A természettudományos alapszakokon kutatókat képeznek?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Nem feltétlenül, de igen, ez az egyik legalapvetőbb út. De képeznek pl gazdasági matematikusokat, alkalmazott matematikusokat, és akár informatikai irányba is lehet menni (szintén matek szakról) ez 3 nem elméleti specializáció csak matekon (a 4-5-ből). És akkor még ott a fizika, ahol szintén csak egy specializáció az elméleti fizika (talán 3-4 specializáció van) stb. Nem látok nagyon bele minden szakba és specializációba, de az biztosan nem igaz, hogy TTK-s végzettséggel csak kutatni lehet. Sőt, szerintem a fele végzős se megy kutatni. (Se tanítani) Pl a matematikusok és a fizikusoknak is ez, jelentős része valamilyen informatika közeli irányban indul tovább vagy valami határterületen felnyomja a tudását. Pl a mesterséges intelligencia is inkább matek, mint infó (már ha valaki érteni is akarja — én még nem értem)
Az viszont igaz, hogy keresik és bíztatják a kutatói pályára induló diákokat ezeken a szakokon. Főleg az elitebb helyeken, pl az eltén (ha jól informálódtam), máshol akadnak tanárok, akik előnyben részesítik az alkalmazást.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
Köszönöm a válaszokat!
A természettudományos szakokon mennyire hangsúlyos az adott természettudomány gyakorlati alkalmazása?
Milyen lehetőségei vannak annak, aki elvégez egy kémia vagy biológia alapszakot, és rájön, hogy a kutatás mégsem neki való? A tanításon kívül hol tudja a tudását hasznosítani?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!