Szerintetek mekkora lenne az igény egy Budakeszi - Kelenföld között közlekedő BKK járatra?
Nem rossz ötlet, elvégre a Zsámbéki-medence legtöbb településéről már van csúcsidőben buszjárat az M1-esen át Kelenföldre. Budakeszi esetében az 1-es úti csomópont előtti torlódások mértékétől függ, hogy lehet-e érdemi időmegtakarítást elérni. És persze akkor lesz csak az egészből valami, ha a budakeszi önkormányzat a zsebébe nyúl. (Vagy a minisztérium megrendeli a jàratot a Volánbusztól.)
És persze ebben az esetben is marad egy probléma: mi legyen a meglévő járatokkal? Legyenek összevonva vagy maradjanak meg különálló járatokként?
Az a gond, hogy a buszok szempontjából, Bp., Budakeszi út és Budaörs, Gyár utca, egy szűk keresztmetszet.
Budakeszire még, fogaskerekűt is álmodtak, de az szerintem hülyeség. A másik, a vasút és/vagy a metró lenne (idézett a dokumentumból):
"felé, majd a Hídépítő telkeket érintve a Gyár utca mellett északra tartva érné el Budakeszi közigazgatási határát. Budaörs lakótelep állomás a Törökugrató hegy keleti lábánál, a bevásárlóközpontoktól nyugatra helyezkedne el.
A szerkezeti tervben jelölt nyomvonal nagyon sok magántelket érint, nehézkes és költséges kisajátítások árán lenne csak megvalósítható.
Emiatt egy másik, könnyebben kiépíthető, gazdaságosabb alternatív nyomvonal is felmerült, mely hosszabb szakaszon haladna a hegyeshalmi vonallal (ahol a többletvágány kiépítésére rendelkezésre áll a terület a meglévő MÁV területen), majd a régi ipari vasút nyomvonalán az autópálya alatt áthaladva érné el a Hídépítő telkek területét.
Szakmai és gazdaságossági szempontokat összevetve a budakeszi elővárosi vasút kiépítésére jelenleg ezt a nyomvonalat tartjuk elképzelhetőnek."
Forrás: [link]
Véletlenül lemaradt a vége:
én, inkább amondó vagyok, hogy a vasútnál, sokkal gazdaságosabban meg lehetne oldani: Törökbálint M0-M1 csomópontjától ágazna ki, onnan menne északra és a Farkashegyi repülőtérnél érné el, Budakeszi - Budaörsi utat (vagyis annak folytatását). Azért is lenne jobb ez, mert a M0 - M1 csomópont és az 1-es számú autóút felett, csak vasúti viadukt épülne, tovább meg, a földfelszínen haladhatna és így érné el, Budakeszi Déli részét.
Persze, tudom, nem túl nagy utasszám lenne, viszont igény szerint tovább lehet vinni a vasutat Zsámbékig, vagy a 102-es autóút mentén, a 2-es vasúti vonalig (Pilisjászfalu).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!