Jelenleg mik a BKV villamoshálózat-fejlesztési tervei? Milyen új beruházásokra lehet számítani a közeljövőben?
A BKV-nak nem túl nagy hatásköre van a kérdésben, ők majd csak üzemeltetni fogják a pályát, meg villamosokat közlekedtetnek rajta. Ezek a dolgok magasabb körökben dőlnek el, minimum önkormányzati szinten. De az önkormányzatoknak egyszerűen nincs pénze arra, hogy csak úgy építkezzen, ezért többnyire kormányzati akarat kell, persze általában ők is csak az EU-s pénzt osztják el. Jelenleg a kormányzat olyan soha meg nem valósuló projekteket vizionál Budapestre, mint pl. a fejpályaudvarok föld alatti összekötése, meg persze toronyóra lánccal. Villamosfejlesztési terv nincs a közeljövőre nézve.
Amúgy is elég nehéz helyzetben vannak az önkormányzatok, amikor felvetődik egy villamosvonal ötlete, mert küzdeni kell a lakossággal. Egy részük azonnal az utcára vonul és petíciózni kezd, hogy mellettük aztán ne zörögjön egy villamos. Fát sem vághatnak csak úgy ki, mert akkor is utcára vonul a lakosság, és odakötözi magát, persze kompromisszumkészség sincs, mert emellett egy parkolóhely sem szűnhet meg, mert nekik jár, hogy az utcán, a ház előtt tárolhassák az autójukat.
Budapestnek van egy átfogó közlekedésfejlesztési terve (Balázs Mór-terv), keress rá.
Sajnos ezt most eléggé jegelik, és főleg a kampányban vad ötletelés zajlik mindenféle fejlesztésekről, de hogy abból mi hogyan lesz, azt senki nem tudja megmondani.
A Balázs Mór-tervben tervezett fejlesztések:
- 1-es villamos meghosszabbítása Kelenföld vasútállomásig (majdnem kész, rövidesen átadják)
- 1-es villamos meghosszabbítása a Bécsi úton Aranyvölgy vasútállomásig (készültek tervek, egyelőre jegelve, a nemrég bejelentett M0-M10 fejlesztés miatt az egészet újra kell gondolni)
- 2-es villamos meghosszabbítása észak felé a Gyöngyösi utcáig (álom)
- 3-as villamos átvezetése az M3 és a vasút felett, folytatás a Béke téren át az Árpád hídig (álom)
- a 14-es és a 47-es villamos összekötése a Lehel tér és a Deák tér között (szó van róla, konkrétum nincs, a Nyugati téri felüljárót el kell hozzá bontani)
- Rákóczi-Thököly úti villamosvonal Újpalotára (kiváltva a jelenlegi 7-es buszcsaládot, egyelőre elvetették)
- 42-es villamos meghosszabbítása a Gloriett-telepre
- 60-as fogaskerekű meghosszabbítása a Normafára és a Széll Kálmán térre (halad a dolog, előbb-utóbb megvalósul)
- M1 metró meghosszabbítása a Vigadóig és a Csáktornya parkig (jegelve)
- M2 metró meghosszabbítása Cinkotáig (halad a dolog, előbb-utóbb megvalósul)
- M3 metró meghosszabbítása Káposztásmegyerre (most kezdik tervezni, előtte a meglévő szakaszok felújítását kell befejezni, sok év múlva talán lesz belőle valami)
- csepeli és soroksári HÉV meghosszabbítása a Kálvin térre (szó van róla, konkrétum kevés)
Amiről még szó van mostanában:
- vasúti alagút Kelenföldtől a Nyugatiig (álom)
- Galvani híd az Illatos út és a Galvani út között, a 3-as villamos meghosszabbítása Újbudára (a tervek készülnek)
- Aquincumi híd az északi vasúti híd mellett az autók számára (semmi konkrétum)
- M0 meghosszabbítása északon a 10-es útig (halad a dolog, meglesz)
- M0 meghosszabbítása a 10-es út és az M1 között (többféle verzió kering, legutóbb az M10-M100 verzió mellett döntöttek)
- körvasút felújítása, új vasútállomás a Közvágóhídnál, átmérős elővárosi vonatok
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!