Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Egyéb kérdések » Most mi ez a hiszti az oktatás...

Most mi ez a hiszti az oktatás körül?

Figyelt kérdés

Olvasok híreket, néha híradót is nézek és nem értem mi ez a nyavalygás a középiskolákban. Lázadoznak a diákok, levelet írnak a tanárok, de tulajdonképpen mi a probléma? Mielőtt leszólnának, átlagos középiskolás vagyok.

Sokaknak az a bajuk, hogy sok óra van. Egyrészt ez nagyon rég óta így megy, másrészt a hét-nyolc órából, 2-3 ilyen laza, tesi, etika, rajz stb. nehezebb tárgyakból pár óra van egy nap. Házifeladat szerintem semmivel nem több, mint általánosban, írásbelit kb 45 perc alatt megírom, néha kevesebb. A tanulnivaló tényleg sok, de abszolút nem lehetetlen. Viszonylag kevés tanulással is 4.1 lett az átlagom, pedig bőven tanulhattam volna többet is. Vannak felesleges dolgok elismerem, tényleg jó lenne ha mindenki a saját érdeklődése szerint tanulhatna bizonyos tantárgyakat, de ahogy észreveszem a legtöbb diáknak az a baja, hogy egyáltalán tanulni kell valamit. Engem diákként talán az zavar, hogy néha kevés a 10 perc szünet, bár munkahelyen még ennyi se nagyon van úgyhogy nem hisztizek. Tanároknak pedig mi a problémájuk? Nálunk de szerintem országosan meg van határozva, hogy heti max 26 órát tarthatnak (26*45 perc), és napi 3 óra adminisztráció van nekik (elmondásuk szerint) az akárhogy számolom 34.5 óra hetente. Ehhez még hozzájön a dolgozatjavítás (már ha olyan a tantárgy) és ennyi. Más meg heti 6 napot dolgozik napi 8-10 órát (48-60 óra). A fizetésük tényleg kevés ezzel egyet értek.

Szóval értem én, hogy nem minden tökéletes, de szerintem messze nem olyan rossz mint mondják.

Ui: múltkor a tv-be egy gyerek nyilatkozott, hogy az iskolában kitört az ablak és két hetet kellett várni míg kicserélték, és ez milyen felháborító. Az eszükbe se jut, hogy nem kéne kitörni? Nálunk ha összetört az ablak az mindig azért volt, mert valamelyik gyökér dobálta valamivel, nekifutott, nekilökte a másikat stb. Nagyon ritkán törik ki véletlenül. 17/f



2016. febr. 1. 19:10
1 2 3 4
 21/36 anonim ***** válasza:

"Huszonéve tanítja ugyan azt az anyagot, sokszor ugyanazokkal a feladatokkal. "


A tankönyvekkel, és megújuló követelményekkel egy tanár sem tanítja ugyanazt, mint azelőtt, az alapokon kívül. Ezzel együtt a dolgozatokat is folyamatosan testre kell szabni.

"pl a matektanár"

Igen, matektanárnak könnyebb lenni ilyen szempontból, másik szempontból pedig sz*pás is, mert ilyen téren egyre inkább romlanak a diákok is, és neki kell megoldania a negatív tendenciát.


Én közgázos vagyok, gyakran előfordul, hogy törvénymódosítások miatt utólag kell belejavítanunk a jegyzeteinkbe.


Töri tanárnak is nehezebb már lenni, mert a kronológiákat kitiltották az érettségiről, így kibővült a feladatkörük ezen része, ahogyan a tanároknak is.


Mi van még? Új kerettantervbe vagyok beosztva, így + éveket kaptam bioszra, ami még a tanárnak is új.


" 2 év alatt adtak le nekünk 3 évnyi fizika anyagot, mert állambácsi megemelte a követelményeket, de azok biztosítását már kevésbé vállalta magára, így a tanári karnak kellett megoldania. Cserébe lejjebb vitték a ponthatárokat az igaz...de rájuk tartozik mennyire képzetlen munkaerőt akarnak a jövőben.


Az a baj, hogy sablon szerint értékeled a tanári munkát, pedig mindenki tudja, hogy az elmélet és gyakorlat két különböző dolog. Jahh és jut eszembe, hogy ott vannak még a tanári értekezletek és egyebek, amik húzzák még az idejüket (bár nem tudom, hogy azalatt mit csinálnak)

2016. febr. 1. 23:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/36 anonim ***** válasza:

Igazad van kérdező, minden a legnagyobb rendben van igazából, csak te látod egyedül jól a dolgot, a te iskoládban minden szép és jó, nincs is itt semmi baj igazából. A sok hülye tanár, akiknek veled ellentétben fogalmuk sincs az oktatásról, halvány gőzük nincs a tanári munkáról, csak unalmukban hőbörögnek, hisztiznek egyet, hogy figyeljenek már rájuk is picit, és legyenek már benne ők is a híradóban. Hülye az összes, azt sem tudják, mit csinálnak, mert semmi baj nincs az oktatási rendszerrel.. valójában tényleg jól elvannak a tanárok, szünetek között cigifüstöt eregetnek, rutinból tanítanak, öt perc alatt javítanak dogákat, hujjj de jó az életük, a magyar diákok meg csak úgy szárnyalnak a PISA felméréseken.


Nem tudom, ezzel a válasszal már elégedett vagy? De igazad van, minek is kéne tudomásul venni mások álláspontját, a Hermann-levelet még véletlenül se olvasd ám el, minek, mert a te tapasztalataid alapján minden szép és jó, akkor mi a fenének kéne figyelembe venned azt, amit más mond. Biztos hülye az egész tanártársadalom, akik most csatlakoztak a levélhez, és egyedül te vagy itt az okos, aki tudja a tutit.

2016. febr. 2. 00:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/36 A kérdező kommentje:

Véleményem szerint az oktatásnál sokkal nagyobb problémák vannak ebben az országban. Egyik legfontosabb szerintem az egészségügy. Amikor lehet lázadozni akkor sok diák "hurrá írjunk levelet" de az, hogy hány orvos hiányzik, hány ápoló, milyen a kórházak állapota az valahogy nem érdekli őket. Sírnak, mert 2 hét mire megjavítják az általuk szétbarmolt ablakot de az, hogy melyik gép ment tönkre, melyikre nincs pénz az valahogy nem fontos számukra.


Persze, ahogy észrevettem az idősebbek és a középkorúak foglalkoznak ezzel (sajnos többségben csak ők) ezzel szemben a diákok látnak egy kis lehetőséget a lázadásra ezért leveleznek.

Vagy gondoljunk a 2014-es internetadó bevezetése ellen való tüntetésre. A legnagyobb tüntetés volt Magyarországon (létszám alapján), ahol a sok ember kivonult és a 200 ezres telefonjával a kezébe tüntetett a netadó ellen. Semmi baj tüntessenek ellene nem azt mondom, de az egészségügyért mikor tüntettek így?


Na jól elkanyarodtam a témától, de komolyan? Ez a legnagyobb probléma, hogy nem jók a tankönyvek, meg sok óránk van, szegény tanároknak még adminisztrációs feladataik is vannak? Azt mondom, addig jó amíg ez a legnagyobb gond (nem ez a legnagyobb, de jó lenne ha csak ez lenne).

Ui: valaki letámadott, hogy a fideszes szülők telebeszélték a fejem. Nem tudom ki, hogy van vele majd 18 évesen nem igazán a szüleim határozzák meg miről mi a véleményem, akinél ez így van azt sajnálom. És nem, nem fideszesek a szüleim.

2016. febr. 2. 00:18
 24/36 anonim ***** válasza:

Véleményem szerint két nagy gond van az oktatással.


1. Tanárok: Tisztelet a kivételnek (bár kevéssel találkoztam) de egyszerűen a legtöbb rögeszmés. Kijöttek tizen-huszom-harmincakárhány éve a pedagógusképzőből és nem hatja meg őket az, hogy a világ azóta hatalmasat változott, hogy a technológia robbanásszerűen fejlődött, hogy a tanítási elvei gyermekpszichológusok százának véleményével megy szembe, ő akkor is úgy csinálja, neki senki se mondja meg hogy mit csináljon. Persze állambácsi most beleszólt a dolgokba, de így még rosszabb lett ez az egész.


Ilyenkor van az, hogy az interaktív tábla lerohad a falról mert "nem kíván ilyen hülyeségekkel foglalkozni". Vetítéskor a diákoknak kell üzembe helyezni a laptopot/projektort, ő meg közben morog magában hogy az ő idejében mennyivel jobb volt az írás és diavetítő. Aztán most meg koppantak egy hatalmasat az e-portfólió rendszerrel, ment a kapkodás meg a segítségkérések, mert nem tudják értelmezni azt hogy: "a weboldal felületére PDF fájlt feltölteni". Holott manapság ez már általános iskolai szint.


2. Oktatás: Mint te is mondtad, vannak "laza" óráitok. Ez pedig nem más mint szín tiszta idő és energiapocsékolás.


Most saját magamból indulok ki. Világéletemben reál beállítottságú ember voltam. Részt vettem középiskolai informatikai versenyeken. Egyszer versenyre néhány iskolatársammal építettünk egy robotkart számtógép vezérléssel, ami országos szinten elég jó helyezéssel lett díjazva. Itthon mindig is a mechatronikával, robotikával és cnc vezérlésekkel foglalkoztam. Ált. iskolás koromban is szabadidőmben sokszor édesapámmal javítottunk TV-ket és rádiókat, akkor tanított ezekre.


Kérdés: Mégis mi a fenének csesszem el a tanítási idő nagy részét olyan dolgok magolásával amit:

1. Marhára nem érdekel. Semmi más csak púp a hátamon.

2. Soha a büdös életben nem fogok használni

3. Ha esetleg mégis valamiért tudnom kell, akkor manapság 5 perc alatt bőven elő lehet keresni.


... és erre az érettségi sem kifogás. Arra az egész marhaságra fél év alatt egy értelmi fogyatékos borneói orangután is felkészül.


De pl. elég a szakmunkás oktatást is megnézni. Unokatestvéremnek évnyitó után (SZAKMUNKÁS ISKOLA) első tanítási nap: nulladik óra etika, első óra ének-zene. Szerintem ezt csak az gondolja komolyan, aki kitalálta.


Persze, miután hazaértem, ettem, kis pihi. Nekiálltam tanulni, megcsináltam a házit amit itt valaki írt hogy du. 6-7 ig simán eltart naponta. Az már a lőtéri kutyát sem érdekli, hogy utána nekem mennyi időm marad arra, amit tényleg tanulni szeretnék. Nem beszélve a további dolgokról (haverok, barátnő, sport, hobbi, stb.) Persze, a gyerek örül, ha téli/őszi/tavaszi/nyári szünet van. De a tanár ziher hogy olyan feladatokat ad ki, amik a fél szünetet elveszik.


Még véletlenül sem lenne egyszerűbb, hogy az iskolának lenne egy reál és egy humán része és ezeken belül is még lehetne néhány ága. Majd a gyerek eldönti hogy melyik irányba akar tovább jutni. Ez kb. minden értelmes országban így működik.


De nem, mi aztán tudjuk a tutit. Poroszos tanítási módszer ami már a 40-es években is elavultnak számított. A pedagógusok egy része sem tudásban sem felkészültségben nem felel meg a mai kor követelményeinek. Egységes tanítás az ország összes diákjának, teljesen figyelmen kívül hagyva az egyén képességeit, igényeit és tehetségét. Feleslegesen egy rahedli könyv cipelése és bemagolása, hogy aztán vizsga után a 80%-át teljesen elfelejtse. Aztán állambácsi még minden egyes intézkedéssel még jól meg is szivat mindenkit, akinek az oktatáshoz is csak egy minimális köze van.


Persze, miután ezen végigverekedi magát az ember, akkor már szerencsére arra összpontosíthat ami tényleg érdekli és amivel a későbbiekben tényleg foglalkozni akar. De addig rengeteg idő (évek) és energia meg pocsékba teljesen feleslegesen.

2016. febr. 2. 01:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/36 anonim ***** válasza:

# 23/24 Időpont ma 00:18


Talán, ha elolvasnád végre miről szól ez az egész, nem beszélnél irdatlan nagy hülyeségeket. De cseszel rá. Innentől kezdve értelmetlen veled a vita.


Az internetadó ellen meg nem mindenki 200 eures telefonnal ment ki te ökör. Képzeld, internetképes okostelefont már 20-30ért kapsz újonnan.

Az meg részletkérdés, hogy a szüleid, vagy az M1 beszélte tele a fejed, de önálló gondolatod nincs.


Itt nem a 2 000 forinton van a hangsúly, hanem az elven. Képzeld el, hogy beadod szervizbe a számítógéped, kifizetsz a javításért előre mondjuk 20 000 forintot, mert ekkora a baj, majd a szerviz visszahív, hogy vegyél nekik már egy csavarhúzót, mert a tulajdonos nem vesz, így nem tudnak dolgozni.


Nem értem, hogy ugyanezt miért kéne elviselni az oktatásban. Évről évre csökkentve van GDP-arányosan is, az oktatásba adott pénz. És ennek nagyon hamar meg fogjuk inni a levét.

2016. febr. 2. 07:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/36 anonim ***** válasza:

"de az, hogy hány orvos hiányzik, hány ápoló, milyen a kórházak állapota az valahogy nem érdekli őket. "


Ennél el kell fogadnod, hogy jó oktatás nélkül nincs jó egészségügy sem. Ellenben ez fordítva nem igaz, ezért kell mindig először az oktatást megreformálni.


Másik szempont pedig az, hogy ha az oktatásügy nyúzza a diákokat, és ott csesz ki velük ahol tud, akkor potenciálisan megnő a "külföldre menés" esélye, innentől kezdve pedig a kormány a hibás. Ellenben máig az van, hogy ha a tanárok csoportja felszólal, akkor állambácsi ujjal mutat vissza, és ez nem visz minket előrébb.


A tanárok óraszámára visszatérve pedig lényegében tök mind1, akkor is ugyanannyit fognak az iskolában tölteni és dolgozni. Azon ritka helyzetben vagyunk, mikor a diákság és tanári karok egyetértenek, és együtt lépnek fel. Ezt vagy elfogadod, vagy figyelmenkívül hagyod mint a kormány, de akkor majd ne panaszkodj a következményeken.

2016. febr. 2. 10:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 27/36 anonim ***** válasza:
Szerintem hagyjátok, nem érdemes itt semmilyen érvet felhozni. A kérdező nem azért tette fel a kérdést, hogy vitatkozzon, hanem hogy a saját hülyeségét szajkózza. Bár ez is az oktatási rendszer hibája, mert nem ártana, ha egy kis vitakultúrát tanítana, és fejlesztené a szociális készséget, és az empatikus, valamint a proszociális készségeket, amiknek a kérdező láthatóan hiányában van. Már a kérdező viselkedése is mutatja, hogy van mit javulnia az oktatásnak, nem csak azt kell megtanítani, melyik évben született Petőfi, hanem azt is, hogy ha más emberekkel beszélgetünk, akkor illik figyelembe venni azt is, amit más mond. Jelen esetben mielőtt a kérdező feltette a kérdést, legalább tájékozódhatott volna, a Hermann tanári kar levelét is elolvashatta volna, de láthatólag cseszik rá, és olyan egoista álláspontot képvisel, hogy ami neki jó, az biztos mindenütt úgy is van az országban, amit ő lát, az biztos mindenütt általános. Ilyen primitív emberrel nem érdemes vitatkozni.
2016. febr. 2. 16:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 28/36 A kérdező kommentje:

Nem mondtam, hogy ez mindenhol általános. Ezt látom, ebben élek, arról nincsenek tapasztalataim, hogy az ország másik felében mi hogy megy. Elolvastam ma délután a Herman Ottó Gimnázium féle levelet, van amivel egyetértek, viszont van amiből ugyanaz a véleményem. Pl írják, hogy minden órára, tematikusan vázlatot kell készíteniük az aktuális elvárások szerint. Valahol készítenek ilyet? Nyilván megint csak saját példát tudok felhozni, mert nem járok 20 iskolába egyszerre, és nekem a tanáraim nagy része régi vázlatot használ. Van amelyik kézzel írottat, amit fóliáról szkennelt be számítógépre, mert írásvetítő nincs, így a projektorral kitudja vetíteni. A 20 éves kézzel írott vázlatait! Van amelyik (irodalom, fizika, kémia, földrajz mindig így megy), az interaktív táblára írja fel egy paint-hez hasonló program használatával. Minden órán. Előre egy kis vázlatot sem ír, ami alapján majd kidolgozná. Talán két tanárom van aki rendes, mai elvárásoknak megfelelő vázlatot készít (abból az egyik a etika tanár). Akkor milyen tematikus, óráról órára elkészített, aktuális trendnek megfelelő vázlatról beszélnek? A tanárok munkaideje, ha a 26 óra (ami nincs mindig kihasználva, valakinek kevesebb is), mellé jön a 15 óra adminisztráció az pont 41 óra. Emellé a dolgozatjavítás és ennyi. Aki nem osztályfőnök az nem szervez se osztálykirándulást, se szülői értekezletet. Megjegyzem szülőiből és fogadó órából félévente 1-1 darab van. Osztálykirándulás meg évente 1 (már ha van, nekünk nem szerveztek tavaly). A rengeteg dolgozatjavításban sem vagyok biztos. Ebben az évben (szeptembertől mostanáig) földrajzból pl. egyetlen egy darab témazárót írtunk, minden más jegyünk feleletjegy és különféle szorgalmik. Fizikából nem is emlékszem, talán novemberben volt dolgozat, azóta csak felelés, kiselőadás stb van. Nyilván nem ez az átlagos, de évente 2-3 dolgozat per osztály ne legyen már túl sok.

Ui: az írásom szubjektív, csak saját és esetleg ismerősöktől hallott dolgokat tudom mondani, arról, hogy máshol mik vannak, mik nincsenek nem tudok, nem tudhatok.

2016. febr. 2. 18:08
 29/36 anonim ***** válasza:

# 28/28 Időpont ma 18:08


A lényeget hagyod ki. Egy tanár alsóhangon 5 év egyetemet tölt el, emelett a jövőt építi (építené).

És igen, magasabb az órabérük mint az általános, de például az átlagbért meg se közelíti. A diplomás minimálbérnél sem sokkal több.

Szerinted ez így rendben van?


Persze, vannak rossz tanárok. Csak tudod előbb volt a tanárok szarba nézése, és a kevés fizetés. Az egyetemen ahova jártam, a tanárság az utolsó utáni lehetőség volt. És legtöbbször nem csak azért, mert az ipar a mi szakmánkban épp 5-10x annyit fizet, mint a tanári, hanem mert a munkakörülményekben akkora különbség van, mint ide lacháza.

Igen, ez egyértelmű, hogy te csak a saját tapasztalataidat tudod, ez alapján ítélsz. Ezzel sok baj nincs. De azt hidd el, hogy nem poénból tüntetnek, és írnak nyílt levelet.

2016. febr. 2. 19:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 30/36 anonim ***** válasza:

Na jó, kívülről neked lehet, hogy lazának tűnik egy tanár munkája, de hidd el, amikor én egyetemi tanítási gyakorlaton voltam, majd megdöglöttem, annyi munkám volt, pedig harmad annyi órán volt egy héten, mint egy gyakorló pedagógusnak. Azt te nem tudod elképzelni, mennyi mindent kell csinálni egy tanárnak, de nem is akarom elmagyarázni, mert felesleges... És egyébként nemcsak arról van szó, hogy dolgozatjavítás (a dolgozatot össze is kell állítani), óratervek készítése, mert ez mellett tanmenetet és tématervet is kell készíteni, illetve az órákat folyamatosan dokumentálni kell (főleg, mivel most bejöttek az új minősítési eljárások, porftóliókészítés stb.). Akinek régi fóliákon stb. van a vázlata, jobb, ha digitalizálja, mert később baja származik belőle... Na, mindegy.


A lényeg az, hogy ezer adminisztrációs dolgot kell csinálni, egy csomó marhasággal elmegy az idő, ahelyett, hogy a tanár normálisan készülne az órájára. A problémát rendszerszinten kell látni, ezt nem lehet úgy megközelíteni, hogy te hogy látod. Rendszerszinten elmondható az, hogy a tanárból aktakukacot csinál a politika, az egész oktatási rendszer centralizálva van, és olyan követelmények vannak, és úgy van az egész megalkotva, hogy a tanár nem egy autonóm értelmiségi, hanem egy hivatalnok, aki úgy táncol, ahogy a politika fütyül. Gyakorlatilag nincs idő, nincs mozgástér az igazi feladat, a nevelés elvégzésére. A pedagógusok nagyvonalakban ezért "lázadtak" most fel.


És abban sincs igazad, hogy a rutin miatt igazából periodikusan ismétlődik a tanár munkája évről évre. Azt elhiszem, hogy a tanáraidtól azt látod, hogy cigiznek és kávéznak a szünetekben, majd belépnek az osztályterembe, berakják a 20 éves fóliát az írásvetítőbe és belecsapnak a lecsóba, ledarálják azt, amit 20 év alatt folyamatosan ledaráltak eddig is. Egyébként ez így tényleg nem nehéz, sőt, még kényelmes is a tanárnak, mert levezényli ugyanazt az órát rutinból is. Csak azt kéne látni, hogy pont ez a rossz. Az oktatási reform, amit sokan megálmodtak (és ami nem egyenlő azzal, amit a politika csinál), pont arról szól, hogy EZ megváltozzon. Aki rutinból tanít, az rossz tanár, mert egy idő után rugalmatlan lesz, alkalmatlan lesz az innovációra, a változásra, a megváltozott körülményekhez való igazodásra. Nem beszélve arról, hogy még ha nem is változna semmi, akkor sem lehet ugyanúgy tanítani egy adott anyagot egyik évfolyam után a másiknak, mert minden osztály más gyerekekből áll, egy adott osztálynak nem biztos, hogy meg lehet úgy tanítani valamit, ahogy az előzőnek. De mindegy, ebbe sem akarok belemenni, mert nem értesz hozzá. Csak te látod úgy, hogy a tanár papagáj, valójában mindig igazodni kell egy aktuális osztályhoz, mindig kell valami mást is nyújtani.


De nem is ez a lényeg, hanem az, hogy a mai gyereknek már nem elég az, hogy ott ül a padban és hallgatja a tanárt, aki monoton előadást tart 30 éve, a gyerek meg jegyzetel. Jó, elhiszem, lehet, hogy te le tudod írni, otthon megtanulod, és boldog vagy ezzel, a saját tapasztalatod szerint ez lehet, hogy így megfelelő, de hidd el, hogy rendszerszinten ez nem jó, ez elavult és meghaladott. Az összes pedagógiai irányzat elveti ezt már, és mindenki azt mondja, hogy sürgősen változtatni kell. Magyarország szinte minden nemzetközi felmérésben leszerepelt, amik azt mérték és mérik, hogy a gyerekeknek milyen kompetenciák, készségek kellenek a mai világban való sikeres eligazodáshoz. Neked erre nincs rálátod, mert te elvagy a kis köreidben, a te szempontodból lehet, hogy szép és jó minden, miközben az a valóság, hogy pl. a PISA felméréseken szégyenszemre Magyarország az utolsók között van... Olyan feladatra, hogy "Melyiket éri jobban megvenni, 20 g vagy 15 dkg csipszet?", a 15 éves magyar gyerekek 40%-a tudja a helyes megoldást! Elhiszem, hogy te tudod, de ez a 40% világviszonylatban azt mutatja, hogy a magyar oktatási rendszer sereghajtó. Na itt jön be az a probléma, hogy a tanár csak kávézgat a szünetben, majd bemegy az osztályba és ledarálja ugyanazt, amit 20-30 éve papagájként ledarál...


Ide szemléletváltás, innováció kell, de a magyar politika akadálya ennek, mert ahhoz, hogy a tanárok változtatni tudjanak, autonómia kell és szabadság, hogy ők is tudjanak szellemileg szárnyalni, hogy kreatívak legyenek, tele legyenek ötletekkel, hogy tanítsák minél jobban a gyereket, és hogy amit tanítanak, az ne iskolaízű legyen, hanem az életben is lehessen használni. De a mai oktatási rendszer ez ellen van, mert csak aktatologató bürokratát akar a tanárból gyártani, akinek semmire nincs ideje a sok adminisztráció miatt, ami teljesen felesleges, és nem a tanár munkája. A tanár nem hivatalnok, a tanár az tanár.

2016. febr. 2. 20:22
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!