Diszkalkuliások! Mi az, ami nem megy?
5 éves kisfiammal nekiálltam tanulni, nem nagy dolgokat, a számokat kicsit rendbe rakni.
A 10 számjegyből 8-at vág, de valamiért a hatos szám nem megy neki. Nem értem miért nem tudja megjegyezni, hogy hat vagy hatos.
Az összes autó jelét tudja, össze tudja őket kapcsolni.
Valamiért a hatos nem megy neki.
Így sosem lesz hatos matekból, legfeljebb ötös.
(Amúgy a 10 számjegyből melyik a másik, ami nem megy neki?)
A 9. De az úgymond menne neki, csak néha összekeveri őket.
A hatos szám esetén leblokkol.
Mutatom neki és semmi. Mondom, hogy ez a hatos szám. Két másodperccel később megkérdezem, hogy na akkor hanyas? Aztán nem tudja mondani, hogy hatos vagy hat.
0-9-ig sorba tudja tenni a számokat, akár írásban, akár szóban?
Egyébként általános vélekedés, hogy ha előretanulunk a gyerekkel, akkor azzal többet ártunk, mint használunk hosszútávon. A tanulás ütemét hagyjuk az iskolára. Nincs azzal semmi baj, ha valamit nem tud, lehet, hogy csak szimplán nem érett még meg rá agyilag. Ha érdeklődik, akkor persze, mondjunk el neki dolgokat, de ha annyira nem érdekli az új dolgok felfedezése, akkor ne erőltessük.
El tud számolni 0-10-ig, meg utána is megy pár szám neki.
Ujjaival számol.
A fiam ennyi idősen a nyolcat hagyta ki rendszeresen, ha számolni próbált tízig.
Majd emelt matekkal és fizikával ment egyetemre, és mérnök lett. Ennyit az ovis előre tanulásról.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!