Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Mi a különbség villamos,...

Mi a különbség villamos, metró és HÉV között?

Figyelt kérdés

Tudom, hogy gyakorlatban mi a különbség, de nem látom értelmét, hogy egyik miért nem tudja helyettesíteni a másikat.

Rengeteg országban a metró nem föld alatt megy. Pár villamosnak van felszín alatti megállója. (Pl.: 2-es villamos Bp.)

És ahogy nézem a BKK sem igazán tudja a különbséget, mert különböző közlekedési eszközöket akar összevonni:

[link]

[link]



2017. dec. 27. 15:34
 1/2 anonim ***** válasza:
100%

Magyarországon a metró fogalma a földalatti városi vasúttal egyenértékű, hiszen csak ez van (néhány földfelszíni megállót leszámítva). Erre ráerősít az 1-es metró, vagyis a Milleniumi Földalatti Vasút elnevezése is, ami viszont hosszát, kapacitását, megállótávolságát tekintve inkább villamos.

A villamos viszont elég jól definiált dolog: "A villamos (közúti villamos vasút) olyan elektromossággal működő jármű, amely az úttestbe épített, vasúti pályaként meg nem jelölt sínpályán való közlekedésre szolgál."

A HÉV szintén, Helyiérdekű Vasút, ezeknek nincs országos jelentőségük. Mára persze ez lekorlátozódott a Pest környéki, a MÁV-vonalaktól eléggé elszigetelt vasútvonalakra.

Szóval ez a három dolog Magyarországon eddig igencsak elkülönült egymástól.


Technikailag viszont a HÉV és a villamos közel áll egymáshoz, mivel felsővezetékről kapja az áramot (a HÉV éppenséggel lehetne akár dízelüzemű is), a metró viszont harmadik sínről (kivéve az egyest). A Hódmezővásárhely-Szeged tramtrain lehet talán az első, ahol összemosódik két terület.


A két említett fejlesztési terv közül az ötös metrót, vagyis az észak-déli regionális gyorsvasutat tartom könnyebben kivitelezhetőnek, már ami a két határterület áthidalását jelenti.

2017. dec. 27. 17:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/2 anonim ***** válasza:

Nincs nagy különbség köztük, és hozzájuk lehetne még venni az elővárosi MÁV-START vonatokat is, illetve ugyanúgy meg lehetne kérdezni, mi a különbség a BKK-színű és a Volán-színű agglomerációs járatok között.


Elsősorban az tartja fent még mindig ezt az erős különbségtételt, hogy így alakult ki, a magyarországi közlekedési közlekedés meg kissé le van ragadva a múlt században, nincs akarat a változtatásra.


Majd ha egyszer szakmai alapon kezdik megszervezni a dolgokat, akkor reménykedhetünk abban, hogy ezek tisztába lesznek rakva, de hát aki ezt irányítja, az a politika, és a politikának soha nem volt célja ilyesmi.

2017. dec. 29. 12:33
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!