Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Egyéb kérdések » Miért mennek az emberek...

Miért mennek az emberek bölcsésznek? Miért gondolják, hogy ebből meg fognak élni? (nyelvesek kivétel egyedül)

Figyelt kérdés

Műszakisként még mindig nem tudom elképzelni,hogy egy szabadbölcsész miből irhat szakdolgozatot,vagy mit tanulhat 7-10 féléven keresztül.

És milyen karriert lát maga előtt?Munkanélküli a nagyrészük.(Nyelvészek nem,tolmácsként nagyon jo helyük lehet akárhol)

Egyáltalán hova akarnak elhelyezkedni?

Nem igaz,hogy nem látja egyik sem,hogy nem lesz ehhez kapcsolódó munkája...

én is szeretek verseket,meg regényeket olvasni,de ettől még nem megyek bölcsésznek,mert nem éhenhalni akarok egy munkanélküli központ várójában...


2010. aug. 2. 20:58
1 2 3 4
 21/33 anonim ***** válasza:
91%

én jogász-közgazdász hallgató vagyok. azért választottam ezt, mert ez érdekel, és ehhez értek. Nem tudnék műszaki karon tanulni, hiszen annyira nem megy a matek, vagy fizikával foglalkozni, mert az sem megy. Kapok én is hideget- meleget a 2 szakom miatt, de hát ez érdekel :) Remélem nagyobb elhelyezkedési lehetőségem lesz mint egy tanárnak-tanítónak stb.

Bölcsészeket viszont én sem értem, egyedül a kommunikáció és médiatudomány, aminek jelentőségét látom a nyelvszakok mellett, mást nem nagyon. De ha belegondoltok, rengeteg olyan szak van meghirdetve OKJ-n illetve egyetemeken amiknek nem tudom a jelentését, és h egyáltalán mit takarhat az a szak. Soknak jelentősége sincs. A telítettség meg szerintem a bsc-nek köszönhető, hisz közgazdász szak is régen volt meghirdetve mint "közgazdász" most meg azon belül van még 5 szak, ami 5ször annyi jelentkezőt jelent.

2010. aug. 5. 19:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/33 A kérdező kommentje:

jogász-közgázzal nem tudom miért kapsz negativumot, önmagában a jogász kevés,ez igaz,de közgázzal párositva nagyon is jó...

nem mondom h menejn mindenki műszakisnak,de egy fodrász szakma kitanulásának több értelme van mind bölcséznek...