Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Nem lenne gazdaságosabb...

Nem lenne gazdaságosabb lerombolni a Nyugati pályaudvart és a helyén korszerűbb elrendezéssel új pályaudvart építeni?

Figyelt kérdés
Amikor esik az eső beázik az egész épület, csoda hogy nem omlik az utasok fejére az egész. Lehetne őrzött fizetős mélygarázs a vágányok alatt, liftekkel. A vágányok szintjén éttermek, utasváró, normális jegypénztár, kerékpármegőrző, színvonalas WC lenne. És kaphatna modern külsőt az egész pályaudvar a jelenlegi ótvar helyett.
2017. jún. 16. 17:25
1 2
 1/19 anonim ***** válasza:
88%
Ótvar? Az egyik legszebb.
2017. jún. 16. 17:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/19 A kérdező kommentje:

Legszebb? Ezzel vitatkoznék. Melyik látvány tetszik neked jobban?

Ami most van: [link]

Vagy pedig ez: [link]

[link]

2017. jún. 16. 17:42
 3/19 anonim ***** válasza:
84%
A mostani pályaudvar, kijavítva, megtartva.
2017. jún. 16. 17:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/19 Fatal_3rror_ ***** válasza:
88%

Gondolom az, hogy műemlék és építészeti érték, neked nem sokat mond.


Ha már mindenképp linkelgetni kell, akkor a Nyugati szerintem ezerszer szebb, mint a Bécsi főpályaudvar, ami kívülről olyan mint egy tucat pláza.

[link]

[link]

[link]


Ráadásul alapvetően nem a meglévő pályaudvarral van baj, leszámítva hogy tényleg lepusztult állapotban van, hanem magával a hálózattal szerintem. Kellene egy "főpályaudvar" átmenő forgalommal és csökkenteni lehetne a fejpályaudvarok forgalmát.


De azzal hogy lerombolod és építesz valamit helyette, semmivel nem lennénk előrébb, max pár évig nem lenne "ótvar" aztán elkezdene szépen lepusztulni és 10 év múlva ugyanott lenne ahol most van. Elég csak megnézni a 4-es metró állomásait, azok is kezdenek elkoszolódni, rongálódni...

2017. jún. 16. 17:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/19 anonim ***** válasza:
93%
Inkább örülni kell, hogy egyáltalán még van pályaudvar... Ha a gazdaságosság lenne a fő szempont akkor a Déli után a Nyugati következett volna, és nem pályaudvar épült volna a helyén....
2017. jún. 16. 18:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/19 anonim ***** válasza:
93%

A beomlástól még messze van. Műemlék jellegű épület, amit fel kell újítani.

Teljes újjáépítés idejére szükség lenne egy másik pályaudvarra. Ezt is beleszámoltad?

2017. jún. 17. 08:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/19 A kérdező kommentje:
Azt bírom hogy csomó régi száz éves épületre van műemléki védelem ami arra jó hogy romosan sokszor lakatlanul állnak tönkreteszik az utca látképét lerombolni pedig nem lehet őket felújítani meg semmi értelme nem lenne mert alapoktól újra kéne építeni őket. A Zugligetben is van egy ilyen ház.
2017. jún. 18. 22:53
 8/19 anonim ***** válasza:
84%

Egyébiránt létezik olyan elképzelés, amelyik ötvözi a megtartást és az új építését.

Eszerint maga az épület megmaradna, felújítva szépen. A vágányok mér nem mennének be a csarnokba, hanem a mostani mögött, egy modern pályaudvarba futnának be.

A spanyolok csináltak hasonlót. A régi pályaudvar egy utazáshoz kötődő közösségi térré vált, s nálunk is így alakítanák ki.

Egyelőre csak elképzelés, talán soha nem valósúl meg.


A lerombolás: Nem csak az a baj, hogy egy csodás épület veszik kárba, hanem eszméletlen nagy felfordulás lenne, amelyik a körúttól egészen Rákosrendezőig hatna.

Egyetlen vonat sem érkezhetne, indulhatna innen. És melyik pályaudvar venné át a forgalmat?

Rákosrendezőről nem egyszerű bejutni a belső kerületekbe. Buszos pótlás lehetetlen.

A Keleti is túlzsúfolt. Növelni nem lehet a kapacitást, már csak a keresztbe járatott vonatok miatt sem.


Józsefváros már nincs, Ferencre sem nagyon lehet terhelni semmit.

Hogyan képzeled el a gyakorlati megvalósítását? Biztosan van rá működő ötleteted.

2017. jún. 19. 12:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/19 A kérdező kommentje:

Van rá működő ötletem. Szinte minden vonat ami a Nyugatiba megy megáll vagy áthalad a Kőbánya kispesten. Ott sok vágány van szóval minden vonat oda fut be és az utasok a Nyugatiig a metróval tudnának menni (nem kéne külön BKV-jegyet venniük ha a vonatra váltottak jegyet).

A Vác irányába menő vonatok pedig Rákospalota-Újpestig mennének onnan lenne pótlóbusz ami az alig 1 kilométerre lévő Újpest-központ metróállomásig vinné őket aztán onnan metróval mehetnének a Nyugatiig.

Megoldható az egész mint látható csak akarni kell és gondolkodni.

2017. jún. 20. 23:28
 10/19 anonim ***** válasza:
100%
És szerinted az utasok majd örömmel szállnának át?
2017. jún. 20. 23:56
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!