Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Miért nem elterjedtebbek a...

Miért nem elterjedtebbek a városközi trolibusz vonalak? Magyarországra pl. nem lenne jó ilyen olyan helyekre, ahova nem éri meg vasúti pályát építeni, de rendszeresen jár a Volánbusz?

Figyelt kérdés

Csak két ilyenről tudok a világban: Szevasztopol és Szimferopol között egy talán 60 km-es trolivonal meg Tiraszpol és Bender között egy 20 km-es.


Nálunk olyan helyekre ahova kevés ember megy, tehát nem éri meg új vasúti pályát lefektetni, viszont rendszeresen jár a Volánbusz, nem érné meg ilyen településközi trolikat csinálni? Még felsővezetéktartókat se nagyon kéne építeni, mert ahol pl. van fa az út mentén, ott azt lekopasztanák, bekennék kátránnyal és mehetne arra a vezeték.



2013. júl. 13. 20:00
 1/3 anonim ***** válasza:
100%
A válasz borzasztóan egyszerű: a felsővezeték-hálózat kiépítése meglehetősen drága (a fákra szerelt verziód igen mókás, főleg annak fényében, hogy akár 70-80 km/h sebességre is alkalmasnak kellene lennie a hálózatnak), ráadásul túl sok előnnyel nem is járna a kiépítése, hiszen elővárosi-helyközi útvonalak mentén korántsem akkora probléma a lég- vagy zajszennyezés, mint a városias területeken. Márpedig a troli mellett általában ez szokott lenni az elsődleges érv.
2013. júl. 13. 20:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 anonim ***** válasza:
így van, nem olyan olcsó az, főleg ha összevetjük a buszok és vonatok közlekedési irányát, akkor az az átlagos, hogy vasútállomás vagy megálló, az általában 2-3 van egy közepes városnak. ha meg már busz vagy troli, annak városon belül több megállója van, bonyolultabb kiépíteni, ez is növeli a felsővezeték hosszát. na meg a trolibuszok sem olcsóak. ehhez még jön a jó magyar kormányunk, akik mindenre szeretnek többet költeni, mint amennyit kellene...meg pár éve a szegedi szkt-arc troli is 170 millió Ft-ba került, és többet nem is kértek inkább belőle...
2013. júl. 14. 22:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/3 anonim ***** válasza:

Jelenleg még a meglévő vonalakat is csökkentik, meg a járatokat ritkítják. Városközi trolivonal kiépítésének se sok értelme lenne, kevés ember mellett meg főleg nem érné meg, már maga a hálózat kiépítése sem, és akkor be kell szerezni hozzá új buszokat, az áram sem ingyen van, ráadásul Orbán úr rejtett erőforrásai is gondoskodnának a rendszer használhatatlanságáról.


A felsővezetékes megoldásod meg nem lenne egy életbiztosítás.

2013. júl. 14. 22:53
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!