Mi a véleményetek a Fonódó II-ről?
A jelenlegi fejlődést látva szükséges lesz előbb utóbb.
Egyrészt ott van az ELTE, ott van az Infopark ami most még bővül is. Ott van a Kopaszi gát ami tök jó hely, csak körülményes megközelíteni. És oda épül egy kisebb városnegyed amit szintén ki kell szolgálni.
Hát a tanulmányban leírtak, amik a közösségi közlekedésre vonatkoznak már nem is igazak:
„A 133 – 233-as autóbuszjáratok a közvetlen városközponti irányú utasforgalmat bonyolítják le, csúcsidőben 4 – 5 perces közös követési idővel.”
Mindkettő megszűnt, helyettük a 133E jár, ami csak részben pótolja őket, követési ideje csúcsban 6-10 perc.
„A területtől 300 méteren belül elérhető az Infoparknál a 153, 154 autóbuszok végállomása, a járat kis forgalmú, 15 perces követéssel.”
Ez sem igaz. A 154 már nem érinti a térséget, útvonala lerövidült Újbuda kp.-ig, hétköznap a reggeli órákban 6 db megy el belőle az Infoparkig 154B jelzéssel, (csak egy irányba közlekedik). A követési idejük egyenként csúcsban 20 perc. A 153 csak hétköznap jár, csúcsban 19-23 perces követési idővel. Tehát a térségből a reggeli csúcsban átlag 20 percenként indul csak ez a járatcsalád.
Ha ebbe ennyi elavult/hamis dolog van, akkor a maradék is hasonló lehet, az egész BudaPart csak az oligarchák tovább gazdagodásáról szól, érdemi városfejlesztés nuku.
Szerintem a Magyar tudósok körútja ehhez túl szűk, még több parkolót kéne megszűntetni. Ott nem lesz villamos, oda nem is kell. A "visszafordulást" is egyszerűbb megoldani a hagyományos váltós módszerrel. Természetesen hétvégén is járna, kb. átlag 20 perces követéssel.
Az ideális útvonal: Szent G. tér - Műegyetem rkp. - Goldman Gy. tér (Petőfi híd, Budai hídfő) - Pázmány P. stny. - Dombóvári út (... - Etele tér - esetleg (távlati))
Tipikus példája, hogy a közösségi közlekedést olyanok szervezik, akik nem, vagy csak a legsűrűbb járatokat használják. A 86-ost nem telt semmibe megszüntetniük, sok ember tiltakozása ellenére. De a Szt. Gellért tér - Infopark útvonal (a Műegy. rkp.-on keresztül) a mai napig lefedetlen.
Nem megszüntetni kellett volna a 86-ost, hanem más útvonalra vinni, pláne, ha a Fonódó II-re úgy néz ki nem jut pénz!!!
A Petőfi híd, budai hídfői villamos-járdasziget nevetségesen túlterhelt, kiszélesíteni nem lehet, és nem is ez lenne a jó megoldás, hanem az ha a budaiakat nem terelnék rá a M3-ra, ha É-D irányba akarnak utazni. A budai metró egy szintén reménytelen vágyálom, de hogy ennyire leszarják a városfejlesztéseket, és nyamvadt buszokat se indítsanak, az nagyon szánalmas...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!