Ha a Budapest-Hatvan-Miskolc és a Szolnok-Békéscsaba vasútvonal is alkalmas lesz a 160km/h közlekedésre, hogy fogja biztosítani a MÁV a megfelelő járműveket? A V43-akat fel lehet készíteni 160-ra?
Van pár mozdony (siemens, bombardier traxx + pár v63) ami alkalmas erre a sebességre, de ez nem elég arra hogy a győrivel együtt a 3 160-as vasútvonalakat lefedjék.
A kocsikról nem is beszélve, csak az IC kocsik, illetve a schliereni kocsik tudják a 160-at.
Esetleg Flirtek fognak járni Miskolcra, (a sátoraljaújhelyi és nyíregyházi vonatokon), és Békéscsabára, az elővárosi vonalakra pedig visszateszik a fecskés ingákat?
Ez még a jövő zenéje :)
Jelenleg 25 db Traxx, 10 db V63-as és 10 db Taurus van, ami tud 160-nal menni. Van még további 123 Flirt, és érkezik még 11, opcionálisan további 40 Kiss motorvonat.
Úgy gondolom, hogy a motorvonatok nagy része marad az elővárosi közlekedésben, hiszen oda vették őket.
Távolsági forgalomban 160-nal még nem mehetnek a vonatok az 1-es vonalat leszámítva, mert ugyan a pálya alkalmas rá, a biztber-rendszer nem. De ha ez egyszer meg is lesz, akkor első körben valószínűleg csak az IC-k mennek 160-nal - ezekhez talán addigra lesznek is új IC-kocsik (ne csúfoljuk IC+-nak), ez talán pont elég egy vonal IC-ire a mozdonyokkal együtt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!