A reggeli busz annyira tömve volt, hogy beállt a megállóba, de nem nyitott ajtót, érdemes ezt megreklamálni, hogy nem biztosították azt, amiért fizetek? Ugyanannyi jogom van utazni, mint a többi utasnak, de nekem nem tették lehetővé.
Egyrészről értem, hogy nem fér fel több ember.
Másrészről meg én az utas vagyok, és nem kell, hogy érdekeljen, hogy oldják meg.
Közlekedtessenek több járatot, vagy találjanak megoldást, az ő dolguk.
Én fizetek a bérletért, és épp ugyanannyi jogom van utazni, mint azoknak, akik már fent voltak a buszon.
Idős, beteg emberrel tartottuk orvoshoz, a reggeli -8 fokban.
A busz beállt a megállóba, ezt sem értem, ha a GPS figyeli, hogy hol áll meg, akkor az ajtónyitást is érzékeli, nem? Mi értelme megállni, és kb egy percig ott maradi, ha ajtót nem nyit?
Vagy esetleg az ajtónyitás nincs regisztrálva, és így a sofőr védve van, h ő megállt a megállóban?
Eléggé feldúlt, mert vidékről van szó, és ilyennel eddig nem találkoztam.
Nem teljesítették a vállalt kötelezettséget, pedig én időben, előre fizettem a bérletért, egy szolgáltatásért.
Egy ismerősöm járt így korábban, hogy nem jött a busz, igaz elég sok reklamáló levelet írt, de a végén visszaadták a havi bérlet árát.
"Egyrészről értem, hogy nem fér fel több ember."
És akkor mégis mi a ráknak nyissa ki az ajtaját? Azért, hogy te jobban érezd magad és mondhasd, hogy "jé, tényleg nem férek fel"?
Az hogy nem tudtál felszállni a közlekedési cég hibája, de nem a sofőré. Amíg ez nem rendszeres, addig felesleges ezért reklamálni. Lehet, hogy lerobbant az előző busz vagy felszállt egy óvodáscsoport, ilyenekre nem lehet felkészülni.
A felháborodásod jogos. De tudnod kell, hogy a menetrend szerinti személyszállítast végző cégeknek az utasszállítasi kötelezettsége kizárólag a jármű befogadóképességéig tart. Ezen felül pedig a beszállítas sorrendjét kormanyrendelet írja elő és ebben a bérletesek nem minden esetben vannak jó helyzetben - igaz, esetedben senki nem szállhatott fel.
A sofőr tehát jogilag védve volt. Mindazonáltal ha ez rendszeres probléma, mindenképp jelezd a szolgáltató felé, hiszen akkor egyértelműen rendszerszintű probléma ez, nem egyedi eset.
Azt viszont, hogy beteggel utaztál vagy sem, kár beleszőni, mert nem életszerű, hogy a sofőr minden egyes megálloban elkezdjen válogatni az utasok között, hogy kinek van épp nagyobb szüksége utazni.
A megoldás kézenfekvő...videózva várod a buszt, aztán ha nem nyit, akkor a legközelebbi járattal beballagsz a cég vezetéséhez, és követeled a jogaidat videóval alátámasztva.. több tanu, vagy fénykép még jobb...jegyzőkönyvet vetess fel, kérd el a másodpéldányt, hogy ezzel mész a bíróságra.
Ha lehet beszélj hangosan, mert általában csak azt hallják.
A felháborodásod nem jogos. Érthető, de nem jogos.
Semmiféle szolgáltatást nem lehet úgy méretezni, hogy soha, semmi fennakadás ne legyen. Van egy hatszékes fodrászat, ahol egyszerre 2-3 szék szokott foglalt lenni. Ne adj isten, te pont olyankor érkezel, amikor mind foglalt, s már 2-3 ember várakozik.
Akkor rájuk borítod az asztalt? Más: Telefonálni sem tud mindenki egyszerre. Nincs olyan telefonközpont a világon, amelyik az összes előfizetőt egyszerre tudja kiszolgálni.
Arra is gondolj, hogy nem csak jogod van, hanem jövedelmed is. A busz most nem vett fel, mert tele volt. Visszafelé meg esetleg üresen megy.
(Itt Pesten olvastam olyan észlényt, aki azon háborgott, hogy reggel a városból kifelé üresen mennek a csuklósok, befelé meg tömeg van. Miért nem irányítják át azokat is befelé?)
Szóval, ha megnövelik a kapacitást, hogy soha, senki ne maradjon le, de ennek az az ára, hogy duplájára kell növelni a tarifát, akkor azt te ki tudod fizetni?
És nem csak több busz kell, hanem nagyobb garázs, több karbantartó ember, több üzemanyag (dízelolaj, fékolaj, váltóolaj, ablakmosó stb.), több gumiabroncs, s más fogyó alkatrészek, több takarító, és így tovább.
De tényleg, mi legyen akkor, amikor kevesebb az utas? Akkor háborogsz, hogy egy csomó busz áll a járműtelepen, kihasználatlanul, a te pénzeden?
Valószínű azért állt meg, mert reménykedett hogy valaki leszáll esetleg nem jelzett.. és akkor felszállhat pár ember. Viszont a buszokon ki is van téve hogy hány ülő, álló és babakocsis, kerekesszékes a maximális létszám! Ezt nem lépheti túl, különben veszélyezteti az utasokat, megtelt, megtelt, nem tud mit tenni, le nem szállíthatja az embereket aki már fent van... Lehet szólni a központban hogy legközelebb küldjenek második buszt, nagyobbat stb, de lehet felszállt egy csoport stb. egyszeri alkalommal annyira nem foglalkoznak. A bérletesek ebben az esetben pont nem élveznek előnyt amúgy, az árával se mész sokra ha kénytelen vagy azon a vonalon járni, a beautózást nem fedezi.
Felénk vidéken ez gyakoribb jelenség (van ahol emiatt már kettő busz megy, de van hogy becsukja az ajtót és elmegy mert megtelt mint a heringes doboz) ugyanis a távolságin nem lehet álló utas, megtelt az ülőhely, még ha julinéni csak a táskáját tartja ott de nem teszi el... ha ennyi volt, becsukja az ajtót és megy és ebből napi 2 van csak...
"Közlekedtessenek több járatot, vagy találjanak megoldást, az ő dolguk. "
Biztos jött a következő járat is, úgyhogy nyugi.
"a teljes képhez leírhattad volna, hogy a következő busz 10, 30 vagy 120 perc mulva jött-e, mert azért az sem mindegy"
Egy orosz regényből idézek:
- A vonatra várnak?
- Igen.
- Az már elment.
- S mikor jön a következő?
- Tavasszal.
***
Talán nem szerencsés, de vannak olyan falvak, ahova be sem megy a teli busz. Magam is átéltem ilyent, valahol a Balaton környékén. A faluhoz a főútvonalról tért volna le, majd a faluban megfordul, s vissza a főútra. Egy bringás szólt, aki látta elmenni.
Az ismerősödnek tudod miért adták vissza a bérlet árát? Szabadulni akartak tőle. Vannak emberek, akik piócaként tapadnak rá egy ügyre, s a végsőkig elmennek. Bele pusztulnak a vélt igazukba inkább, de nem engednek. Egyszerűbb volt így.
Minden közlekedési vállalat üzletszabályzatában megtalálható egyébként a felelősség kizárása az ilyen esetekre. Sem késésért, sem járatkimaradásért nem tartozik anyagi felelősséggel az utasok felé.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!