Mi értelme egy jó giminek?
Azért kérdezem mert elmész egy sima gimnáziumba, írsz egy ötös érettségit simán mindenből ha tanulsz, sőt év végén valószínű jobb jegyeid is lesznek(érettségi pontokba számít) tehát simán akármelyik egyetemre be lehet jutni onnan is.
Na most ha elmész valami elit suliba ott 4 évig megszakadsz, folyamatosan vagy 0-dik órára mész, vagy 1 nap 8-9 órád van és a végeredmény ugyan az.
A kiinduló állításaid nem feltétlenül igazak, bár sokszor igen. De minden előfordulhat.
Mivel a tanárt nem olyan egyszerű kirúgni, az elit gimiben is lehetnek problémás tanárok. Egyik jóvevű gimiben pl. több mint egy évtized után tudtak csak megszabadulni egy tanártól, aki ivott, ittasan nem nagyon udvariasan udvarolt a diáklányoknak, továbbá orvos rokona révén állandóan táppénzre ment, ha éppen kirúgással fenyegetett a helyzet vagy ha csak elfáradt.
Ettől még alapesetben igaz, hogy a jónevű gimiben fogynak el utoljára a szaktanárok, tehát oda szívesebben mennek, így nagyobb eséllyel lesznek jó tanáraid. És emiatt a "laza" gimi sem biztos, hogy olyan laza. Lehet hogy az önfegyelemben is gyengébb diákok és a kevésbé profi tanerő eredőjeként kifogsz egy olyant, ahol a tanár a buktatással való fenyegetéssel tartja a fegyelmet, és a legjobb jegy a hármas.
#17
Jelenleg egyetemista vagyok, nem egy elit gimnáziumban tanultam, mégis jól helytállok. Van lemorzsolódás ez igaz, viszont ez magával a szakkal jár. Viszont akik a hatalmas elméleti anyag miatt buktak ki azok úgy jöttek ide, hogy csak megjelölik, megpróbálják aztán lesz ami lesz. Semmi nincs ami ide kötné őket úgy igazán.
Aki szívvel-lélekkel kezdte el a szakot azok mind kiválóan helytállnak és nem mind elit gimiből származik.
Én is azt próbálom mondani hogy lényegtelen igazából. Nem ettől függ a dolog.
Szakközépből is belehet jutni egyetemre, sőt magadtól is xD Úgy mondják mintha feltétel lenne. Nem ad semmi extrát.
#24: Dehogynem. Mégpedig azért nem, mert az elit gimnáziumok olyan pozitív atmoszférával rendelkeznek, amelyben a pedagógusok kiégése sokkal ritkább. Egyáltalán nem mindegy, hogy egy lelkes tanár tanít, vagy egy olyan, aki már elvesztette minden lelkesedését, és sorsába beletörődve beleragadt a pályába. A lelkesedés nemcsak a magyarázatot teszi színessé, hanem a tanulókat is motiválja. Márpedig bizonyított, hogy motiváltan tanulni hatékonyabb.
Én elit gimnáziumba jártam, és csak egyetlenegy tanárom volt, aki ki volt égve. Még nyugdíjközeli életkorú, ősz hajú tanáraim is olyan örömmel és lelkesedéssel tartották az órákat, hogy az emberre ráragadt. S egyáltalán nem volt ciki güzünek lenni. Nagyon nem mindegy ám, hogy milyen atmoszférában töltesz el napi 6-7 órát éveken keresztül: lelkes tanárok és tanulni vágyó osztálytársak között, vagy kiégett tanárok és többségében lébecoló osztálytársak között.
Bárhonnan be lehet kerülni a felsőoktatásba.
Viszont az elit gimibe járó diákok nagyobb százalékban kerülnek be az egyetemre mint legaljagimikbe járó diákok.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!