Valós igény lenne a 3-as metró északi meghosszabbítása?
Nagyon sokan sokféle véleményen vannak a témában.
Alapvetően ezek a verziók szoktak szóba kerülni:
1) Nincs szükség a hosszabbításra, megfelelő Újpest-Központ végállomás.
2) Rákospalota-Újpest vasútállomásig kellene meghosszabbítani.
3) Káposztásmegyerig kellene meghosszabbítani.
Ti ezek közül melyiket tartjátok a legmegfelelőbbnek?
Véleményem szerint a 2-es opció lenne a legideálisabb, mert így érintené az Árpád üzletházat, ami az újpesti lakótelep szíve, így több ezer ember életét megkönnyítené, s nem kellene buszra szállniuk. Ezenkívül Rákospalota-Újpestnél vasúti kapcsolatot is kapna a vonal, csakúgy mint a déli végállomásnál, Kőbánya-Kispestnél.
Úgy vélem, hogy Káposztásmegyerre nem feltétlenül érné meg kivinni a vonalat, mert önmagában nem annyira nagy lakótelep, maximum 20 ezer ember él ott, így szerintem a vonal azon része eléggé kihasználatlan lenne. Káposztásmegyerre véleményem szerint célszerűbb lenne két vasútállomást építeni (Káp1 illetve Káp2), s a vonatok megállása miatt kiesett időt könnyen be lehetne hozni, ha pl. Rákosrendező és a Nyugati között megfelelő minőségűek lennének a pályák és nem kellene lépésben haladniuk a vonatoknak.
A 14-es villamos is megmaradhatna, esetleg épülhetne egy szárnyvonala, amely a belváros irányából az Óceánárok utcánál kiágazna, s a Farkaserdő utca felől is feltárná a lakótelepet.
"Úgy vélem, hogy Káposztásmegyerre nem feltétlenül érné meg kivinni a vonalat, mert önmagában nem annyira nagy lakótelep, maximum 20 ezer ember él ott, így szerintem a vonal azon része eléggé kihasználatlan lenne."
Azt ugye tudod, hogy a mendemondák szerint a hármas metró utolsó szakasza felszíni lett volna és épp ez lenne a 14-es villamos káposztásmegyeri szakasza?
A lakótelep mellett van még egy Aquaworld és egy baromi nagy bevásárlóközpont is amik szintén tudnak forgalmat generálni ( bár ez leginkább az utóbbiról mondható el ).
Ha már eljutott Rákospalota-Újpestig akkor rendbe kell szedni a 14-es felső szakaszát és az állomástól mehet az eredeti terv szerinti felszíni pályán a metró.
Az egy nagyon nagy hülyeség - szerintem - hogy csak városi szakaszai vannak a metrónak és nem akarjuk egyiket sem befejezni. Ott van a tervezett eredeti vonal végén egy 20 000-res lakótelep, egy baromi nagy bevásárlóközpont és az M0, odáig ki kell vinni a vonalat, kell egy baromi nagy P+R parkoló és akkor elérted azt, hogy tömegközlekedéssel gyorsabb az M0-tól a belváros, mint autóval. Nem csak a helyi lakosoknak kell építeni a tömegközlekedést, hanem a bejáró hivatásforgalomnak is. Akkor fog érdemben csökkenni az autók száma a belvárosban, ha ezek a dolgok megvalósulnak.
25 éve ezen matekolunk : 1,5km föld alatti szakaszmegépítése és 4,5km felszíni szakasz felújítása/átépítése. Ráadásul a sok szerencsétlen az M0 északi szakaszának építésekor kihagyta annak a lehetőségnek a beépítését, hogy a tömegközlekedés kivezethető legyen a nullás alatt...
Vasút építési szemszögből nézve ezek komolytalan távolságok.
szia!
Szerintem is a 2) es opció lenne a legjobb
Az 1) sem olyan rossz bár a vasútállomás végállomás azért lenne jó, mivel akkor sokkal könnyeben fel lehetne szállni
A Vácra és a Szobra tartó S70, S71 vonalakra
Káposztásmegyerre szerintem nem annyira érdemes mivel ott nagyon forgalmas a közlekedés a villamostól egészen a 30, 20E buszig
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!