Az, hogy lehet, hogy Szegeden ilyen sok villamosvonal van, Debrecenben meg csak egy?
Debrecen a második legnagyobb város Mo-n,Szeged meg a harmadik,Előbbi 210 ezer lakosú,itt szegeden pedig 170 ezren lakunk kb. De az,hogy lehet,hogy itt Szegeden 5 villamos vonal van és öt trolibusz,Debrecenben pedig egy villamosvonal és három trolibusz?
Viszont Debrecenben a dkv honlaáttam,hogy ott a busz vonalbol sok van.
Így belegondolva a villamos talán olcsóbb meg a troli mert már olcsóbb az áram mint a gázolaj vagy a benzin, de lehet a fenntartása jóval drágább mint egy normális busz fenntartása, lehet csak ezért van egy vonal Debrecenbe. Ezek a villamos vonalak elég régen épültek ám mindkét városba lehet hogy Debrecenbe arra volt csak igény de most milliárdos költségekbe kerül felhúzni még egy vonalat.
Amikor Szegeden voltam egy rokonnál akkor nem is járt vagy 2-3 villamos vonalon semmi, mert akkor állítólag az volt az indok hogy nincs értelme fenntartani, ami szerintem egy baromság volt, meg szerintem nem is igaz a hír, de kitudja.
Az az 5 vonal is inkább 2,5 a gyakorlatban:)
A 3-3F ugyanaz, pár megállóval tovább megy az F-es.
4-es külön van, oké.
Az 1-es, 2-es is kétharmad távon (a lámpás körforgalomtól)közös.
Szóval számok alapján soknak tűnik, de mégsem annyira:)
Én annyit hozzátennék az előzőekhez hogy a két városnak más az arculata, az alaprajza. Nem jobb vagy rosszabb az egyik, hanem így volt praktikusabb a villamos. Pl Debrecenben a villamosvonal világhírű valamiért. Hiába van csak egy belőle, a legfontosabb és szebb részeket érinti de mégis az egész várost átszeli, tehát nem amolyan turistakörútvonal bár az is lehetne, hanem napi szinten használandó "eszköz", minden 'fontosat' érint.
Debrecen városképe korábban sem volt nagyon eltérő, tehát nem volt sok villamosvonal, inkább csak Hévek voltak amik a környező településekkel és fontos központokkal kötötték össze pl Pallaggal. A Debreceniek céltudatosak és praktikusak. Volt több kisebb villamosvonal, ésszerűen összekötötték ezeket, ami pedig nem esett bele a legfontosabb útvonalakba, ott buszok járnak ma.
Debrecenben már épül a 2-es villamos vonal.
A Nagyállomásnál található végállomást teljesen átépítik.
Apropó, idő közben 3 új, 5részes alacsonypadlós CAF villamos érkezett a "CÍVIS" városba :)
Ha beírod a YouTube-ba, hogy "CAF villamos Debrecenben", kimutatja.
Ránézésre hasonlít a Budapesti Combino-hoz.
Debrecenben 1973-ig 7 villamosvonal volt! Különböző irányokba, de majdnem mindegyik az 1-es vonalból ágazott le.
(pl. a 6-os villamos az Arany Bikától járt a Köztemető főkapujáig... ma arra troli jár, vagy a 7-es, ami az egész Nagyerdőn keresztül (8 km) valóban Pallagra ment)
Aztán '73 ban egy barom kitalálta, hogy a villamosokat le kell építeni: és Debrecenben az 1-es kivételével az összeset felszedték. Ez időben szűnt meg pl. Szombathelyen a villamos, de Pesten is nagyon sok vonalat felszámoltak.
Szegeden (bölcsen) időhúzásra játszottak - azt hiszem csak egy vonalat szedtek fel - és nekik lett igazuk! Debrecenben azóta már építettek egy 2-es vonalat, és Szegeden és Miskolcon is bővítettek...
Hatalmas bűn volt annak idején a villamosok országos szétverése!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!