Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Nyíregyházára szerintetek...

Nyíregyházára szerintetek lehetne építeni egy metrót?

Figyelt kérdés

Nincs troli sem villamoscsak busz.

A vasúlállomástól Örökösföldön keszesztűl és elfordulna Sóstóra ott lenne a végállomás.

Nem olyan nagy metróra gondolok csak kis földalatti.

Más országokban sem csak a fővárosban van metro.



2018. jan. 23. 17:18
 1/8 A kérdező kommentje:

Mármint lenne-e értelme?


Nagyon sokan utaznak örökösföldre és sokszor zsúfolt a busz is.

2018. jan. 23. 17:20
 2/8 anonim ***** válasza:
100%
Lehetni gondolom lehetne, viszont ertelme valoszinuleg nem lenne, hisz nem lenne elegendo utas ahhoz, hogy megerje uzemeltetni.
2018. jan. 23. 17:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:
52%
természetesen lehetne építeni metrót, miért ne, dobd fel, lehet eddig eszükbe sem jutott az illetékeseknek
2018. jan. 23. 17:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:
100%
Más országokban is van a fővároson kívül baromi nagy városokban metró. Nyíregyháza pont nem ekkora :D
2018. jan. 23. 17:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:
71%
Ha már Szabolcs megye, akkor szerintem inkább Mátészalkára kéne metró. Illetve repülőjárat Nyíregyháza és Mátészalka között.
2018. jan. 23. 18:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim válasza:
68%
Nyíregyháza a világ közepe én a kórház mellé építenék metró állomást!
2018. jan. 23. 18:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:
87%
Nyíregyháza központtal nagyon jó kis tramtrain rendszert lehetne létrehozni, azonban ehhez kár emmentálivá fúrni a várost drága pénzért, van hely a felszínen is.
2018. jan. 23. 19:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:
100%

Ez aligha érné meg. Nézzük meg, hogy mennyi a budapesti metró utasforgalma, erre tökéletes ez a 2014-ben a BKK-tól kikért közérdekű adatigénylés.

[link]


A BKK elég korrekt módon válaszolt, és ide most felsorolom a 4 metró napi utasforgalmát (a mérési módszer a BKK levelében olvasható):

M1 metró: 75 ezer fő

M2 metró: 345 ezer

M3 metró: 500 ezer

M4 metró: 200 ezer


Jól látni, hogy még a Kisföldalatti (azaz az M1 metró) forgalma is napi 75 ezer fő. Érdekes módon a 4-es metrót a napi 200 ezer fős forgalmával kihasználatlannak mondják.

De ehhez képest nézzük meg mennyi Nyíregyháza lakossága:

[link]


Kb. 118 ezer fő. Ebből talán jól látszik, hogy egy ekkora városban egész egyszerűen nem lenne a metró kihasználva. 118 ezer főből elég nehéz lenne kihozni 200 ezer utast naponta (hozzáteszem, megoldható a dolog, mivel a felszállások száma számít az állomásokon, tehát ha egy ember napi többször utazik, akkor azt többször is bele számolják). Viszont nem lenne kihasználva. Kérdés, hogy egy a Kisföldalattihoz hasonló rendszer ki lenne-e használva, de gyanítom, hogy 75 ezer utast is nehéz lenne összehozni. Tekintve, hogy a metró nem tárná fel Nyíregyháza összes területét. Arról nem is beszélve, hogy ezen a Sóstói városrészen laknak-e annyian, hogy metrót kelljen építeni a kiszolgálásukhoz (az nekem elég nyilvánvalónak tűnik, hogy Nyíregyháza nem elég nagy egy metróhoz).

Arról nem is beszélve, hogy egyáltalán nem biztos, hogy egy sima Kisföldalattihoz hasonló kéregvasutat lehet-e építeni, vagy mélyebbre kell fúrni. Minden esetre nem érné meg.

De nem kell nagy léptékben gondolkodni. Lehet, hogy egy sima villamos is elég lenne az utasforgalom kiszolgálására. De még az is lehet, hogy simán a buszmenetrend sűrítése is megoldaná a problémát.

2018. jan. 23. 22:15
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!