A fizikatanítás totálisan félrevezeti a gyerekeket?
Itt van egy ilyen ábra, amit előszeretettel tanítanak iskolában:
Azt sugallja (sőt állítja), hogy a tartóerő a nehézségi erő ellenereje, ami Newton 3. tv-éből következik.
Ha a Föld-váza gravitációs kölcsönhatásából származó erőt a váza tömegközéppontjába rajzoljuk be, akkor ugyanennek az ellenerejét, vagyis a Földre ható erőt, a Föld tömegközéppontjába kellene berajzolni. Tehát gyakorlatilag a fizika meghamisítja a természetet és több ezer km-rel elhazudja az erő helyét.
Ha meg szabadesésről van szó, akkor a tanárok elintézik annyival, hogy nincs súlyerő, tehát tartóerőnek se szabad lenni, és mivel szabadon esik, ezért nincs is, vagyis minden klappol. Na és a nehézségi erő? Az ilyenkor nem fontos???? Akkor mi a franctól zuhan????
#7
Úgy látom nem esett le, hogy "ha" szócskából a mondat elején következik, hogy nem mindig van így. Márpedig az erő és ellenerő vonatkozására az állítás mindig igaz. Ebből egyértelműen látszik, hogy a kettő nem egymás ellenereje.
#8
"Nem hazudtam, te hazudsz minden egyes alkalommal, amikor a mondatokat pusztán a nyelvtani jelentésük alapján akarod értelmezni."
Azt állítottad, hogy a tankönyv azt állítja, hogy a tartóerő a nehézségi erő ellenereje. Ehhez képest a tankönyvi szövegben szó szerint benne van (be is idéztem), hogy tartóerő a súlyerőnek az ellenereje. Az idézett tankönyv szövegében az is egyértelműen le van írva, hogy csak egy speciális helyzetben (amikor a test egyensúlyban van) egyezik meg a súlyerő a gravitációs erővel, amiből látható, hogy a két erő nem ugyanaz. Tehát a gravitációs erő nem a tartóerő ellenereje.
Tehát a kérdésben megfogalmazott állítás nem igaz. Innentől kezdve két lehetőség áll fenn:
1. Nem voltál képes értelmezni a tankönyv szövegét.
2. Tudatosan hazudtál.
Kíváncsian várom, melyik az igaz.
#9
"Az egyértelmű leírás az lenne, ha közölné, hogy NEM egymás ellenereje."
Mint ahogy közli is:
"Mivel a test súlya a test által az alátámasztásra kifejtett erőhatás, míg a tartóerő, az alátámasztásnak a testre kifejtett erőhatása, ezért ez a két erő mindig erő-ellenerő viszonyban áll egymással."
Csak a kérdező nem ismeri a fogalmakat:
"test súlya a test által az alátámasztásra kifejtett erőhatás" = súlyerő.
A súlyerő nem ugyanaz, mint a gravitációs erő
A tartóerő ellenereje nem a gravitációs erő, hanem a súlyerő.
A gravitációs erő Newton 3. szerinti ellenereje az az erő, amivel a váza vonzza a Földet.
"Azt állítottad, hogy a tankönyv azt állítja, hogy a tartóerő a nehézségi erő ellenereje."
Mert ezt állítja. Csak te nem veszed észre a saját kis szűk világodba.
Nem.
Hanem azért, mert még olvasni is utálnak, és gondolkodni is. Így pedig tényleg nehéz tanulni.
De ez lenne a kisebbik baj.
Ha buta vagy, akkor lehet tanítani. Ha tanulatlan vagy, akkor is lehet tanítani.
De ha ezek mellett még erőszakos is vagy, és erőlteted, hogy de márpedig neked van igazad - na, AKKOR már nem lehet tanítani!
És valószínűleg az iskolában is ez van veled.
#16
Már rég kijártam az iskolát, és hajlandó vagyok veletek egy versenyben részt venni, hogy ki old meg gyorsabban egy harmadik fél által feladott fizika feladatot.
Nekem mindegy a jellege és a szintje is, de
1. megoldható legyen
2. legyen tétje a feladatnak
Azaz ha gyorsabban oldom meg nálatok, akkor be kell ismernetek, hogy olyan buták vagytok fizikából, hogy az eddigi összes válaszotok hiteltelen.
"a test az alátámasztással együtt is merev testet alkot."
Ez például nem igaz.
HA az erők pont úgy alakulnak, hogy összetapasztják őket, csak akkor számítanak egy testnek.
De például egy földrengés vagy egy egyszerű rúgás jól meg tudja mutatni, hogy ez a rendszer miért nem tekinthető egy testnek.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!