Mi lehet az oka, ha a gimnáziumi osztálytársaim közül 32-ből 22-en otthagyták első két évben az egyetemet?
Én ilyet ugyan nem tapasztaltam, azért nem ilyen nagy a lemorzsolódás, de okai lehetnek:
-nem olyan szakot választott, ami érdekelné
-nem tanult meg tanulni, jegyzetelni, dolgait önállóan szervezni
-képtelen logikus feleletekre a vizsgákon, s az első kudarcok lebénítják
-túl nagy a különbség a középiskola és az egyetem értékrendje között.
"találkoztam a volt osztályfünökömmel,ő mondta,meg akikkel talákoztam a régi osztályból,ők mondták,hogy önként hagyták ott,mer mellélövés volt az adott szak"
- Itt a válasz. Akkor mi a kérdés?
Ma főleg jegyek alapján dől el, hogy ki kerül be az egyetemre - régen volt felvételi is.
Óriási a különbség egy vidéki gimnázium és egy gyakorló gimnázium jeles érdemjegye között. Pláne ha a tantestület rá is segít: kerüljön be tőlünk minél több gyerek a felsőoktatásba. S ott derül ki, hol vagyok én az én jelesemmel a zseni csoporttársaimhoz képest.
És valóban, az egyetemen nem loholnak utánad a tanárok: nem voltál órán, kialvatlannak látszol, mi a bajod...?Nyomják az anyagot, majd számonkérnek. És ha az egész félév úgy tűnik, hogy laza, lehet bulizni, délig aludni, nem készülni rendszeresen, akkor a vizsgaidőszakban rádszakad az ég. Van, aki egy hétre 3 tárgyból tenne vizsgát, és szétdurran a feje a teljesíthetetlen kihívástól. Így sokan kilépnek. De sokan vissza is szivárognak, megkomolyodva.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!