Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Az, hogy lehet, hogy Szegeden...

Az, hogy lehet, hogy Szegeden ilyen sok villamosvonal van, Debrecenben meg csak egy?

Figyelt kérdés

Debrecen a második legnagyobb város Mo-n,Szeged meg a harmadik,Előbbi 210 ezer lakosú,itt szegeden pedig 170 ezren lakunk kb. De az,hogy lehet,hogy itt Szegeden 5 villamos vonal van és öt trolibusz,Debrecenben pedig egy villamosvonal és három trolibusz?

Viszont Debrecenben a dkv honlaáttam,hogy ott a busz vonalbol sok van.



2013. jún. 30. 18:34
 1/9 anonim ***** válasza:
100%

Így belegondolva a villamos talán olcsóbb meg a troli mert már olcsóbb az áram mint a gázolaj vagy a benzin, de lehet a fenntartása jóval drágább mint egy normális busz fenntartása, lehet csak ezért van egy vonal Debrecenbe. Ezek a villamos vonalak elég régen épültek ám mindkét városba lehet hogy Debrecenbe arra volt csak igény de most milliárdos költségekbe kerül felhúzni még egy vonalat.

Amikor Szegeden voltam egy rokonnál akkor nem is járt vagy 2-3 villamos vonalon semmi, mert akkor állítólag az volt az indok hogy nincs értelme fenntartani, ami szerintem egy baromság volt, meg szerintem nem is igaz a hír, de kitudja.

2013. jún. 30. 18:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
100%

Az az 5 vonal is inkább 2,5 a gyakorlatban:)

A 3-3F ugyanaz, pár megállóval tovább megy az F-es.

4-es külön van, oké.

Az 1-es, 2-es is kétharmad távon (a lámpás körforgalomtól)közös.

Szóval számok alapján soknak tűnik, de mégsem annyira:)

2013. jún. 30. 19:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:
100%
A válasz baromi egyszerű: míg Debrecen kiterjedt villamoshálózatát fokozatosan leépítették és az anno korszerűbbnek tartott buszokkal váltották ki, addig Szegeden fenntartották e vonalakat (bár azt hiszem, ott is szüntettek meg néhány szakaszt.
2013. júl. 1. 08:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
nos igen. a dkv-nál több a busz és troli járat(ha csak az szkt-t nézzük). viszont azt is hozzá kell tenni, hogy szegeden 1-2es villamos majdnem, hogy egy vonalon megy végig(4km a 4,8-ból), és a 3-4-essel is ugyanez a helyzet, viszont ezek olyan peremterületeket érintenek, ahol már gyérebb a buszközlekedés. (vadaspark, vagy fonógyári út, illetve kecskés), tehát itt is csak 2 fővonalról lehet igazán beszélni. az már igazából kérdéses, hogy melyiknek olcsóbb a fenntartása.
2013. júl. 1. 18:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:
15%

Én annyit hozzátennék az előzőekhez hogy a két városnak más az arculata, az alaprajza. Nem jobb vagy rosszabb az egyik, hanem így volt praktikusabb a villamos. Pl Debrecenben a villamosvonal világhírű valamiért. Hiába van csak egy belőle, a legfontosabb és szebb részeket érinti de mégis az egész várost átszeli, tehát nem amolyan turistakörútvonal bár az is lehetne, hanem napi szinten használandó "eszköz", minden 'fontosat' érint.

Debrecen városképe korábban sem volt nagyon eltérő, tehát nem volt sok villamosvonal, inkább csak Hévek voltak amik a környező településekkel és fontos központokkal kötötték össze pl Pallaggal. A Debreceniek céltudatosak és praktikusak. Volt több kisebb villamosvonal, ésszerűen összekötötték ezeket, ami pedig nem esett bele a legfontosabb útvonalakba, ott buszok járnak ma.

2013. júl. 5. 15:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 Albu ***** válasza:
53%
Ó, ez nem ésszerű okok miatt van. Így alakult. : )
2013. júl. 22. 23:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim válasza:
100%

Debrecenben már épül a 2-es villamos vonal.

A Nagyállomásnál található végállomást teljesen átépítik.

Apropó, idő közben 3 új, 5részes alacsonypadlós CAF villamos érkezett a "CÍVIS" városba :)

Ha beírod a YouTube-ba, hogy "CAF villamos Debrecenben", kimutatja.

Ránézésre hasonlít a Budapesti Combino-hoz.

2013. júl. 27. 16:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:
50%
Albu, szerinted csak így alakult, akkor semmi köze a városok alaprajzához? Semmi ésszerű döntés, csupán véletlenül pont oda "estek" a sínek? Hidd el megvan az oka mindennek, még akkor is ha te mindent véletlenszerűnek hiszel. Azért ezt te is érezheted hogy butaság lenne közlekedésmérnököktől "minden ésszerű ok nélkül" csak úgy vakon építkezni.
2013. júl. 29. 04:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:
100%

Debrecenben 1973-ig 7 villamosvonal volt! Különböző irányokba, de majdnem mindegyik az 1-es vonalból ágazott le.

(pl. a 6-os villamos az Arany Bikától járt a Köztemető főkapujáig... ma arra troli jár, vagy a 7-es, ami az egész Nagyerdőn keresztül (8 km) valóban Pallagra ment)

Aztán '73 ban egy barom kitalálta, hogy a villamosokat le kell építeni: és Debrecenben az 1-es kivételével az összeset felszedték. Ez időben szűnt meg pl. Szombathelyen a villamos, de Pesten is nagyon sok vonalat felszámoltak.

Szegeden (bölcsen) időhúzásra játszottak - azt hiszem csak egy vonalat szedtek fel - és nekik lett igazuk! Debrecenben azóta már építettek egy 2-es vonalat, és Szegeden és Miskolcon is bővítettek...

Hatalmas bűn volt annak idején a villamosok országos szétverése!

2015. febr. 3. 21:52
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!