Hogy tud vonat közlekedni a metró pályáján?
"A vonalat egyes elképzelések egy, a német S-Bahnhoz hasonlítható elővárosi jellegű vasútfejlesztéssel egészítenék ki. E tervek szerint az ötös metró vonalain a kiskunlacházi és az esztergomi vasútvonalakról befutó szerelvények is közlekednének."
Forrás:
Ezt hogy kell elképzelni?
30-40 kocsis tehervonatok száguldanának a föld alatt?
Hogy lenne hely a metróknak?
Persze beterelnék a kavicsos tehervonatokat a metróalagútba... Minek ember? :D
Személyvonatok tudnának ott közlekedni ( meg tehervonatok is szerintem, mert az űrszelvény ugyanaz, mint a nagyvasúté).
Hogy lenne megoldva az ütemezés?
Egy metró pár percenként jár.
Egy vonat sokkal lassúbb, hosszabb.
És minek egyáltalán?
Vasútállomást akarunk a föld alá?
Lehet, hogy műszakilag hasonló a két dolog, de itt épp a funkcióban van a lényeg.
Hogy lenne megoldva az üzemezés? Nagyon egyszerűen: minden X-edik vonat nem áll meg a végállomáson, hanem megy tovább.
Ha ezt elképzeled az M3 helyén akkor 4 sima "panda" után közlekedne egy Flirt ami nem fordulna vissza Kökin hanem menne tovább Monorig, majd utána jönne 10 panda és megint egy Flirt stb..
Ja.
Bocsánat, én ha vonatot hallok akkor jellemzően egy V-43-est képzelek el mögötte 15 vagonnal.
Na most akkor adódik a kérdés, hogy mi a különbség a HÉV és az S-bahn között.
Attól, hogy a vasutat összekötik a metróval, még nem kell minden vonatnak azon keresztül járnia. Már elég régóta ismert a "váltó" fogalma. Azaz a személyvonat (akár azok közül sem mind) a metró alagútban közlekedik a belváros alatt, a tehervonat pedig az elkerülve a felszínen.
És hogy ez mire jó? Mert a belvárosba nem tudsz felszínen vinni vasutat, csak a föld alatt. És így megvalósítható, hogy az agglomerációból akár átszállás nélkül, elég gyorsan átutazz a város másik végébe, vagy akár a központba egy elosztó helyre. Frankfurtban pl ilyen a Hauptbanhof.
Budapesten mondjuk a Gödöllői hév - M2 - Nagytétény összekötésnek lehetne értelme. Illetve ha az M3-at kivinnék Rákospalota-Újpestig vagy Káposztásmegyerig, akkor a Vác-M3-Cegléd/Szolnok "S-Bahn"-nak. Egyelőre a Gödöllői hév-M2 összekötésre vannak tervek, de Magyarországon egy ilyen megvalósítása évtizedeket vesz igénybe.
És ez miért jó?
Ha Cegléden laksz, akkor valószínűleg nem Budapestre jársz dolgozni, de ha valamiért mégis, akkor meg felszállsz egy intercityre, az bevisz a Nyugatiba, a jó esetben kb. 45 perces utazás után talán még 10 perc egy másik járművön belefér.
"Ha Cegléden laksz, akkor valószínűleg nem Budapestre jársz dolgozni"
Te sem láttál még szolnoki ingát csúcsidőben.. :)
Jó, akkor vezessük ki a metrót Békéscsabáig, tök jó lesz.
De most komolyan, akkor tulajdonképpen mi számít Budapestnek?
Meddig tart az agglomeráció?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!