Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Hogy tud vonat közlekedni a...

Hogy tud vonat közlekedni a metró pályáján?

Figyelt kérdés

"A vonalat egyes elképzelések egy, a német S-Bahnhoz hasonlítható elővárosi jellegű vasútfejlesztéssel egészítenék ki. E tervek szerint az ötös metró vonalain a kiskunlacházi és az esztergomi vasútvonalakról befutó szerelvények is közlekednének."


Forrás:

[link]



Ezt hogy kell elképzelni?

30-40 kocsis tehervonatok száguldanának a föld alatt?

Hogy lenne hely a metróknak?



2018. márc. 11. 19:51
1 2 3
 1/22 anonim ***** válasza:
97%

Persze beterelnék a kavicsos tehervonatokat a metróalagútba... Minek ember? :D

Személyvonatok tudnának ott közlekedni ( meg tehervonatok is szerintem, mert az űrszelvény ugyanaz, mint a nagyvasúté).

2018. márc. 11. 19:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/22 anonim ***** válasza:
100%
Ha megfelelő a pálya, hogy elbírja a tengelyterhelést akkor minden gond nélkül, tekintve, hogy a nyomtávolságuk azonos.
2018. márc. 11. 19:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/22 anonim ***** válasza:
100%
A nyomtáv is egyezik tehát megoldható, és nyilván személyszállítás lenne rajta.
2018. márc. 11. 20:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/22 A kérdező kommentje:

Hogy lenne megoldva az ütemezés?

Egy metró pár percenként jár.

Egy vonat sokkal lassúbb, hosszabb.


És minek egyáltalán?

Vasútállomást akarunk a föld alá?

Lehet, hogy műszakilag hasonló a két dolog, de itt épp a funkcióban van a lényeg.

2018. márc. 11. 20:07
 5/22 anonim ***** válasza:
100%

Hogy lenne megoldva az üzemezés? Nagyon egyszerűen: minden X-edik vonat nem áll meg a végállomáson, hanem megy tovább.

Ha ezt elképzeled az M3 helyén akkor 4 sima "panda" után közlekedne egy Flirt ami nem fordulna vissza Kökin hanem menne tovább Monorig, majd utána jönne 10 panda és megint egy Flirt stb..

2018. márc. 11. 20:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/22 A kérdező kommentje:

Ja.

Bocsánat, én ha vonatot hallok akkor jellemzően egy V-43-est képzelek el mögötte 15 vagonnal.


Na most akkor adódik a kérdés, hogy mi a különbség a HÉV és az S-bahn között.

2018. márc. 11. 20:25
 7/22 Koplárovics Béci ***** válasza:
100%

Attól, hogy a vasutat összekötik a metróval, még nem kell minden vonatnak azon keresztül járnia. Már elég régóta ismert a "váltó" fogalma. Azaz a személyvonat (akár azok közül sem mind) a metró alagútban közlekedik a belváros alatt, a tehervonat pedig az elkerülve a felszínen.

És hogy ez mire jó? Mert a belvárosba nem tudsz felszínen vinni vasutat, csak a föld alatt. És így megvalósítható, hogy az agglomerációból akár átszállás nélkül, elég gyorsan átutazz a város másik végébe, vagy akár a központba egy elosztó helyre. Frankfurtban pl ilyen a Hauptbanhof.

Budapesten mondjuk a Gödöllői hév - M2 - Nagytétény összekötésnek lehetne értelme. Illetve ha az M3-at kivinnék Rákospalota-Újpestig vagy Káposztásmegyerig, akkor a Vác-M3-Cegléd/Szolnok "S-Bahn"-nak. Egyelőre a Gödöllői hév-M2 összekötésre vannak tervek, de Magyarországon egy ilyen megvalósítása évtizedeket vesz igénybe.

2018. márc. 11. 20:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/22 A kérdező kommentje:

És ez miért jó?

Ha Cegléden laksz, akkor valószínűleg nem Budapestre jársz dolgozni, de ha valamiért mégis, akkor meg felszállsz egy intercityre, az bevisz a Nyugatiba, a jó esetben kb. 45 perces utazás után talán még 10 perc egy másik járművön belefér.

2018. márc. 11. 20:39
 9/22 anonim ***** válasza:
100%

"Ha Cegléden laksz, akkor valószínűleg nem Budapestre jársz dolgozni"

Te sem láttál még szolnoki ingát csúcsidőben.. :)

2018. márc. 11. 20:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/22 A kérdező kommentje:

Jó, akkor vezessük ki a metrót Békéscsabáig, tök jó lesz.

De most komolyan, akkor tulajdonképpen mi számít Budapestnek?

Meddig tart az agglomeráció?

2018. márc. 11. 20:51
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!