános iskolában? :D Múzeumba esetleg! Régen be kellett volna tiltani! Csak hülyíti a népeket tovább. Tanítsanak helyette valami értelmesebb dolgot, valami valósabbat!
(Lehet az a bajom, hogy a parlamentben is ilyen nagy agytrösztök ülnek és ezért nem kedvelem a bölcsészeket!)
De ez egy más kérdés én ebbe nem akarok bele menni (igen hülye voltam leírtam) ez az én személyes véleményem, nem akarom erőltetni!
Csak megláttam a kérdést és gondoltam megírom, hogy mit mond egy mérnök erre a kérdésre.
Sziasztok!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!