A metrót lehet nevezni fonódó metró hálózatbak?
Nem, mert ezek csomópontok, pontosabban átszállóállomások.
Budapesten nincs fonódó metró, nincs közös pályahasználat.
Egy példával élve, ha a 6-os metró Káposztásról indulna, a 3-as vonalán, a Nyugati után irányt váltana - a Kossut téren becsatlakozna a 2-es vonalára, a Déli után továbbhaladna, Villányi úton keresztül elérné a 4-es metrót - Körtér, Újbuda-Központ, majd újra külön úton haladna, Budafok-Belvároson keresztül, akár Camponáig.
M7: M2 Rákoskeresztúri ág - Jászberényi út - Expó tér (M2 Kőbánya - Központi ágon keresztül Északra) - Puskás Ferenc Stadion - M2 központi vonal - Keleti - M4 - Újbuda - Központ - M6 Dél - Budai ág.
Budapesten így nézhetne ki egy fonódó metró-hálózat, ahol a jelenlegiek kombinálva lennének, csak akkor további kiépítést is meg kell valósítani (M2 - GHÉV [+Rákoskeresztúr], M2 Kelenföld, M2 Budagyöngye, M3 Káposztásmegyer, M3 Ferihegy, de további kombinációk akkor jöhetnének, ha a M5 nem HÉV-ek összeköttetése, hanem igazi metrópálya [M2 - GHÉV összeköttetéséhez hasonlóan, metró-HÉV hibridként] lenne).
Az, hogy érdemes lenne-e megvalósítani, az már más kérdés, mert további, nagy metróberuházásokat igényelne Budapesten (főleg ha a M5 igazi metró lenne, akkor Újpestről, átszállás mentesen lehetne Csepelre menni, vagy Békásról Ferihegyre).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!