Mi a haszna egy utasnak abból, ha bejelent egy sofőrt?
Egy helyi járatos buszon ahol én is felszálltam,egy nő egy kisgyerekkel felszállt,a bérletet mutatta a nő,de megállt még az ajtóban kb 4 másodpercig,ekkor a sofőr szólt neki,hogy "hölgyem kicsit jobban igyekezzen már a felszállással,nem dísznek állok itt,a hölgy mogorva hangon mondta,hogy "jó,nem látja,hogy kisgyerekkel vagyok".
Mellesleg én sem tudtam addig felszállni míg ott állt a nő.
Amikor a busz elindult,a nő mondja a gyerekének,hogy csúnya sofőr bácsi,felírjuk a busz rendszámát és elő is vette a telefonját,gondolom azt írta be.
Most,ha bejelenti a sofőrt ezért,úgysem fognak semmit tenni,mert szerintem a sofőrnek van igaza,hanem körberöhögik a nőt.
Komolyan ennyiért felírta a rendszámot,még én is nevettem magamban.
Aztán olyat is hallottam,hogy a lakótelepeken van olyan unatkozó ember aki az ablakon nézeget és,ha látja,hogy a sofőr hamarabb elindult a megállóból ami a lakó házával szemben van,holott ő nem is utazik,már veszi is fel a telefont.
Kérdezem. Az apró emberi hibákért vagy,ha a sofőr komolyabban válaszól,sok ember miért kezd ennyiért jelentgetni?
Jutalmat kapnak,vagy több lesz a pénzük vagy miért?
Mi van az emberekkel,hogy nem lehet a másiknak szépen szólni,hogy kicsit gyorsabban menjen a felszállás,mert akkor már minden baj van?
Ha szépen szólt volna, akkor valószínűleg semmi baj nem lenne de azért a nem dísznek állok itt kijelentés kicsit paraszt volt. Ilyenért lehet, hogy én is visszaszólnék de nem hiszem, hogy emiatt jelenteném a sofőrt.
Olyat mondjuk el tudok képzelni, hogy ha átmegy a piroson vagy veszélyesen vezet, esetleg túl korán elmegy és amiatt lekésem a csatlakozást bejelentem, de ilyen apróságért biztosan nem.
Mert sok a kocsog!
Mint ezen az oldalon is. A legjobb példa. Vmi nem tetszik, nem tud elmenni szmellette a sok kocsog szó nélkül, v odaállni arccal, h megmondja, mindjárt jelenteget. Az ilyenek gerintelenek.
1. Természetesen igyekezni kell a felszallassal, de ne tegyünk már úgy, mintha nem láttunk volna még soha gyereket, aki igenis el-elbambul vagy durcaskodik és olyankor bizony lassabban megy a felszállás. (Mondom ezt egyelőre gyermektelen férfiként.)
2. Bőven elég annyit mondani, hogy “Hölgyem, kérem igyekezzenek a felszallással.” Ennyi. Ez udvarias és lényegre törő. Nem kell ragozni, minden plusz morgás már szükségtelen bunkóság.
Megítélésem szerint ilyen esetben az emberileg helyes magatartás az, hogy jelzem a sofőr felé: bunkón viselkedett. Ha nem kér elnézést és csak ragozza, akkor pedig eszkalálni KELL az ügyet, hogy minél hamarabb kiszűrhesse a szolgáltató a normálisan kommunikálni képtelen munkatársakat. Hosszú távon az egész társadalomnak az az érdeke, hogy csak arra valóban alkalmas emberek vállaljanak ügyfélkapcsolati típusú munkákat.
#7, örülnek, h egyáltalán van ki tekeri a kormányt ennyi pénzért. Nem még az utas seggét is kinyalja.
Hol élsz te?
Munkaerő hiány van az országban, nagyítóval keresik a sofőröket... is!
Nyolcas, és akkor minden, szociális keszsegei miatt az ilyen típusú munkára alkalmatlan figurát engedjünk buszsofőrként dolgozni? Hagyjuk már.
Pontosan az a baj ebben az országban, hogy szó és következmények nélkül hagyunk olyan dolgokat, amik egyáltalán nem tetszenek nekünk. Ha ezt a buszsofőrt minden egyes találkozáskor értelmes stílusban figyelmezteti a főnöke, hogy ne bunkózzon az utasokkal, akkor igenis észbe fog kapni, mert nem akarja ezt a dumát hallgatni. Vagy elgondolkozik azon, neki való-e a szakma. De amíg a főnöke nem tudja, hogy gond van a sofőr viselkedésével, addig mit is várunk, mit is teszünk azért, hogy alkalmas emberek vezessék a buszokat?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!