Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Nem pofátlan egy kicsit a MÁV?

Nem pofátlan egy kicsit a MÁV?

Figyelt kérdés
A Bp-Nyugati-Nyíregyháza IC-n már 7 órája ülnek az utasok Cegléd és Szolnok között. Valószínűleg semmi kárpótlás nem jön majd senkinek, mert "nem a vasúttársaság hibája", ami történt.
2019. márc. 24. 21:26
1 2 3
 11/24 anonim ***** válasza:
35%

amiről te beszélsz, azok a kifogások...már megkaptad a választ, jogos kártérítést ki fognak mindenkinek fizetni...most az, hogy te ennek ellenére is hisztizel, a te bajod.


inkább az az utas a pofátlan, aki bár elégedetlen a MÁV-val, mégis vonatra száll, és fizet. miért? vegyen autót, van telekocsi is, busz is. elég sok az alternatíva.

2019. márc. 24. 23:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/24 A kérdező kommentje:

Az itt a baj, hogy nincs elég busz. Nehogy már az utasok legyenek hülyék, mert ki vannak akadva, hogy 7 órás késéssel érkeznek haza.

Oldják meg, hogy legyen busz ilyenkor is. Ne úgy, hogy megállítják Abonynál a vonatot, oszt jóvanaz. Vagy ha meg nincs busz, akkor fizessék vissza a jegyárak száz százalékát az utasoknak. A tűzeset nem a MÁV hibája, de a nulla utastájékoztatás meg a nulla szervezés igenis az ő hibájuk. Nem olyan vicces órákat ülni a vonaton például kaja nélkül.

2019. márc. 24. 23:10
 13/24 A kérdező kommentje:

#11

Hány közvetlen buszjárat van naponta Bp-Nyíregyháza között.

Oscar? Mondjuk azzal is van rossz tapasztalata ismerősömnek (kifogyott a benzin, és félúton megálltak).

És ha nincs jogosítványa az érintettnek?

Jaja, menjen biciklivel.

Nehogy már az utas hibája legyen, hogy igénybe vesz egy szolgáltatást.

2019. márc. 24. 23:14
 14/24 anonim ***** válasza:
100%

Na akkor vegyük sorba


Kezdjük a tűznél igen nem a máv hibája ez oké, utastájékoztatás az ilyen vis maior helyzeteknél elsőként, igen akadozik az utastájékoztatás, ennek egyik oka főleg ebben az esetben, hogy egész egyszerűen nem lehet meg mondani még hogy mi lesz. Az ilyen tűznél akkor lehet újra használni a pályát, ha a tüzet eloltották, és pályamester végig vizsgálta a pályát. Az hogy a tüzet mikorra tudják teljesen megfékezni megint csak megmondhatatlan előre.

Ahhoz hogy a vonatokat letudják közlekedtetni a 120a megint, csak nem kis szervezés kellet a már amúgy is zsúfolt vonalon. Nem úgy van hogy, csak küldjünk arra mindenkit jól van az úgy, mert annak az lett volna a vége hogy totál elesik a 120a is. Ezek után jött az, hogy stokkozva leküldik a vonatokat, de ennek a szervezése nem 5 perc. Később minden vonaton bemondták/ személyesen végig mentek a jegyvizsgálók, hogy mi a helyzet.


Pótlóbusz, jelenleg a volán társaságok a saját járataikra nem tudnak busz biztosítani, ez lehet hogy nem érdekel, de ebben az esetben a MÁV sem tud mit csinálni(és akár milyen másik társaság sem ha már a monopólium is probléma volt), esetleg az ITM-nél próbálj meg ezzel kopogtatni.

De ez még mind kisebbik baj, nagyobb probléma az az, hogy ha még busz lenne is ki vezzese? Gondolom neked nagyon sok kedved lett volna vasárnap este azonnal rohanni a telepre, mert Szolnok-Cegléd közt vonat pótlózni kéne kicsit. Még ha a MÁV rendelt is pótlóbuszokat azonnal ennek is legalább 1-2 óra az átfutási ideje, esetleg pár központi tartalék ki tud gyorsan menni, de ez 20 vonat pótlásánál kb csepp a tengerbe.

Ezek után a busztársaság irányírója, szépen megpróbál sofőröket berendelni, 10-ből 8 vissza mondja, hogy any..ád, a maradék kettő már rég felpattintott két kőbányait a mai sikerre. Innentől kezdve patthelyzet, majd ami kitud állni esetleg a forgalomból, de annak is sofőrje lehet hajnal 4 óta inkább haza menne.


Mindezt figyelembe véve és összegezve, ahogy lehetett megoldották és végül mindenki odaért ahová akart.

Innentől kezdve pedig belehet sétálni a MÁV Ügyfélszolgálatára normálisan elmondani a problémád és vissza kérni a viteldíjad.

2019. márc. 24. 23:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/24 anonim ***** válasza:
80%
Szerintem a kérdező csak (jogosan) fel van háborodva és a düh beszél belőle. Elhiszem hogy ti imádjátok a MÁV-ot, de ha ti ülnétek plusz 7 órát kinn a fenébe egy vonaton, ti sem vidámkodnátok. :) Most az a rengeteg ember hogy fog haza jutni szerintetek és mikor? De komolyan. :D Látom mindegyikőtök nagy ívben lesz***. Igaz is, nem veletek történik. Ha 2 napig tart a tűzoltás, a MÁV akkor sem tesz semmit, hogy A-ból B-be valahogy eljuttassa az utasokat? Ne röhögtessetek...
2019. márc. 24. 23:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/24 anonim ***** válasza:
100%

Én voltám már hasonló helyzetben és ültem több órahosszát vonaton, viszont azzal hogy hogy 2 percenként letámadom a jegyvizsgálót nem tudok meg többet, azzal hogy kiírom ide, hogy milyen mocsok a MÁV még nem jutottam előrébb.

Hazajuttattam több órás késéssel nem hagytak ott.

Ha saját kocsival megyek is bárhol előfordulhat baleset bármi úgy sem tudsz mit csinálni.

Viszont azt nagyon jól tudom, hogy egy ilyen rendkívüli helyzet megszervezéséhez akár több óra hossza szükséges, mert senki nem volt hadrendbe állítva, hogy ma 15-20 vonatpótló buszra lesz szükség.

2019. márc. 25. 00:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/24 anonim ***** válasza:
28%

15 senki nem a MÁV-ot védi. csak alapvető tényeket közlünk. amúgy a kérdező meg szerintem nem is érintett, csak a MÁV térképen megnézte, hogy hú a Nyíregyi vonat már 300+ percet késik, írjunk ki gyakorira valami fröcsögést, hogy a köcsög MÁV...és idáig akármennyi megoldást írtunk, minddel volt valami gondja.


nincs közvetlen busz? és? azért, mert Debrecenbe át kell 1x szállni, nem jobb, mint 7-12 órát ülni a vonaton?


meg hogy telekocsinál egyszer kifogyott a benzin...nahát, ez is milyen gyakori probléma lehet...


a kérdező csak a botrányt keresi, holott ezer más alternatíva van annak, aki allergiás a MÁV-ra, én sem járok vonattal, mert én is késtem már le csatlakozást műszaki késés miatt...mégsem vertem az asztalt, hogy ez milyen egy pofátlanság már, mert valami hiba csúszott a dolgokba...

2019. márc. 25. 06:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/24 anonim ***** válasza:
100%

15-ös, látom te sem értetted meg a helyzet lényegét. Egyrészt nincsen itt imádott MÁV, mert egy tehetetlen, balfåsz szervezetről beszélünk. Másrészt viszont vannak olyan kőkemény realitások, mint az, hogy a busztársaságoknak a vasárnap délutáni csúcsidőben jellemzően nincsen szabad busza, de a munkaerőhiány miatt sofőrje biztosan nincs. Vagy ha van, az másnap a munkanapi csúcsban fog hiányozni, ha egész vasárnap este vonatokat pótol. Erre lehet hörögni, hogy “nem érdekel”, “oldják meg”, de nem leszel beljebb vele.


Amin lehet és kell javítani, az az utasok tájékoztatása és ellátása. Arra valóban kellene legyen protokoll, hogy akár a vasúttársaság, akár a katasztrófavédelem ellássa vízzel, teával, háztartási keksszel a kényszerűen várakozó utasok százait addig, amíg a továbbutazásuk vagy elszállásolásuk nem oldható meg. De azért ez sem egy egyszerű dolog, mert a helyszín nem tervezhető és jelen esetben nyilván mindenki a tűzoltással foglalkozott inkább, aki amúgy bevethető lett volna erre a feladatra. Ilyenkor marad a szolidaritás és a helyi polgármester tettrekészsége, ami vagy van és akkor elkezd mindenki kenyeret vajazni, vagy nincs.

2019. márc. 25. 06:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/24 A kérdező kommentje:
Történetesen a családtagjaim érintettek voltak..
2019. márc. 25. 06:52
 20/24 anonim ***** válasza:
66%
és ahelyett, hogy az ő segítségüket akartad volna intézni, inkább a gyakorira írkáltál :D
2019. márc. 25. 06:54
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!