A tanárok nem akarnak egy kicsit túl sokat? A diákok meg még annyit se?
Szerintem volt már sokkal rosszabb is a tanítási körülmények. Pár dologban egyet értek, bár engem már csak felső oktatásban érint ez a téma, de ott nem háborognak a tanárok.
Az oktatás ingyen van, de ez is olyan, mint az egészségügy. Elvárjuk, hogy legyen és működjön megfelelően. Feneketlen gödör, amibe nem lenne elég ha 20 stadion árát beleölnénk.
Amikor palatáblára írtak a gyerekek, akkor is volt tanítás. A legnagyobb probléma, hogy az igények túl nagyok és a fent tartási költségek is nőttek. Az iskola támogatását nem tartja senki szem előtt. Például anno még az adója 1%át se adta oda sok gyerek az iskolának, mert maguk a gyerekek se értékelik, hogy mekkora kiváltság a tanulás.
Problémájuk van az adminisztrálással a tanároknak, de ha nem lenne akkor még nagyobb fejetlenség lenne. Minta tanterv kell és igazodni se ártana hozzá, csak ez ne olyan legyen, amit lehetetlen betartani.
A folyamatos adminisztrálás meg annyi, hogy a tanár beírja a naplóba, h a mai órán mit vettek :O mert ha megbetegszik és vki jön helyettesíteni, akk annak legyen valami fogalma róla és ne a gyerekeket kérdezgesse, h mit vettek.
Tudom miről beszélek, van tanár rokonom. Ő maga is megmondta, h néhány tanárra ráfért ez. Ne azt adjon le amit akar, random dolgokat vagy még azt se... Nekem is volt olyan tanárom, akitől hamarabb tanultam meg a pálinka főzést mint a másodfokú egyenlet megoldó képletet.
A szegényebb országokban asztalok, székek és néha tábla nélkül is tanítanak. Itt meg már lecserélték a régi táblákat, letörölhető tintás tollal kell írni, ami 20 perc alatt kifogy és a kréta az már ritka. Emellett digitális táblák lassan az összes iskolába vannak, de nem értékelik és használják.
Másik hozzá állás a diákok kérdése, megbecsülni a tanárt az már nem divat, mert ha fegyelmezni próbál a tanár, akkor kirúgják. Meg a fent említett adó 1% is jó példa arra, hogy mennyire örülnek a diákok, h tanulhassanak. A gondoltad volna meg ossza meg az olyan cikkeket, h svéd országban 50k-t kapnak havonta (itt 10-20k és családi néven.) meg 9kor kezdődik a suli... Nekem hiába kezdődött volna 9kor a suli, mert bejárós voltam 5:30-6:00 körül keltem és választhattam, hogy 7:30ra vagy 7:50-re érjek oda a sulihoz, mert utána már csak 10-re értem volna oda.
Nem tökéletes a rendszer a KLIK túl sok felelőséget vállalt magára, de így legalább egységes és nincs az, hogy a suligépeket 'leselejtezik' és tovább adják mint pl az én sulimban.
Te hol élsz ember?!
1.Sem az oktatás, sem az egészségügy nincs ingyen. (Mindkettőnek van olyan szegmense amit az adófizetők pénzéből központilag támogatnak, van olyan része amiért közvetlenül kell fizetni. De a támogatott formák
sincsenek ingyen, még az általános iskolások taníttatása is komoly pénzbe kerül a szülőknek.)
2. Az adminisztráció és a bürokrácia túlságosan elhatalmasodott a köz-, de különösen a felsőoktatásban.
3. Súlyos hiba, hogy nincs érdemi tanszabadság sem tanári sem tanulói oldalról, alig vannak választható tárgyak, az oktatókat mindenféle marhaság gúzsba köti. Ez így nem hatékony.
1# Nem mindenki engedheti meg az internetet és számítógépet. Pozitívum, hogy megtanulnak kézzel írni és jegyzetelni szerintem. Memorizálni is könnyebb egy dolgot, ha leírod.
2# Közvetlenül ingyen van, az adódat nem a suliba viszed be befizetni. Az egészség ügyi biztosítást se a dokinak adod oda kpba. Kicsit félre értelmezted.
Viszont a gazdagabb gyerek se fizet és a szegény se az általános iskoláért. (azért hogy tanulhasson, a többi mellékes)
Az adminisztráció nélkül már mindenki diplomával szaladgálna, csak 2 aláírás kellene 1 papírra. Központosított rendszernek köszönhetően, ez nem fordulhat elő.
Tanszabadság meg hátrány, ha egy olyan iskolából jössz ahol a tanár saját eszméit követi, de azok nem jók. Inkább a tanár is egy sablonszöveget kérjen vissza mint a marhaságot, így egyenlő esélyek alakulnak ki több iskolába.
A diákok meg középiskolába választhatnak, hogy milyen típusú iskolába mennek, mire elég a képességük. Később meg fakultatív szinten tanulhatnak matematikát, irodalmat és törit is pl. A legnagyobb igényük arra van, hogy megtanítsák őket, hogyan kell kitölteni és feladni egy csekket, mert a szüleik nem mutatják meg nekik.
Ezer és egy tanulmány bizonyította már be, hogy azt jegyezzük meg igazán amit használunk. A tananyagot otthon is ki tudja jegyzetelni. De most komolyan, szerinted kinél nincs otthon internet manapság?
Max a nagyon-nagyon putri környékeken, de ők egyébként sem gimnáziumokban tanulnak, hanem szakiskolákban.
Alapvető tévedéseket írsz kérdező!
1. A tanítás (közoktatás) nem ingyenes, sosem volt az, az egészségügy sem. Pusztán annyi van, hogy nem az fizeti, aki igénybe veszi, hanem az adófizetők.
2. Alapvetően nem financiális problémák miatt írtak petíciót a tanárok, hanem az adminisztráció miatt.
3. Ez az adminisztráció nem az, amit említesz, hogy beírni az órát, meg ilyenek. Ma már jóval több van ennél! Ha tanárral konzultáltál volna, akkor ezt elmondta volna Neked! Pluszban adminisztráció terén itt most különösen a portfóliót és az ezzel kapcsolatos adminisztrációt és minősítési eljárási adminisztráció kell érteni. A tanár rokonod ezt sem mondta? Meg mondjuk az, hogy a mestertanároknak plusz feladatokat adnak az óráikon felül, ami eddig nem az ő feladatuk volt
4. Az asztallal, a székekkel, meg a táblafilcekkel nincs senkinek semmi baja... Nyilván a szegényebb országokban nincsenek ilyenek, de hát mi egy fokkal gazdagabbak vagyunk, nem igaz? Megsúgom, hogy pl táblafilc, meg interaktív tábla nálunk sincs mindenhol!
5. A KLIK létrejötte ellenére több minden nem egységes az iskolákban. Ezt nem részletezem. Kérdezd meg a rokonodat!
Kérdező megkérdezhetem, hol vagy te a " felső oktatásban" érdekelt?
Adó 1%-ot sosem lehetett iskolának felajánlani.
de fel lehet, csak alapítványt kell a sulinak létrehozni
milyen gazdaságis vagy te andizsuzsi?
"Nekem hiába kezdődött volna 9kor a suli, mert bejárós voltam 5:30-6:00 körül keltem és választhattam, hogy 7:30ra vagy 7:50-re érjek oda a sulihoz, mert utána már csak 10-re értem volna oda."
De bírom az ilyen "érveket", amikor az illető elmondja, hogy neki hogy a jó, és ezt általánosítja, és egy egész rendszerről ítéletet alkot...
Egyébként a többi érvelésed is hasonló színvonalú, mint amit kiemeltem, ezért nem is fogok végigmenni rajta, csak annyi a lényeg, hogy kívülállóként fogalmad sincs az egész oktatási rendszerről, és a tanár feladatairól, alapvető fogalmakkal nem vagy tisztában (pl. mit jelent a tanári adminisztráció). Véleménye lehet akárkinek, de inkább jobb, ha megtartod magadnak. Nem tudom, mivel foglalkozol, de pl. egy vasutas sem szereti, ha egy hozzá nem értő elkezdi magyarázni neki, hogy kell vonatot vezetni...
"de fel lehet, csak alapítványt kell a sulinak létrehozni "
Ne keverd a szezont a fazonnal. Az alapítvány az nem az iskola. Alapítvány megjelölheti a működési céljai között egy iskola támogatását, de az alapítvány nem egyenlő az iskolával. (és nem az iskola hozza létre)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!