Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Szerintetek mekkora lenne az...

Szerintetek mekkora lenne az igény egy Budakeszi - Kelenföld között közlekedő BKK járatra?

Figyelt kérdés
Már többször hallottam, hogy tervben van, de a megvalósítás sajnos várat magára. Véleményem szerint egy próbát megérne, biztosan vannak jópáran, akiknek kényelmesebbé tehetné az utazását.

2015. okt. 26. 22:50
 1/5 anonim ***** válasza:
100%

Nem rossz ötlet, elvégre a Zsámbéki-medence legtöbb településéről már van csúcsidőben buszjárat az M1-esen át Kelenföldre. Budakeszi esetében az 1-es úti csomópont előtti torlódások mértékétől függ, hogy lehet-e érdemi időmegtakarítást elérni. És persze akkor lesz csak az egészből valami, ha a budakeszi önkormányzat a zsebébe nyúl. (Vagy a minisztérium megrendeli a jàratot a Volánbusztól.)


És persze ebben az esetben is marad egy probléma: mi legyen a meglévő járatokkal? Legyenek összevonva vagy maradjanak meg különálló járatokként?

2015. okt. 27. 03:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:
100%

Az a gond, hogy a buszok szempontjából, Bp., Budakeszi út és Budaörs, Gyár utca, egy szűk keresztmetszet.

Budakeszire még, fogaskerekűt is álmodtak, de az szerintem hülyeség. A másik, a vasút és/vagy a metró lenne (idézett a dokumentumból):

"felé, majd a Hídépítő telkeket érintve a Gyár utca mellett északra tartva érné el Budakeszi közigazgatási határát. Budaörs lakótelep állomás a Törökugrató hegy keleti lábánál, a bevásárlóközpontoktól nyugatra helyezkedne el.

A szerkezeti tervben jelölt nyomvonal nagyon sok magántelket érint, nehézkes és költséges kisajátítások árán lenne csak megvalósítható.

Emiatt egy másik, könnyebben kiépíthető, gazdaságosabb alternatív nyomvonal is felmerült, mely hosszabb szakaszon haladna a hegyeshalmi vonallal (ahol a többletvágány kiépítésére rendelkezésre áll a terület a meglévő MÁV területen), majd a régi ipari vasút nyomvonalán az autópálya alatt áthaladva érné el a Hídépítő telkek területét.

Szakmai és gazdaságossági szempontokat összevetve a budakeszi elővárosi vasút kiépítésére jelenleg ezt a nyomvonalat tartjuk elképzelhetőnek."

Forrás: [link]

2015. okt. 28. 02:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim ***** válasza:
100%

Véletlenül lemaradt a vége:

én, inkább amondó vagyok, hogy a vasútnál, sokkal gazdaságosabban meg lehetne oldani: Törökbálint M0-M1 csomópontjától ágazna ki, onnan menne északra és a Farkashegyi repülőtérnél érné el, Budakeszi - Budaörsi utat (vagyis annak folytatását). Azért is lenne jobb ez, mert a M0 - M1 csomópont és az 1-es számú autóút felett, csak vasúti viadukt épülne, tovább meg, a földfelszínen haladhatna és így érné el, Budakeszi Déli részét.

Persze, tudom, nem túl nagy utasszám lenne, viszont igény szerint tovább lehet vinni a vasutat Zsámbékig, vagy a 102-es autóút mentén, a 2-es vasúti vonalig (Pilisjászfalu).

2015. okt. 28. 02:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 A kérdező kommentje:
Köszönöm szépen a válaszokat
2015. okt. 31. 12:08
 5/5 anonim válasza:
100%
És így lassan 4 év után megszületett az említett járatcsalád 188 és 188E néven :)
2019. máj. 4. 10:13
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!