Jogosan szívózott velem (ismét) a MÁV?
- A kaluznak - jogszabály szerint - 100 százalékig igaza lehetett.
- Emberségből viszont NULLA, de ne is csodálkozz! Mit is mondott a Kossuth díjas Moldova "Akit a mozdony füstje megcsapottt" című regényében? Hülye, hülyébb, leghülyébb, azaz rendőr, postás, vasutas. Ez pedig szinte népi bölcsesség.
- Az első gondolat folytatása: A személyes hülyeségen kívül nem is mindenről a kalauz tehet: Az Államvasutak állam az államban, már a Kiegyezés után idők óta. A jelenlegit nem ismerem, de külön nyugdíj és egészségbiztosítása volt, saját, országos telefonhálózata stb.
És ezért mond ki olyant is Szabályzatuk, hogy az utazást 40 mp-re meg kell szakítani.
Ezen az államon kívüli és felüli léten nem változtatott a "proletár diktatúra" és az ú.n. Rendszerváltás sem.
Teljes áron meg azért fizettette ki az 1 megálló viteldíját, mert értékelése szerint (tudod: rendőr, postás, vasutas) szabálysértést követtél el, ami miatt "megpótdíjazhatott" volna, ami cca 4.000 forint, de helyzetet mérlegelve "humánusan" így döntött.
Egyébként - ha nem lehet belőle további kellemetlenségetek - ez melyik vonalon történt? (A helységnév nem is kell!)
Nem tudom, honnan van ez a 40 mp-es megszakítás. Egy előző válaszoló úgy írta, hogy leszáll-felszáll, ez kb. 40 mp. Ki fog ott állni stopperórával a kezében, hogy mérje az időt? Senki! A kalauz nem humánus, hanem bunkó volt!!!
Nem hiszem, hogy ilyen előírások, időbeni megkötések lennének, legalábbis a józan eszem szerint marhaság. De ott van Moldova...
Nekem is van nem csak 1-2 kellemetlen tapasztalatom a MÁV-val, de szerencsére a kalauzokkal még soha nem volt problémám. Kalauz ellenőrével már igen! Na, azoktól mentse meg az utasokat a Jóisten! Pl. Újpest, vasútállomás, 14:26. Sok felszálló között az egyik voltam az Esztergom felé haladó vonaton. Elvileg van jegypénztár, ami hol nyitva, hol zárva. Adott esetben zárva volt. Jön a kalauz, mögötte ott az ellenőr. A bérletesekkel nincs gond, a jegyet kérőknek adja a kaller a jegyet, az ellenőr meg midegyikkel cirkuszol, hogy van jegypénztár, miért nem vettek jegyet? Hiába válaszolja mindenki előttem is, hogy zárva van, pótdíjaztatni akar, aztán nagylelkűen eltekint a bírságtól. Nálam már ez úgy zajlott le, hogy én meg sem néztem a pénztárat, de most, hogy hallottam az előttem levőket, és is bepróbálkozom. Mondtam, hogy ha hiszi, ha nem ZÁRVA van. Válasz: ne magyarázzak neki, reggel nyitva volt! Mondom, igen 1/2 9-kor nyitva volt, mert akkor jöttem ve a fővárosba, de most délután 1/2 3 van. Azt hittem rosszul hallok, mikor erre azt mondta, hogy retúr jegyet kellett volna váltanom befelé, és nem próbálkozni a potyázással! Na ilyen fazonnak hiába mondaná az ember, hogy semmi köze ahhoz, hogy mikor-honnan utaztam/utazom, mert a Volán is jár, és egyébként sem tudtam, hogy a város melyik felén, mikor végzek a dolgommal. Nem sokat utaztam azóta a MÁV-val. A lányaim viszont csak azzal.
Kellemes dolog is történt kalauzzal, ezért nem értem ezt a le-felszállást. Óbudáig vettem meg a jegyet, onnan mentem volna a Margit Kórházba BKV-val. A vonatról látni lehetett, hogy iszonyatos dugó van a Bécsi úton. Az állomáson jöttek a BKV megállóból az utasok, hogy nem érdemes leszállni, áll a forgalom, ők is azért jönnek a vonathoz. Aki nem ismerné, az állomás előtt a BKV megálló, kb. 20-30 méter. Maradtam a vonaton, jött a kaller, és simán adta a jegyet Óbudától Újpestig, pedig tudta, hogy fenn voltam korábban is. Nekem ez a természetes, az ilyen viselkedés, hozzáállás egy szolgáltatónak minősülő vállalat alkalmazottjától.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!