Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Egyéb kérdések » Miért kell ilyen mélységben...

Miért kell ilyen mélységben természettudományokat tanulni a közoktatásban?

Figyelt kérdés

Például:


Mekkora tömegű kristályos réz-szulfátot (CuSO4·5H2O) kell bemérni 100cm3 0,35 mol/dm3 koncentrációjú réz-szulfát oldat készítéséhez? Az eredményt 4 értékes pontossággal adja meg!


Gondolkodom, ugyan mi az a szituáció, amikor ilyesféle készségre felnőttkorban szükség lehet. És vajon a felnőttek hány %-a emlékszik ezekre? Szerintem a felnőttek 99.99%-a a szénsav vegyjelét se ismeri. Minek ilyennel szivatni a gyerekeket?



2022. nov. 27. 11:45
1 2 3 4
 1/36 anonim ***** válasza:
62%
Mert az értelmes dolgok a természettudományokra épülnek.
2022. nov. 27. 11:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/36 anonim ***** válasza:
100%

Ha ez középiskolai tananyag, akkor gondolom a főiskolai/egyetemi szintre próbálja meg felkészíteni a diákot, függetlenül attól, hogy az akar-e tovább tanulni.

De amúgy egyetértek, nagyon komoly a hazai tananyag esetenként, és a legnagyobb baj, hogy futószalag-szerűen van leadva: aki lemarad, az így járt.

2022. nov. 27. 11:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/36 A kérdező kommentje:

Mit nevezel értelmes dolognak? Mi épül erre (most hagyjuk az erre specializált vegyészkart és talán orvosi egyetemet):


Egy vegyület moláris tömege 31 g . Elemi t%-os összetétele: 38,7 t% szén, 16,1 t% hidrogén és 45,2 t% mol

nitrogén. Állapítsd meg a kérdéses vegyület összegképletét! (metil-amin CH5N)


Szerintem ez teljesen speciális szaktudás, amelynek egyetemen van a helye. Teljesen felesleges ezzel húzni az időt a közoktatásban.


Közben meg az emberek nem tudják, mi az a Barokk.

2022. nov. 27. 11:57
 4/36 anonim ***** válasza:
77%
Szerintem nem is a mélységgel van a gond, hanem a hogyannal. Csak elolvasom, amit írtál, és elmegy a kedvem az élettől. Sokkal izgalmasabb érdekesebb, gyakorlatias feladatok kellenének. Ebből egy szót sem ért egy átlag kamasz, és nem is akar. De ez nem csak ezen a területen van így, pl a kötelező olvasmányokkal ugyanez a helyzet. A cél az kéne hogy legyen, hogy felkeltse az érdeklődésüket, bevonja őket. Aztán közben persze, néha lehetne egy-egy ilyen kérdés azoknak, akik nagyon pengék, de most csak ilyenek vannak.
2022. nov. 27. 12:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/36 anonim ***** válasza:
85%

Sokkal nagyobb mélységben kellene tanítani ugyanis hülyeségeket írsz :D

A szénsavnak nem vegyjele, hanem molekulaképlete van.

Moláris tömegnek a mértékegysége nem g, hanem mol/g.

Miért lenne ettől fontosabb a Barokk?

A természettudomány nem fontos, csak a történelem, irodalom és a homán dolgok?

2022. nov. 27. 13:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/36 A kérdező kommentje:

5. Rendben a vegyjelet elírtam. Nem mintha ez hasznos ismeret lenne felnőttkorban. (Amúgy mi az a vegyjel akkor?)


A feladatokat 1:1-ben kopiztam ki hivatalos tankönyvekből a netről, ha valami nem jó, akkor itt más gondok is vannak. Persze ettől még felesleges mindkét feladat ebben a mélységben.


A barokk azért fontos, hogy pl. megértsd Puzsér-Majka vonatkozó vitáját, meg hogy ha mész várost nézni, vagy hangversenyre, akkor ne csak bámulj mint egy vadember. Az átlagember évente beleszalad 1-2x abba, hogy illene tudnia, mi az a barokk. De az emberek 98%-a 80 év alatt egyszer sem szalad bele abba, hogy tudnia kellene a szénsav molekuláris képletét. Még egyszer: értelmezlen technikai részlet, senkit nem érdekel, teljesen használhatatlan ismeret, ha nem vagy kémikus, biológus vagy orvos (azaz: egyetemre való ismeret).

2022. nov. 27. 14:57
 7/36 anonim ***** válasza:
42%
Csak mondom, hogy ha a magadfajta lusta idióták miatt engem sem tanítottak volna meg a megfelelő alapokra középiskolában, most nem lenne jó életem és normális bérem. És azt bizony a fajtádon verném le. Szóval azért tanultok elsősorban természettudományokat, hogy mindenki megkapja a szükséges alapokat ahhoz, hogy tovább tudjon tanulni az általa választott területen. Akinek ez nem tetszik, 14 éves koráig tanköteles, utána eltakarodhat a büdös picsába és hagyhatja tanulni azokat, akik akarnak maguknak jövőt.
2022. nov. 27. 16:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/36 anonim ***** válasza:
77%

A 7-es velős volt, de nagy igazságot mondott.

Sajnos már nem lehet szegregalni szellemi teljesítőképesség alapján, pedig szükség lenne rá. Mert sajnos nem okosabb, tanultabb az ember, hanem a gyökerekhez igazítják a szinteket.

Ha a szomszédom felé ennyit tanult volna akkor nem keverné össze vissza a permetszert és magyarázná a hülyeséget.

2022. nov. 27. 17:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/36 A kérdező kommentje:
7. A magamfajta lusta idióta leérettségizett 5.0 eredménnyel az ország egyik legjobb (top 3) gimnáziumában, utána szerzett egy fél tucat diplomát három tudományterületről és egy magna cum laude PhD-t egy elég jó nyugat-európai egyetemről. Volt egyetemi oktató 15 éven át, és befutott egy elég tűrhető nemzetközi karriert Európa egyik vezető multinacionális célcsoportjánál. És lám, egyszer sem volt szükségem a szénsav molekulaképletére. Viszont, veled ellentétben, legalább értem, hogy miért van szükség humán műveltségre, illetve nem küldelek el az ostobaságod miatt a "büdös picsába".
2022. nov. 27. 17:09
 10/36 A kérdező kommentje:

Az mondjuk továbbra is érdekel, hogy miért kell ilyeneket tanítani a közoktatásban 15 éves gyerekeknek:


"Axiális helyzetű a ligandum akkor, ha a gyűrű szénatomja és a hozzá kapcsolódó ligandum közötti kötés a molekula síkjára merőleges. Ezzel szemben ekvatoriális helyzetű a ligandum, ha az a gyűrű síkjával megközelítőleg azonos síkban helyezkedik el."


"A diasztereomerek olyan molekulák, amelyek nem enantiomer párok (mert nem

tükörképei egymásnak), de nem is azonosak (ugyanis fedésbe sem hozhatók). A szerkezetükben az egyik kiralitáscentrum körül azonos, a másik körül eltérő elrendezésűek a ligandumok. A diasztereomereknek a fizikai tulajdonsága is eltérő lehet."


Azért a tankönyvszerzők próbáltak valami érdekességet is az anyagba csempészni, például:


"A hagyományos, ún. „fiolás” alkoholszonda narancssárga színű kristályos kálium-bikromátot tartalmaz. Ez az alkoholgőzök hatására – savas közegben – zöld színű króm(III)-szulfátot képez. Így a fiolába fújva az elszíneződés mértéke megmutatja nemcsak az alkohol fogyasztásának tényét, hanem adott léptékben a mennyiségét is. Működése az alábbi reakción alapul: 3CH3CH2OH + 2K2Cr2O7 + 8H2SO4 → 3CH3COOH + 11H2O + 2Cr2(SO4)3 + 2K2SO4"


Azért kíváncsi lennék arra, hogy 100 random megkérdezett diplomásból hány emlékszik még ezekre az érettségi után 5 évvel. De arra is, hogy vajon ezekre az ismeretekre hány embernek van szüksége a témazáró dolgozattól a haláláig eltelt 70-80 évben.

2022. nov. 27. 17:20
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!