Hogyan kezelnéd a tanárokat, ha nem értenél egyet az osztályozással?
Megnézném, de azt se felejtsük el hogy nem mindenki egyforma, lehet a másik gyerek írása csúnyább, mint az én gyerekem írása, de magához képest a leges leggyöngybetűibbet produkálta. Míg az enyém tud ennél szebbet is.
Ha sorozatosan ilyen esetek vannak, és igazságtalannak érzem, megkérdezném a tanárt higgadtan, négyszemközt, mi alapján osztályoz.
Azt, akinek másik suliba kell vinnie a gyerekét például, vagy azt, akinek a gyereke csalódott, és nem érti a dolgot.
Aki megdolgozik valamiért keményen, azt jutalmazni kell. Amúgy lehet, hogy a gyerek "képességéhez" mérik az osztályzatot, de ez nevetséges..az enyém sem csak a kisujjából rázza ki.
Azért mert a másikkal nem foglalkoztak eleget, nem kellett ennyit írnia, rajzolnia, gyurmáznia, én meg színeztetem a gyereket és másoltatom, gyurmáztatom, fűzetem, festetem, fonni tanítom játékosan kiskora óta rámentünk a finommotorikára fejlesztés címszóval(és amúgy más területen, pl figyelemnél az enyém gyengébb), neki is egy rakás munkája van benne.. Lehet, hogy nem 2 hónap alatt kezdett szorgalmasan gyakorolni, hanem 5 év alatt jött fel erre a szintre, de ugyanúgy elismerést érdemelne, mint a másik. Nem profi finommotorikával született ő se, ahogy mások se, értékelni kellene. Nevetséges..
Értem az integráció lényegét, az enyémet is integrálják, de attól, hogy "sokat fejlődött" nem kellene azt a látszatot kelteni, hogy ugyanannyire megy mindenkinek, hanem kaphatna valami különdíjat, extra szorgalmi jegyet, plüsst, vagy ilyesmit és irtó nagy puszikat és öleléseket a négyesért is, mert az is szép eredmény, ha előtte a ceruzát is alig tudta megfogni.
Nem helyesírás volt.
Ha matek lenne, és az enyém tudná, hogy kettő meg kettő az négy, mert baba kora óta ráfeküdtünk a számolásra a hétköznapi életben, a kissrác meg azt mondaná, hogy 3,5 és az övét jobbnak minősítenék, mert eddig a számokat sem ismerte fel és sokat fejlődött 2 hónap alatt, nevetséges lenne kiválóan megfeleltet kapnia, csak mert közel volt a megoldáshoz.
Áh. mindegy. Úgyis megyünk innen, csak szóvá kellene tennem, mert a gyereket is zavarja, meg engem is. Őt előbb zavarta, aztán néztem meg a másik fiúét is.
Tényleg, teljesen benne vagyok, hogy díjjazzuk a fejlődést, de az értékelési rendszeren kívül.
Szerintem nyugodtan rá lehet kérdezni, hogy mik az osztályozás SZEMPONTJAI, mert már réges-régen nem szubjektív a külalak értékelése (hacsak nem valami maradi tanerőről van szó), nem a betűk kerekítését veszik figyelembe, hanem pl. hogy tartja-e valaki a margót, a hibáit hogyan javítja (ha felülírással vagy még rosszabb esetben átsatírozással, az bizony levonás), a magánhangzókról egyértelműen eldönthető-e, hogy hosszúak vagy rövidek, stb.
Egyre inkább romlik a gyerekek kézírásának a külalakja, felső tagozatra már nagyjából annyi a követelmény, hogy el lehessen olvasni, illetve a fentebb felsoroltak, mivel ezek a felvételi követelményei is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!