Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » A trolibusz miért csak a...

A trolibusz miért csak a szocialista országokra volt jellemző?

Figyelt kérdés

Nyugat-Európában és az USA-ban, alig van ilyen, ha van, Oroszországban, és Kelet-Európában is csak annyi, amennyi a szocializmusban épült, a rendszerváltás után nem építettek újakat, viszont az akkor épített vonalak ma is üzemelnek.


Vajon miért nem éri meg trolivonalakat építeni? Olcsóbb az üzemanyag, a villanymotor sokkal igénytelenebb, fenntartása olcsóbb, nincs szmog kibocsájtás.


2018. okt. 22. 17:21
1 2
 11/19 anonim ***** válasza:
84%

10-es, az óbudai troli még csak Magyarországon sem az első volt: Nagyszebenben, valamint Ótátrafüred és Poprád között már 1904-ben üzemelt troli. Vilàgszinten pedig az 1880-as évektől kísérleteztek ezzel a járműtípussal.


A szocialista országokban egyseges, tervgazdálkodási döntés volt ez, különösen az olajárrobbanás után pörgették fel a hálózatok építését, hiszen az atomenergia terjedésével rendkívül olcsón tudták üzemeltetni ezeket az eszközöket a buszokhoz képest. Nem véletlen, hogy a buszjegyek ára jellemzően drágább volt adott településen belül, mint a villamosokra vagy trolibuszokra szóló jegyeké.

2018. okt. 23. 07:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/19 anonim ***** válasza:
80%
Mai napig is a trolibuszokat fele annyi pénzbe kerül üzemeltetni (áramköltség, mechanikai kopások, stb), mint a dízel társait. Ne feledjük, a trolibuszok sokkal több ideig tartanak, mert nincs bennük rezonáló dízelmotor, meg egy csomó komplikált alkatrész, csak egy villanymotor, és kb ennyi.
2018. okt. 23. 08:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/19 anonim ***** válasza:
23%
Mert a trolibusz egy elvetélt ötlet, ami piacgazdaságban nem maradhat fenn. Egyesíti a villamos és a busz hátrányait: helyhez van kötve, ugyanakkor jobban ki van téve a forgalmi akadályoknak, illetve Pesten az úthibáknak is.
2018. okt. 23. 09:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/19 anonim ***** válasza:
100%

13-as! Lehet, de a wikipedia ezt írja:

A trolibusz mai formájában először 1933-ban jelent meg Budapesten, Óbudán.

Nem azt írtam, hogy magyar találmány, de még azt sem, hog Magyarország területén az óbudai volt az első. Csak azt állítom, hogy jelen formájában volt az első.

2018. okt. 23. 10:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/19 anonim ***** válasza:
100%

"Mai napig is a trolibuszokat fele annyi pénzbe kerül üzemeltetni (áramköltség, mechanikai kopások, stb), mint a dízel társait."


Üzemeltetni biztosan olcsóbb, de a hálózat kiépítése és karbantartása az nagyon nem olcsó. A legnagyobb előnye ami megéri a felárat: lokálisan nem szennyezi a levegőt és ez igen fontos egy zsúfolt nagyvárosban.

2018. okt. 23. 18:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/19 anonim ***** válasza:
78%
Igen, ez igaz, és még eszembe jutott közben, hogy egy trolibusz akár több mint a kétszeresébe is kerülhet újonnan, mint egy ugyanolyan paraméterekkel rendelkező dízel.
2018. okt. 23. 19:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/19 anonim ***** válasza:
63%
Ma, amikor elektromos autók és buszok is léteznek, már különösen nem éri meg trolibuszokat használni, mivel az egyetlen előnyüket is elvesztik az elektromos (értsd: akkumulátoros) buszokkal szemben.
2018. okt. 23. 20:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/19 anonim ***** válasza:
59%

Volt bőven trolibusz máshol is.

[link]



" nincs szmog kibocsájtás."

Maga a járműnél lehet nincs, de az áramot meg kell termelni.


Egyébként vannak már elektromos buszok is. Ami ugyanezt a célt szolgálná és nem kell felsővezeték hálózatot kiépiteni. (Megjegyzem: Az első budapesti autóbusz egyike is elektromos busz volt 103 éve.)

2018. okt. 23. 21:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/19 anonim ***** válasza:

#10:

Hát azért ez a jószág még rázott dögivel, meg ha floppy lemezzel a tatyódban szálltál rá fel, szinte biztos volt, hogy mire leszálltál róla, azt a lemezt már nem olvasta be semmi soha többet. :D

[link]

2018. okt. 24. 09:12
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!