Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Van értelme Budapesten új...

Szimeon kérdése:

Van értelme Budapesten új metróvonalat építeni Rákoskeresztúr felé?

Figyelt kérdés
Rákosborzasztó amúgy tényleg nagyon el van vágva a Belvárostól, tehát a közlekedés fejlesztése szükséges. Szerintem metrót építeni oda felesleges, inkább egy HÉV vonalat kellene kivinni pl. az Őrs Vezér teréről.

2018. jan. 4. 19:06
 1/10 anonim ***** válasza:
Ezt döntsék el a közlekedésmérnökök :) Nekem az is elég lenne, ha a 4-es metrót kivinnék Újpalotáig.
2018. jan. 4. 19:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
85%

A metró az egy nagyon hasznos dolog, főleg hogy a föld alatt van, és lehet haladni, baromi gyorsan el lehet jutni A-ból B-be. Én azt mondom hogy metró közlekedés a legjobb, nem kell szinte akadályokat sem legyőzni, csak kifúrni neki az alagutat, be a síneket, áramszedőt, megállókat kialakítani, és ha nem lenne pénz lenyúlás, meg egyéb hülyeség ami a 4-es metrónál ami még a mai napig nincs befejezve, mert mindenki tudja hogy nem a teljes tervezett vonal van meg, akkor simán meglenne az új metrószakasz maximum 4-5 év alatt, és az lenne a legjobb ha össze lenne kapcsolva a kettes metróval, így aki onnan egyenesen átszállás meg mindenféle hülyeség nélkül akar lejutni a Déli pályaudvarra, vagy fordítva csak felül a metróra és ennyi.

Én mondom annál jobb tömegközlekedési eszköz nincsen, főleg ekkora városokban. De én még simán tennék Debrecenbe is egy vonalat, illetve Győrbe is simán elférne egy metró vonal.

2018. jan. 4. 19:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:
82%
nincs, így is elég gazdag már a mészáros lőrinc
2018. jan. 4. 19:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:
66%
Nincs.
2018. jan. 4. 20:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:

Jajj kettes, Tésán ne járjon metró? Egy metróvonal igen komoly, egy tengelyen mozgó utasáramlatok mentén építhető meg ésszerűen. Rákoskeresztúr és a belváros között ez még meg is volna úgy-ahogy, de van pár bökkenő.


1. Oké, hogy eléri a relatíve kicsi lakótelepeket a metró, de a kiterjedt kertvárosokkal mi lesz? Ráhordást továbbra is muszáj szervezni.

2. Ha már muszáj ráhordani, miért nem használjuk ki jobban a már meglévő infrastruktúrát, azaz a vasutat? Amiből rögtön kettő is van a városrészben.


Azon is el kell gondolkozni, hogy miképp működik együtt a metró más rendszerekkel. Nyilvánvaló, hogy vagy a nagyvasuttal, vagy a HÉV-vél kell technikailag összegyúrni, és ez bizony évszázados kihatású döntés lesz. Kicsit necces a mai, pillanatnyi személyes érdekek mentén alakuló politikai környezetben ilyen időtartamra szóló döntést hozni.

2018. jan. 4. 23:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 A kérdező kommentje:
Olyan kietlen néhol az a környék, hogy a felszín felett simán el lehet vezetni két sínpárt. Köszi a válaszokat.
2018. jan. 5. 01:47
 7/10 anonim ***** válasza:

Én kevés dolgon utálok jobban utazni, mint a metrón... Nem lehet kibambulni az ablakon, kellemetlen, lehangoló. Kellemetlen a hosszú mozgólépcső és a sorbanállás ellőtte, a szűk folyosókon andalgó tömeg...

Szóval a metró nem a legkellemesebb.


Ettől függetlenül Rákoskeresztúrra kellene.

A 17. kerületből sokszor 30-40 perc az Örs még hétvégén, dugók nélkül is. 30-40 perc alatt jó elővárosi vasutak mentén 40-50 kilométerről bent vagy a város szívében, tehát a Déliben vagy a Nyugatiban.

Ha már Rákosmentén egy gyors kötöttpályás járatra lehetne szállni, szerintem igen sokat nyernének a lakói.

2018. jan. 5. 06:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:

7-es ez így van, sokat nyernének vele a lakói, de egyáltalán nem biztos, hogy metróban kell gondolkozni. Inkább a meglévő vasúti infrastruktúrát kell jobban a városi közlekedési rendszerbe illeszteni: at lehet vezetni Keresztur alatt valamelyik vasútvonalat, akar a repülőtéri bekötés felhasznalasaval, és természetesen a Keletinél (és az Elessaroknal, Hidegkúti Stadionnal) is jobban kell integrálni a városi közlekedési hálózatba.


Ha mindenképp a 2-es metrót akarjuk meghosszabbítani, ahhoz előbb össze kell kötni a HÉV vonalával, tehát időben nagyon elodázódik a Keresztúri vonal építése.

2018. jan. 5. 11:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:

Amíg a Keletinél nem tudsz felmenni akadálymentesen a vonatokhoz, mert NINCS lift, és amíg a hármas egészvonalán NINCS se lift, néhol még mozgólépcső sem, addig miről beszélünk?!


Előbb EZEKKEL kéne foglalkozni, és nem szarságokra elverni a pénzt.

2018. jan. 5. 14:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 A kérdező kommentje:
A 9-nek. Azért a rákoskeresztúri rész tömegközlekedésények a normalizálása nem éppen egy lényegtelen dolog. Én nem ott élek, de voltam kb. háromszor ott látogatóban, egészen elképesztő, mintha egy másik településre utaznál, mondjuk Vácra, pedig Budapest része.
2018. jan. 5. 16:53

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!