Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Ha a vonatok kihasználtsága...

Ha a vonatok kihasználtsága nőne akkor az üzemeltetés gazdaságosabb lenne, de a vasútbezárással nem oldódik meg semmi?

Figyelt kérdés
Tehát a vasúti menetrend fenntartása és a pálya biztosítása ugyanannyiba kerül akkor is, ha a rosszul kihasznált vonatokat leállítják? Ezzel csak a bevétel csökken, a fenntartási költségek pedig alig?
2010. márc. 26. 01:36
 1/5 anonim ***** válasza:
Hol igen, hol nem. Minden konkrét vasútvonalra külön ki kell ezt számolni.
2010. márc. 26. 01:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:
valoszínűleg a fentartási kölcsége a vonatoknak minimálisra csökken ha nincsenek használva hiszen nem kell takarítani generálozni őket nem kell a kalauzt mozdonyvezetőt megizetni a bezárt álomásokra nemkell kalauzt vagy állomásfönököt biztosítani, persze bizonyos költségei igyis leszek de nemvaloszínű hogy azzal a 4 utassal aki utazott volna rajta jobban jönnének ki...akiből 3 mávos jeggyel utazott... ezeket mind kiszámolják nem hasraütésszerűen zárnak be vonalakat
2010. márc. 26. 08:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim ***** válasza:

A vasútbezárás, mint leányzó, jelentősen másképp feküdne, ha a képviselők és egyéb 'köz'szolgálatot ellátók nem szolgálati/juttatás autókkal közlekednének annyiért, amennyiért taxiba is ülhetnének, hanem kapnának szépen tömegközlekedési bérleteket. Pl. Finnországban nem esik nehezére 'nagy' embereknek sem tömegközlekedni, de persze én se szívesen utaznék olyanok között, akik teljes joggal köpdösnének le.

Gyanítom, mára nemhogy vonalbezáráásról nem volna szó, de igen korszerű és gyors, akár 200-300 km/h sebességet megengedő vonalaink lennének.


Rövid válasz: nincs olyan dolog, amit ne lehetne hatékonyabban üzemeltetni, mint ahogy az állam teszi. Amit te használsz, mint polgár pl. vasutat, azt be akarják zárni, mert drága, amit ők vásárolnak, használnak luxusautót a te (mi) pénzeden és valamiért nekik tízszeresébe kerül üzemeltetni, mintha a tiéd volna és semmin sem spórolva üzemeltetnéd. Azt érdekes, hogy nem kell megszüntetni.

2010. márc. 26. 10:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 A kérdező kommentje:
Én arra is gondoltam, hogy a vasúti infrastruktúra megvan, már megvették egyszer a kocsikat, mozdonyokat, megépítették a sínpályát. Viszont a vonatok hülye időpontokban mennek. emiatt kevesebben akarnak majd rajta utazni, meg felújításra se költenek egy fillért sem. Inkább bezárják és volánnal helyettesítik. Nekik viszont ehhez új szuper(kínai)buszokat kell venni - amiket persze inkább a 100 km feletti viszonyokba raknak, mondván a széteső régi buszok is jók lesznek oda, ahol eddig a mellékvonali vonatok mentek. Meg a buszok fenntartása többe kerül, mint a meglévő kocsikat a meglévő vonalakon elindítani.
2010. márc. 26. 11:26
 5/5 anonim ***** válasza:
Így van, gazdaságosabb lenne, de nyereséges azért nem! De sajnos sok szűkagyú ember van, aki csak bezárással és járatszámcsökkentéssel tudná megoldani a problémát, holott azért van más megoldás is.
2010. márc. 26. 18:49
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!