Hogy tud vonat közlekedni a metró pályáján?
"A vonalat egyes elképzelések egy, a német S-Bahnhoz hasonlítható elővárosi jellegű vasútfejlesztéssel egészítenék ki. E tervek szerint az ötös metró vonalain a kiskunlacházi és az esztergomi vasútvonalakról befutó szerelvények is közlekednének."
Forrás:
Ezt hogy kell elképzelni?
30-40 kocsis tehervonatok száguldanának a föld alatt?
Hogy lenne hely a metróknak?
Az a különbség, hogy aki a H8-H9-el jön az az Örsig megy, ami szinte a város pereme, a személyvonatok meg a belvárosban lévő fej-pályaudvarokba futnak be.
Annak tényleg nincs értelme, hogy a HÉV utasainak 70%-a átmegy azon a mocskos aluljárón, hogy aztán felszálljon a metróra. Aki a Nyugatiba érkezik az ezer irányba mehet tovább, de az Örsről mindenki az M2-re száll.
Nem az a fontos, hogy mi számít Budapestnek és meddig tart az agglomeráció, hanem az a fontos hogy a meglévő infrastruktúrából a maximumot hozzuk ki - lehetőleg olcsón.
Ha a meglévő hálózatok összekötésével kedvezőbb járatokat is el lehet indítani akkor azok több utast vonzanak és nő a bevétel valamint csökken a városba behajtó autók száma.
A Gödöllői HÉV - M2 pl egy jó példa erre. Ha vették volna a fáradtságot és összekötötték volna a két vonalat és esetleg olyan járműveket szereztek volna be amik tudnak üzemelni alsó és felső táplálással akkor egy felújítással egybekötött pályakorszerűsítés után az M2 néhány szerelvénye az a Déli pályaudvartól Gödöllőig járhatna.
Nagyon sok félbehagyott lehetőség van Budapesten, amikre bár sokat kellene költeni de minőségi ugrást jelentenének az agglomerációs közlekedésben.
Én a XVII. kerületben lakok és végtelenül boldog vagyok, hogy legalább elméleti szinten foglalkoznak ezzel a projekttal.
Főleg az a szexi rákoskeresztúri leágazás jönne jól.
Azt is hozzá kell tenni, hogy ez az ötös metró nem az M2-M3-M4-féle metró lenne, de nem is a gödöllői HÉV metrósított változata lesz. Az M2-H8-H9 összekötésnél a már meglévő metróhoz igazítják majd a vonalat, ahol 110 centi magasan van a jármű padlószintje, a peronok is ilyen magasan lesznek.
Ezzel szemben a H5-H6-H7 nem fog ilyen követelménnyel találkozni, ott bőven elég lesz az 55 centis magasság, ami a Flirteknek is megfelelő magasság, ott gyakorlatilag az a padlószint (a jelenlegi HÉV járművein ugye lépcsőzni kell).
Még egy dolog: az esztergomi vonatok a Nyugatiba érkeznek, ami nem rossz, de a belvároson átvezetve azért sokat nyerhetnek az utasok. A Kunszentmiklós-Tassról induló vonatok viszont Kőbánya-Kispestre érkeznek, ami bizony már periféria.
Vonat lassúbb?
Érdekes az S-Bahnok (SBB) 180-at simán mennek állomások között, de az IC-k 240-el a Gotthard Basistunnelben :D
"Érdekes az S-Bahnok (SBB) 180-at simán mennek állomások között"
Nem tudok róla, hogy az SSBnek olyan túl sok 160 feletti pályája lenne.
Kérdező, az érvelésed a vonat-metró összekötések és a várost átszelő járatok ellen az nem valódi érvelés, mert arra alapul, hogy "minek" meg "milyen furcsa lenne".
Szerencsére a MÁV-START már évek óta próbálkozik azokkal a járatokkal, amik átszelik Budapestet. Ezek az S36-os és G43-as vonatok, amikkel Martonvásár/Székesfehérvártól közvetlenül Kőbánya-Kispestig lehet menni. Kicsit sovány kínálat, de legalább elindult valami. Nyugodtan megkérdezheted, hogy "minek, amikor a Déli már a belváros, onnan bármi 10 perc", hát mondjuk Kőbánya-Kispest biztos nem.
Külön érdekes, hogy az M2-H8/9 összekötésével semmi bajod, mert neked az előnyös lenne, de más összekötéseket teljesen feleslegesnek tartasz.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!