Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Hogy tud vonat közlekedni a...

Hogy tud vonat közlekedni a metró pályáján?

Figyelt kérdés

"A vonalat egyes elképzelések egy, a német S-Bahnhoz hasonlítható elővárosi jellegű vasútfejlesztéssel egészítenék ki. E tervek szerint az ötös metró vonalain a kiskunlacházi és az esztergomi vasútvonalakról befutó szerelvények is közlekednének."


Forrás:

[link]



Ezt hogy kell elképzelni?

30-40 kocsis tehervonatok száguldanának a föld alatt?

Hogy lenne hely a metróknak?



2018. márc. 11. 19:51
1 2 3
 11/22 anonim ***** válasza:
100%
Kérdező, neked egyébként most mi bajod van? Feltettél egy kérdést, amire kaptál választ, hogy a korszerű motorvonatok korában nem ördögtől való, hogy akár megfelelően kialakított metróalagútban is közlekedjenek. Majd most már az a bajod, hogy százezrek életét akarják megkönnyíteni, egy-egy kényszerű átszállás megszüntetésével, mert hát 10 percet még lehet villamosozni meg hasonlók. Csak éppen ezzel az érveléssel (pl. 2 perc gyaloglásért minek összekötni sokmilliárdért a gödöllői HÉV-et és a 2-es metrót) mindig az a probléma, hogy nem 2 perc gyaloglásról szól, hanem kényszerű útmegszakításról, ami csak a legritkább esetben 2 perc, plusz a kényelmetlenség, ami miatt sokkal többen ülnek autóba, mert az háztól házig visz.
2018. márc. 11. 20:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/22 A kérdező kommentje:

Az a különbség, hogy aki a H8-H9-el jön az az Örsig megy, ami szinte a város pereme, a személyvonatok meg a belvárosban lévő fej-pályaudvarokba futnak be.

Annak tényleg nincs értelme, hogy a HÉV utasainak 70%-a átmegy azon a mocskos aluljárón, hogy aztán felszálljon a metróra. Aki a Nyugatiba érkezik az ezer irányba mehet tovább, de az Örsről mindenki az M2-re száll.

2018. márc. 11. 21:05
 13/22 anonim ***** válasza:
100%

Nem az a fontos, hogy mi számít Budapestnek és meddig tart az agglomeráció, hanem az a fontos hogy a meglévő infrastruktúrából a maximumot hozzuk ki - lehetőleg olcsón.

Ha a meglévő hálózatok összekötésével kedvezőbb járatokat is el lehet indítani akkor azok több utast vonzanak és nő a bevétel valamint csökken a városba behajtó autók száma.


A Gödöllői HÉV - M2 pl egy jó példa erre. Ha vették volna a fáradtságot és összekötötték volna a két vonalat és esetleg olyan járműveket szereztek volna be amik tudnak üzemelni alsó és felső táplálással akkor egy felújítással egybekötött pályakorszerűsítés után az M2 néhány szerelvénye az a Déli pályaudvartól Gödöllőig járhatna.


Nagyon sok félbehagyott lehetőség van Budapesten, amikre bár sokat kellene költeni de minőségi ugrást jelentenének az agglomerációs közlekedésben.

2018. márc. 11. 21:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/22 A kérdező kommentje:

Én a XVII. kerületben lakok és végtelenül boldog vagyok, hogy legalább elméleti szinten foglalkoznak ezzel a projekttal.

Főleg az a szexi rákoskeresztúri leágazás jönne jól.

2018. márc. 11. 22:38
 15/22 anonim ***** válasza:
76%

Azt is hozzá kell tenni, hogy ez az ötös metró nem az M2-M3-M4-féle metró lenne, de nem is a gödöllői HÉV metrósított változata lesz. Az M2-H8-H9 összekötésnél a már meglévő metróhoz igazítják majd a vonalat, ahol 110 centi magasan van a jármű padlószintje, a peronok is ilyen magasan lesznek.

Ezzel szemben a H5-H6-H7 nem fog ilyen követelménnyel találkozni, ott bőven elég lesz az 55 centis magasság, ami a Flirteknek is megfelelő magasság, ott gyakorlatilag az a padlószint (a jelenlegi HÉV járművein ugye lépcsőzni kell).


Még egy dolog: az esztergomi vonatok a Nyugatiba érkeznek, ami nem rossz, de a belvároson átvezetve azért sokat nyerhetnek az utasok. A Kunszentmiklós-Tassról induló vonatok viszont Kőbánya-Kispestre érkeznek, ami bizony már periféria.

2018. márc. 12. 19:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/22 anonim ***** válasza:

Vonat lassúbb?


Érdekes az S-Bahnok (SBB) 180-at simán mennek állomások között, de az IC-k 240-el a Gotthard Basistunnelben :D

2018. márc. 13. 11:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/22 anonim ***** válasza:
Hol a probléma itt? A metro is (motor)vonat, csak föld alatt közlekedik. A metro pályájára meg simán rá tud menni egy vonat is, hiszen ugyanúgy sínek vannak ott is.
2018. márc. 13. 13:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/22 anonim ***** válasza:

"Érdekes az S-Bahnok (SBB) 180-at simán mennek állomások között"


Nem tudok róla, hogy az SSBnek olyan túl sok 160 feletti pályája lenne.

2018. márc. 13. 18:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/22 anonim ***** válasza:

Kérdező, az érvelésed a vonat-metró összekötések és a várost átszelő járatok ellen az nem valódi érvelés, mert arra alapul, hogy "minek" meg "milyen furcsa lenne".


Szerencsére a MÁV-START már évek óta próbálkozik azokkal a járatokkal, amik átszelik Budapestet. Ezek az S36-os és G43-as vonatok, amikkel Martonvásár/Székesfehérvártól közvetlenül Kőbánya-Kispestig lehet menni. Kicsit sovány kínálat, de legalább elindult valami. Nyugodtan megkérdezheted, hogy "minek, amikor a Déli már a belváros, onnan bármi 10 perc", hát mondjuk Kőbánya-Kispest biztos nem.


Külön érdekes, hogy az M2-H8/9 összekötésével semmi bajod, mert neked az előnyös lenne, de más összekötéseket teljesen feleslegesnek tartasz.

2018. márc. 13. 22:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/22 anonim ***** válasza:
OpenBVE szimulátorban küldtem már be a 3-as metró alagútjába tehervonatot is :) Amúgy a BzMot simán tudna metrót "pótolni" peronmagassághoz igazodik + dízeles és azonos nyomtávú + többet is össze lehet kötni :) Ha valami miatt szerelvényhiány van, de a pálya járható, akkor busz helyett lehetne BzMot is pótlásként. Na jó a biztosítóberendezés nincs felkészítve, így kell az 5 preces követési idő ez esetben :)
2018. márc. 14. 14:21
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!