Miért ígérik a 160-as pályát mikor úgysem igaz?
Átépűlt a székesfehérvári szakasz,a Szajol - Békéscsaba szakasz is én a 100-as is épülget,tényleg új pályát csináltak,új felsővezeték tartó oszlopok,vezetékek,alépítmény,hidak megújultak,minden.
Azt mondja mindenki,hogy a pálya bírná a 160-at,de nincs hozzá megfelelő biztber ami kezelje,valamint nincs ETCS.
Viszont egy mozdonyvezető aki szinte nap mint nap a Bp. nyugati-Debrecent járja azt mondta,hogy tévhit,hogy a pálya bírná a 160-at,ugyanis nem birná,azt is mondta,hogy a Budapest-Hegyeshalom vonalon azért bírja a pája a 160-at,mert az nem ilyen pálya amit itt újat csinálnak ,hanem annál jóval erősebb,úgyhogy ami új vágányt lefektettek az nem bírna ki 160 km/h sebességet,nem is fog sosem annyival menni,marad a 120.
Ezt hallva elgondolkodtam,hogy jó oké a 120-as sebesség is jó.
Viszont akkor miért hitegetik az embereket,hogy "nemsoká 160-nal megy majd a vonat"?
Miért nem kell őszinte lenni a médiának is,hogy zajlik a vasútfelújítás,minden megújúl,de marad a 120 -as sebesség?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
"Bp. nyugati-Debrecent járja azt mondta,hogy tévhit,hogy a pálya bírná a 160-at,ugyanis nem birná,"
Ha Ő ezt mondta, akkor nyilvánvalóan úgy is van :DDD
Amúgy kb heti-kétheti rendszerességgel használjuk 160 km/ó-val a Szolnok-Püspökladány szakaszt, de szokszor a 120-as vonalat is, 160-as, és emelt sebességű futópróbához. Ugyan ezek nem közforgalmú vonatok, de 160-nal és 176-tal is mennek.
Amúgy kiépítésében tudja a 160-at a pálya, nem tudom mit álmodott a mozdonyvezető haverod.
Így van.
Arra járnak,ugyanis a debreceni vezéreket szinte mindig csak Pestre küldik,még úgy meg is szivatják őket hogy menj el körbe vidd fel a Tokaj ic-t Miskolcon át a keletibe,ami 6.54 körűl indul a keletibe aztán hozd a Kamillát ami csak Nyírig jön és Nyiregyről önköltségbe gyere le Debrecenbe,bizony van egy ilyen kanyaruk is és azt is mondták,hogy a 80-as vonal meg 120-at sem bír el főleg Gödőllő Hatvan között 80,90-nel mennek,viszont a 100-as vonalon járó vonatok 60%-át Debrecen hordja a nyugatiig és nagyban ismerik a 100-as vonalat,csak tudja mennyit bír a pálya. Különben ezt mikor mondta,hogy nem bírna 160-at,a kollégája is ott volt és bólintott,hogy igen. Tehát két ember is megerősítette. Emellett még a 80-as vonalat is ismerik,valakinek van arra is vonalismerete.
A csabai vonal úgyszintén.
Mivel futópróbáztok a 100-as és 120-ason amúgy?
Biztos 160-nal?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!