Kedves Tagok! Kérdésem: a jelenlegi jogszabályok szerint mesterszakos, egyetemi diplomával lehet-e érettségiztetni? Nem tanári diploma, jelenleg PhD hallgató vagyok és technikumban tanítok.
Figyelt kérdés
júl. 15. 21:03
1/7 anonim válasza:
Nem lehet. Tanítási tapasztalat kell, több éves.
2/7 anonim válasza:
Meg tanári diploma, de a technikumi szabályok ettől eltérhetnek, mert ők oktatói státuszban vannak. Az adott iskola igazgatója tud erről tájékoztatni
3/7 anonim válasza:
100/1997. (VI. 13.) Korm. rendelet az érettségi vizsga vizsgaszabályzatának kiadásáról
13. § (3) Az írásbeli feladatok javítására – vizsgatárgyanként – szaktanárt, a szóbeli vizsgáztatásra – vizsgatárgyanként – kérdező tanárt (a továbbiakban együtt: vizsgáztató tanár) kell kijelölni. Vizsgáztató tanár az lehet, aki a kormányrendeletben meghatározottak alapján a vizsgatárgyat – a szakmai érettségi vizsgatárgy esetében a szakmai érettségi vizsgatárgy követelményeire vagy annak valamely részére felkészítő tantárgyat – a középiskolában taníthatja.
4/7 A kérdező kommentje:
Hogy érthető legyen: egyetemi történelem szakos diplomám van, már a doktorit csinálom. Egy éve tanítok az iskolában, amely technikum, de más középiskolában, gimnáziumban is taníthatnék ezzel, a mostani szabályok szerint ugyanis középiskolában taníthat az, aki az adott tudományágban mester fokozatú diplomával rendelkezik. Szimplán arról van szó, hogy egy szakom van, de már most magasabb a végzettségeim, mint sokaknak az iskolában. Az elkövetkezendő 3 tanévben is lesz érettségiző osztályom, ezért kérdezem. Ha taníthatom a tárgyat szabály szerint, akkor érettségiztethetem is őket én (?)
júl. 16. 07:20
5/7 anonim válasza:
Aki már a doktorit csinálja, attól elvárható, hogy egy szimpla ügyben tájékozódjon. Töris doktorisokból meg már tele van a padlás.
6/7 anonim válasza:
Nem tanári mesterszakos diplomával is lehet tanítani vagy mindenképpen meg kell kezdeni a doktori képzést hozzá?
7/7 anonim válasza: