Miért ígérik a 160-as pályát mikor úgysem igaz?
Átépűlt a székesfehérvári szakasz,a Szajol - Békéscsaba szakasz is én a 100-as is épülget,tényleg új pályát csináltak,új felsővezeték tartó oszlopok,vezetékek,alépítmény,hidak megújultak,minden.
Azt mondja mindenki,hogy a pálya bírná a 160-at,de nincs hozzá megfelelő biztber ami kezelje,valamint nincs ETCS.
Viszont egy mozdonyvezető aki szinte nap mint nap a Bp. nyugati-Debrecent járja azt mondta,hogy tévhit,hogy a pálya bírná a 160-at,ugyanis nem birná,azt is mondta,hogy a Budapest-Hegyeshalom vonalon azért bírja a pája a 160-at,mert az nem ilyen pálya amit itt újat csinálnak ,hanem annál jóval erősebb,úgyhogy ami új vágányt lefektettek az nem bírna ki 160 km/h sebességet,nem is fog sosem annyival menni,marad a 120.
Ezt hallva elgondolkodtam,hogy jó oké a 120-as sebesség is jó.
Viszont akkor miért hitegetik az embereket,hogy "nemsoká 160-nal megy majd a vonat"?
Miért nem kell őszinte lenni a médiának is,hogy zajlik a vasútfelújítás,minden megújúl,de marad a 120 -as sebesség?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
A felépítmény lehet, hogy 160-as, ezt nem tudom. De tény, hogy a MÁV most zajló felújítása a 100-ason óriási hülyeség.
Megépítik a 160-as pályát, amin továbbra is ott virít az EVM-120. Tök jó. De ha lenne is ETCS: nem nagyon van 160-as gördülőállomány. A regimentnyi Szili sosem fog 160-at menni, ha pedig csak 100-as forgóvázzal szerelt Bhv-t találnak mögé, akkor még annyit sem. Ott van tehát egy elviekben 160-as sebességre alkalmas pálya, amit még jó pár évig semmi nem fog 160-nal használni, mert az IC-szerelvényeken is gyakran feltűnnek a 140-es Bp kocsik (tekintve, hogy abból van a legtöbb). Aztán mire esetleg összeállna annyi mozdony és kocsi, hogy a 100-as napi forgalmát kiadja, tele lesz lassújellel, mert pályát karbantartani nem szokás.
Lapáttal górjuk ki a pénzt az ablakon, mer' van bőven, nem számít.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Első.
Rosszul tudod,a mozdonyvezetőknek is tudniuk kell ezeket.
Másodolik a szilik (v34) 130-cal tud menni max,de ha 120 helyett 130-cal menne egy vonat ,nem skm különbség látszana.
Egyébként a mozdonyvezető ismerősöm azt is mondta,hogy az 1-es vonalon is csak úgy mehet kevés vonat 160-nal,hogy évenként hosszabbítják az engedélyt,hogy maradhat a 160-as tempó ott.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
# 3
Attól még, hogy jön az EU-ból a pénz szarásig, még ez ugyanúgy hűtlen kezelés. Nem kell 160-ara építeni a pályát, ha nem lesz rajta a 160-ra képes vonatbefolyásoló. Nem kell úgy csinálni, mintha ezt idő lenne eldönteni. 10 év múlva a mára elkészült vonalak már szart sem fognak érni, megint neki lehet állni a felújításnak.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"Rosszul tudod,a mozdonyvezetőknek is tudniuk kell ezeket. "
Igen, a sebességhatárokat tudni kell, ez benn van a vonalismeretben, de azt már nem kötik az orrunkra, hogy miért annyi az annyi. Az hogy épp utána lehet járni, és meg lehet tudni igaz vagy épp közel sem igaz információkat az más kérdés.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!