Nyíregyházára szerintetek lehetne építeni egy metrót?
Nincs troli sem villamoscsak busz.
A vasúlállomástól Örökösföldön keszesztűl és elfordulna Sóstóra ott lenne a végállomás.
Nem olyan nagy metróra gondolok csak kis földalatti.
Más országokban sem csak a fővárosban van metro.
Mármint lenne-e értelme?
Nagyon sokan utaznak örökösföldre és sokszor zsúfolt a busz is.
Ez aligha érné meg. Nézzük meg, hogy mennyi a budapesti metró utasforgalma, erre tökéletes ez a 2014-ben a BKK-tól kikért közérdekű adatigénylés.
A BKK elég korrekt módon válaszolt, és ide most felsorolom a 4 metró napi utasforgalmát (a mérési módszer a BKK levelében olvasható):
M1 metró: 75 ezer fő
M2 metró: 345 ezer
M3 metró: 500 ezer
M4 metró: 200 ezer
Jól látni, hogy még a Kisföldalatti (azaz az M1 metró) forgalma is napi 75 ezer fő. Érdekes módon a 4-es metrót a napi 200 ezer fős forgalmával kihasználatlannak mondják.
De ehhez képest nézzük meg mennyi Nyíregyháza lakossága:
Kb. 118 ezer fő. Ebből talán jól látszik, hogy egy ekkora városban egész egyszerűen nem lenne a metró kihasználva. 118 ezer főből elég nehéz lenne kihozni 200 ezer utast naponta (hozzáteszem, megoldható a dolog, mivel a felszállások száma számít az állomásokon, tehát ha egy ember napi többször utazik, akkor azt többször is bele számolják). Viszont nem lenne kihasználva. Kérdés, hogy egy a Kisföldalattihoz hasonló rendszer ki lenne-e használva, de gyanítom, hogy 75 ezer utast is nehéz lenne összehozni. Tekintve, hogy a metró nem tárná fel Nyíregyháza összes területét. Arról nem is beszélve, hogy ezen a Sóstói városrészen laknak-e annyian, hogy metrót kelljen építeni a kiszolgálásukhoz (az nekem elég nyilvánvalónak tűnik, hogy Nyíregyháza nem elég nagy egy metróhoz).
Arról nem is beszélve, hogy egyáltalán nem biztos, hogy egy sima Kisföldalattihoz hasonló kéregvasutat lehet-e építeni, vagy mélyebbre kell fúrni. Minden esetre nem érné meg.
De nem kell nagy léptékben gondolkodni. Lehet, hogy egy sima villamos is elég lenne az utasforgalom kiszolgálására. De még az is lehet, hogy simán a buszmenetrend sűrítése is megoldaná a problémát.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!