A trolibusz áramszedője a közös vezetékszakasz (amikor több trolijárat megy ugyanazon az úton 1-2 megállóig) végén honnan tudja, hogy melyik vezetéken kell tovább mennie?
Ma már a legtöbb váltó rádiós állítású, a vezető látja, hogy merre mutat éppen, vannak ezt mutató jelzőlámpák a trolisoknak, és állítja magának a járműről. Ha éppen odafigyel, én nálunk Szegeden már rengeteg eltévedt trolit láttam, aminek a vezetője elfelejtett váltani.
Mielőtt bejött volna a rádiós váltó úgy működött a dolog, hogy volt egy érzékelő szakasz, ami alatt ha áthaladt a trolibusz, akkor vagy gyorsítania kellett és akkor váltott a váltó vagy le kellett vegye a vezető a lábát a pedálról, és akkor alapállásban maradt, gondolhatod ebből is hány félreváltás volt.
Még ősibb megoldás volt, hogy szó szerint kint volt egy illetékes emberke, aki helyben vasutas váltókezelő módjára állítgatta a váltót, de ez éppen a költségessége miatt csak a trolibuszüzem gyermekkorában működött így.
1-es
Általában nem a sofőrök miatt "tévednek" el a trolik, hanem mert egyszerűen nem akar működni a váltó, elő szokott fordulni. Ilyenkor a sofőr a tükörből látja a problémát, láttam sokszor olyat, hogy egyszerűen kiszáll a sofőr, és kézzel átrakja az áramszedőt a megfelelő vezetékre.
A villamosoknak is távvezérléses a váltójuk... de Szegeden nem egyszer fordult elő ebből baleset, a kecskési deltában félúton váltott át az egyik váltó, a villamos 2 irányba indult el, Anna kútnál neki ment az egyik villamos a másiknak.
Olyat is láttam már, hogy a 9-es troli felsővezetéke elindult a hídra, ott kézzel (nagy vassal) helyezte át az áramszedőket a jó irányba :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!