Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Miért ígérik a 160-as pályát...

Miért ígérik a 160-as pályát mikor úgysem igaz?

Figyelt kérdés

Átépűlt a székesfehérvári szakasz,a Szajol - Békéscsaba szakasz is én a 100-as is épülget,tényleg új pályát csináltak,új felsővezeték tartó oszlopok,vezetékek,alépítmény,hidak megújultak,minden.


Azt mondja mindenki,hogy a pálya bírná a 160-at,de nincs hozzá megfelelő biztber ami kezelje,valamint nincs ETCS.


Viszont egy mozdonyvezető aki szinte nap mint nap a Bp. nyugati-Debrecent járja azt mondta,hogy tévhit,hogy a pálya bírná a 160-at,ugyanis nem birná,azt is mondta,hogy a Budapest-Hegyeshalom vonalon azért bírja a pája a 160-at,mert az nem ilyen pálya amit itt újat csinálnak ,hanem annál jóval erősebb,úgyhogy ami új vágányt lefektettek az nem bírna ki 160 km/h sebességet,nem is fog sosem annyival menni,marad a 120.


Ezt hallva elgondolkodtam,hogy jó oké a 120-as sebesség is jó.


Viszont akkor miért hitegetik az embereket,hogy "nemsoká 160-nal megy majd a vonat"?


Miért nem kell őszinte lenni a médiának is,hogy zajlik a vasútfelújítás,minden megújúl,de marad a 120 -as sebesség?



2018. márc. 29. 18:25
1 2
 1/14 anonim ***** válasza:
60%
HA szerinted egy MOZDONYVETEÖ jobban tudja, mennyit bírna el a pálya, mint egy SZAKEMBER, akkor veled van baj.
2018. márc. 29. 18:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/14 anonim ***** válasza:
83%

A felépítmény lehet, hogy 160-as, ezt nem tudom. De tény, hogy a MÁV most zajló felújítása a 100-ason óriási hülyeség.

Megépítik a 160-as pályát, amin továbbra is ott virít az EVM-120. Tök jó. De ha lenne is ETCS: nem nagyon van 160-as gördülőállomány. A regimentnyi Szili sosem fog 160-at menni, ha pedig csak 100-as forgóvázzal szerelt Bhv-t találnak mögé, akkor még annyit sem. Ott van tehát egy elviekben 160-as sebességre alkalmas pálya, amit még jó pár évig semmi nem fog 160-nal használni, mert az IC-szerelvényeken is gyakran feltűnnek a 140-es Bp kocsik (tekintve, hogy abból van a legtöbb). Aztán mire esetleg összeállna annyi mozdony és kocsi, hogy a 100-as napi forgalmát kiadja, tele lesz lassújellel, mert pályát karbantartani nem szokás.

Lapáttal górjuk ki a pénzt az ablakon, mer' van bőven, nem számít.

2018. márc. 29. 19:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/14 anonim ***** válasza:
83%
Ezek TEN-T vonalak, felújításukra nagy intenzitású támogatást ad az EU. Mivel ezek a mindenkori európai távolsági közlekedési hálózat gerincét alkotják, nyilván belefér az, hogy geometriailag 160 km/h tempóra építsék a pályát és nyitva hagyják a kérdést, hogy mikor létesül a sebességet lehetővé tevő biztosítóberendezés - amire nem mellesleg ugyanúgy lehet uniós támogatást szerezni. Egyedül a jármű beszerzéseknél nem akkora a támogatás mértéke.
2018. márc. 29. 20:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/14 A kérdező kommentje:

Első.

Rosszul tudod,a mozdonyvezetőknek is tudniuk kell ezeket.


Másodolik a szilik (v34) 130-cal tud menni max,de ha 120 helyett 130-cal menne egy vonat ,nem skm különbség látszana.


Egyébként a mozdonyvezető ismerősöm azt is mondta,hogy az 1-es vonalon is csak úgy mehet kevés vonat 160-nal,hogy évenként hosszabbítják az engedélyt,hogy maradhat a 160-as tempó ott.

2018. márc. 29. 23:03
 5/14 A kérdező kommentje:
*nem sok különbség látszana*
2018. márc. 29. 23:05
 6/14 anonim ***** válasza:
64%

# 3


Attól még, hogy jön az EU-ból a pénz szarásig, még ez ugyanúgy hűtlen kezelés. Nem kell 160-ara építeni a pályát, ha nem lesz rajta a 160-ra képes vonatbefolyásoló. Nem kell úgy csinálni, mintha ezt idő lenne eldönteni. 10 év múlva a mára elkészült vonalak már szart sem fognak érni, megint neki lehet állni a felújításnak.

2018. márc. 30. 01:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/14 anonim ***** válasza:
100%

"Rosszul tudod,a mozdonyvezetőknek is tudniuk kell ezeket. "


Igen, a sebességhatárokat tudni kell, ez benn van a vonalismeretben, de azt már nem kötik az orrunkra, hogy miért annyi az annyi. Az hogy épp utána lehet járni, és meg lehet tudni igaz vagy épp közel sem igaz információkat az más kérdés.

2018. márc. 30. 02:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/14 anonim ***** válasza:
Hatos, de pont az a lényeg, hogy ha nem építik ki 160-asra a pályát, akkor garantáltan nem lesz rajta 160-as közlekedés. Ha nyitva hagyják a kérdést akkor egy következő projekt keretében telepíthető az ETCS2, ami máris a kulcslépés a támogatások fő célja, az interoperabilitás felé.
2018. márc. 30. 18:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/14 anonim ***** válasza:
0%
A MÁV rendszeresen hazudik az utasoknak. Ez is egy jó példa rá, de pl. ha valami fennforgás van valamelyik vonalon, akkor a MÁV által bemondott késésnek a két-háromszorosa a valós.
2018. márc. 31. 08:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/14 anonim ***** válasza:
de azért azt is nézd meg hogy legtöbb kocsi 120 as
2018. márc. 31. 10:28
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!