Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Szerintetek mi lesz a 4-es...

Szerintetek mi lesz a 4-es metró jövője? Tovább fogják építeni a bosnyák térig?

Figyelt kérdés

2016. jan. 14. 07:30
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:
100%

Nem hinném, mert ha Palotára villamos épül, akkor bukta a metró.

A 4-es metró, a jelenlegi formájában nem életképes, csak akkor hozná be a hasznát, ha nem csak a Bosnyákig, hanem Palotára, de kimehetne Káposztásra is (így nem csak a 7E, de még a 20E is benne lenne gyúrva).

Ja és a villamos vs. metró vita hülyeség - teljesen más feladatokat látnának el. Pl. metróval régen több városnegyeden keresztül haladsz, ameddig a villamos még mindig az adott városrészen belül közlekedik (megállókat kihagyó villamos nincs nálunk, ami egyfajta gyorsjáratként funkcionálna).

2016. jan. 14. 07:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 A kérdező kommentje:
Nem tudom mi a baj vele, nekem szimpatikus a metró, sokat segít nekem!
2016. jan. 14. 07:50
 3/12 anonim ***** válasza:
74%

Viszont a M4 is, kész kabaré - 80 méteres szerelvények, rövid állomásközök: mintha földalatti villamos lenne. Nincs rá magyarázata, hogy miért nem épült egybe a Körtér és Újbuda Központ, a Fővám és a Kálvin tér.

Miért kicsi az aluljáró a Bikás parknál - nincs átvezetve a Tétényi út és Etele út alatt.

Miért került többe az építkezés, mint amennyi, miért nincs peronfal, miért nem lehet két állomás között jelezni a metrón, miért nincs több leszállásjelző rajta?

Ha így nézzük, sikerült több hátrányt beletenni a M4-be.

2016. jan. 14. 08:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/12 anonim ***** válasza:
100%

A 4-es metró nagyon szép, és nagyon jó..kiválóan sikerült. Ha Palotára nem is, de Budaörs külsőig ki kellene vinni, mert az igazi tömeg onnan jön...akkor a virágpiacnál, vagy az osan környékén hagyhatnák a zemberek az autóikat, és néhány busznak sem kellene az osztapenkóig bejönni...


Szóval a Bosnyákig sem fogják építeni, hanem csinga lesz Palotáig..csak még azt nem tudom, hogy a vasút fölött hogy megy át? a többi megoldott.


én szeretem a 4-es metrót, baromi sok meló van benne..kiváló tervezői, kivitelezői attrakció.

2016. jan. 14. 08:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/12 anonim ***** válasza:
52%

Én meg azt nem értem, miért kellene meghosszabbítani? Eleve a mostani szakasz sem indokolt utasforgalmi szempontból (utasforgalmi adatai egy combos villamosvonalénak felelnek meg, nem egy metróénak). Ezt kiterjeszteni felesleges, mert Újpalota népes városrész ugyan, de önmagában nem tölt meg egy metróvonalat. Jelentős méretű elővárosai sincsenek: Fót-Veresegyház úthálózata Újpesthez és a 70,71-es vasúthoz kapcsolódik, Gödöllő térségének meg ott a 80-as és a H8-as vonalak. Nincs utas a metróra. (Csúcsórában óránként 10000 utas kellene óránként a terheltebb irányban. Újpalota teljes lakosságának az újszülöttől a matuzsálemig reggel 6-9 között kéne egyet metróznia ehhez. Délután meg még egyet. Az autókat elkobozni, Újpest felé határkerítést építeni aknazárral, nehogy ne legyen meg az utasszám.)


A köztes terület ugye kertes házas övezet, sokat nem segít. A Bosnyáktól befelé valamivel sűrűbb a beépítés, csak nekik már igazán nagy szívás lenne a belváros közvetlen elérése helyett átszállással közlekedni a Keletin vagy a Kálvinon át. A Zugló megállóhely adna ugyan utast, de aki a belvárosba tart, annak ezerszer jobb a Köki vagy a Nyugati, majd az M3-as metró, mert az M4 délről elkerüli a központot (mínusz Kálvin környéke). Dél-Budára meg ugye ott az S36 és a G43 Kökiről.


Budaörs felé már jobbak az utasforgalmi adatok, csakhogy ott erős konkurencia az 1-es vasútvonal a Budaörsön túlról ingázók esetében. A virágpiaci végállomas baromság, mert pont a sűrűn lakott területek előtt érne véget a vonal. Tehát Budaörs magterületére kellene kivinni a vonalat egy olyan szabályozasi környezetben, ahol Pest megyét épp leválasztják Budapestről a fejlesztési forrásokért folytatott önző és szűklatókörű harcban. Most a meglévő agglomerációs infra finanszírozása sem negy, ott birkózik rajta Viktorka meg Pityu már mióta. Ilyen közegben esélytelen metrót vinni Budaörsre szerintem.

2016. jan. 14. 09:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/12 anonim ***** válasza:
100%

# 5: ugye elfelejtetted azt, hogy utasforgalmilag összeadódna a kettő és a villamossal ellentétben, városrészeken keresztül haladna - a leggyorsabban.

Újpest felől, a Keleti p.u. és Dél-Buda sem elhanyagolható célpont és hiába van M3, az utasok mégis próbálják kikerülni (30, 20E).

Azt meg, mondanom sem kell, hogy Újpest - Palota átjárhatóságán is sokat dobna a M4.

A Palotai gyorsvillamos meg egy túlbuzgóság volt (baromság is volt bedobni a köztudatba), hogy több előnyt mondjanak a villamos számára, de ez sosem lesz megvalósítva.

2016. jan. 14. 10:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/12 anonim ***** válasza:
75%
Nézd Krekonex, én végigolvastam anno az előkészítő tanulmányokat továbbá a friss utasforgalmi adatokat és egyszerűen nem jön ki úgy a matek, hogy a metróépítés reális időn belül megtérüljön. Nem lesz rá elég utas. Ezért döntöttek a villamos mellett, meggyőződésem szerint helyesen. Különösen azért jó ez, mert az így kialakítható Rákóczi úti tengelyre rá lehet fűzni az Erzsébet királyné útját és a Blahánál egész Kőbànyát is. Egy sokkal kényelmesebb hálózat hozható így létre, ami Budán is tovább fűzhető. Ezzel szemben a metró egyetlen tengelyt alkot, ami igenis elmegy a fő utasforgalmi célterületek többsége mellett délkeleti irányban. A villamos a 7-esekhez hasonlóan közelítheti ezeket.
2016. jan. 14. 10:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/12 anonim ***** válasza:

# 7: hogyan tudott volna a M4 eleve megtérülni - mikor eleve Palota volt az irány? Itt nem a rendszerváltás előtti időkre gondolok, hanem a beruházás kezdetén. Mi változott azóta? Apadt volna Palota lakossága?

Azt meg hozzá kell tenni, hogy egy szűk keresztmetszet Újpestről - Palota, vagy Újpestről - Keleti p.u., vagy Újpestről - Dél-Buda. Ezeken egy metró, sokat tud segíteni, a villamost (Újpest - Palota között) el van vetve (nézz csak rá a BKK oldalára).

2016. jan. 14. 11:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/12 anonim ***** válasza:
84%
Azért ha '92-95 között nyitják meg, én biztos táncot jártam volna örömömben azokkal együtt, akik velem rohadtak a piros hetesen a Kosztolányitól a Blaháig, vagy a Keletiig. Ma már nem Pesten élek és az átadás óta talán ha háromszor utaztam rajta, de azért érezhető a menetidején és a kulturáltságán, hogy sokat javítottak a budai agglomeráció helyzetén.
2016. jan. 14. 21:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/12 anonim ***** válasza:
Esélytelen, nincs rá lehetőség, hogy tovább épüljön. Mi lesz a sorsa? Lásd 3-as metró esete. Most hiába csili vili a 4-es metró, ha nem tartják megfelelően rendbe, és a minden napi karbantartás is nem megfelelő. Akkor abban az esetben nagyon hamar a 3-as metró sorosára juthat (feltételesen) a 4-es metró is. (Sajnos) A 4-es metró tovább építése már csak azért sincs esélye a következő 10 évben, mert a főváros már meg szavazta a Rákóczi út (Astoriától), Thököly út, Csömöri út, Drégelyvár utca, és Nyírpalota utca útvonal. Plusz Mexikói út, és Erzsébet királyné útja mint szárny vonalú, villamosokat. Vagyis a 44-67-es villamos vonalak vissza építését. Hogy ez mikor lesz? Elméletileg idén (2016.-ban) kell ki írni a közbeszerzési pályázatokat, és 2017 őszén végén indulna az építkezés.
2016. jan. 23. 18:03
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!