Van értelme Budapesten új metróvonalat építeni Rákoskeresztúr felé?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
A metró az egy nagyon hasznos dolog, főleg hogy a föld alatt van, és lehet haladni, baromi gyorsan el lehet jutni A-ból B-be. Én azt mondom hogy metró közlekedés a legjobb, nem kell szinte akadályokat sem legyőzni, csak kifúrni neki az alagutat, be a síneket, áramszedőt, megállókat kialakítani, és ha nem lenne pénz lenyúlás, meg egyéb hülyeség ami a 4-es metrónál ami még a mai napig nincs befejezve, mert mindenki tudja hogy nem a teljes tervezett vonal van meg, akkor simán meglenne az új metrószakasz maximum 4-5 év alatt, és az lenne a legjobb ha össze lenne kapcsolva a kettes metróval, így aki onnan egyenesen átszállás meg mindenféle hülyeség nélkül akar lejutni a Déli pályaudvarra, vagy fordítva csak felül a metróra és ennyi.
Én mondom annál jobb tömegközlekedési eszköz nincsen, főleg ekkora városokban. De én még simán tennék Debrecenbe is egy vonalat, illetve Győrbe is simán elférne egy metró vonal.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Jajj kettes, Tésán ne járjon metró? Egy metróvonal igen komoly, egy tengelyen mozgó utasáramlatok mentén építhető meg ésszerűen. Rákoskeresztúr és a belváros között ez még meg is volna úgy-ahogy, de van pár bökkenő.
1. Oké, hogy eléri a relatíve kicsi lakótelepeket a metró, de a kiterjedt kertvárosokkal mi lesz? Ráhordást továbbra is muszáj szervezni.
2. Ha már muszáj ráhordani, miért nem használjuk ki jobban a már meglévő infrastruktúrát, azaz a vasutat? Amiből rögtön kettő is van a városrészben.
Azon is el kell gondolkozni, hogy miképp működik együtt a metró más rendszerekkel. Nyilvánvaló, hogy vagy a nagyvasuttal, vagy a HÉV-vél kell technikailag összegyúrni, és ez bizony évszázados kihatású döntés lesz. Kicsit necces a mai, pillanatnyi személyes érdekek mentén alakuló politikai környezetben ilyen időtartamra szóló döntést hozni.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Én kevés dolgon utálok jobban utazni, mint a metrón... Nem lehet kibambulni az ablakon, kellemetlen, lehangoló. Kellemetlen a hosszú mozgólépcső és a sorbanállás ellőtte, a szűk folyosókon andalgó tömeg...
Szóval a metró nem a legkellemesebb.
Ettől függetlenül Rákoskeresztúrra kellene.
A 17. kerületből sokszor 30-40 perc az Örs még hétvégén, dugók nélkül is. 30-40 perc alatt jó elővárosi vasutak mentén 40-50 kilométerről bent vagy a város szívében, tehát a Déliben vagy a Nyugatiban.
Ha már Rákosmentén egy gyors kötöttpályás járatra lehetne szállni, szerintem igen sokat nyernének a lakói.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
7-es ez így van, sokat nyernének vele a lakói, de egyáltalán nem biztos, hogy metróban kell gondolkozni. Inkább a meglévő vasúti infrastruktúrát kell jobban a városi közlekedési rendszerbe illeszteni: at lehet vezetni Keresztur alatt valamelyik vasútvonalat, akar a repülőtéri bekötés felhasznalasaval, és természetesen a Keletinél (és az Elessaroknal, Hidegkúti Stadionnal) is jobban kell integrálni a városi közlekedési hálózatba.
Ha mindenképp a 2-es metrót akarjuk meghosszabbítani, ahhoz előbb össze kell kötni a HÉV vonalával, tehát időben nagyon elodázódik a Keresztúri vonal építése.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Amíg a Keletinél nem tudsz felmenni akadálymentesen a vonatokhoz, mert NINCS lift, és amíg a hármas egészvonalán NINCS se lift, néhol még mozgólépcső sem, addig miről beszélünk?!
Előbb EZEKKEL kéne foglalkozni, és nem szarságokra elverni a pénzt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!