Mit szólnátok egy ekkora budapesti metróhálózathoz? Lenne rá igény, ki lenne használva?
Haladjunk sokjában :)
Földalatti, az olyna amilyen.
M2:lenne értelme meghosszabbítani, csak a beépítettség miatt nem megvalóstható. ( az tutibb lett volna, ha élből akkora ürszelvénnyle épül, hogy a gödöllős hév roboghasson a déliig.. )
M3: észak felé párhuzamosítani a 14es villamossal, felesleges, ráadásul a semmiben érne véget. Átvezetni a pólus felé, csinálni egy közös végállomást a 4essel, esetleg körbevinni egészen vissza a Kökiig. Bár a müdzski megvalósítása a M3 déli folytatásának elég necces.
M4: esetleg pár megállóval megtoldani Budaörs központjáig
M5: szerintem így felesleges, főleg, hogy a csepeli hévvel párhuzamos
M6: itt is a párhuzamosságot kellen megszüntetni a ráckeveis és szendendrei hévvel, vagy olyna űrszelvénnyle építeni, ami alkalmassá teszi arra, hogy a hév szerelvények átjárhassanak rajta, lehetne minden harmadik szerelvény Szentendre-Ráckeve pl. Esetleg egy elágasással meghosszabbítani pár megállóval a Bécsi út alatt.
Utolsó, végig párhuzamosságokat emlegetsz és az eszedbe sem jutott, hogy a HÉV és a 14-es villamos pályáján vinné a rendszert.
A 14-es pályája a jelzett szakaszon pl. Metró tipusú leerősítéssel készült azaz kiépítési szinten is alkalmas a metróközlekedésre.
nem lenne rossz.
akár 2200-2300 környékén meg is valósulhat.
11:23:
1, Most metrót épít vagy villamoshálózatot? Ha már metrózunk, akkor célszerűbb mindent levinni a föld alá, és a felszínen lehet parkosítani, meg plázát építeni vagy akármit.
2, Ha a metrót akarjuk a villamosvágányra terelni, akkor ki kell építeni a felszínen is a harmadik sines táplálást> le kell falazni a pálya környékét, hogy véletlenül se menjen senki ennek közelébe. Ha a felszinen felsővezetékből táplálunk, ahhoz teljesen új metrószerelvények kellenek, amik eleve alső és felső táplálásra épültek, itt megint kérdésessé válik a földalatti űrszelvény mérete, mivel a tetőberendezéseknek kell hely.
3, Ha már ötletel, akkor ötleteljen céltudatosan, ahol tud egyszerűsítse a rendszert. Tervezzen megfelelő végpontokat, olyat ami közúton nagy áteresztőképességű, p+r létesítéssel. Úgy "épüljön fel" a rendszer(ha csak képzeletben), hogy messze versenyképes maradjon a közúti közlekedéssel, észerű legyen és használható.
Földalatti: én meghosszabbítanám a 69-es villamos pályáján Újpalotára, mert a Földalatti a belvárosba visz a 4-es metróval ellentétben.
2-es metró: Én kivinném Rákoskeresztúrra valahogy felszíni vezetéssel.
3-as metró: Káp-ig elvileg metrórendszerben épült meg a 14-es villamos, szóval Káp-ra metrónak kéne járnia, délen pedig a Reptérre vinném Lőrincen át.
4-es metró: a Pesti oldala a Kálvintól kifelé szinte felesleges, Budán Gazdagrét érintésével Budaörsre vinném, valahol egy szárnyvonalat Budafok és Tétény irányába akár felszínen akár vegyesen.
5-ös 6-os metró szerintem felesleges.
Szerintem építsünk villamost :D az 1-es hosszabbítsuk az Etelére, a 3-ast Pesterzsébetre a központ felé, a 42-est a Havanna ltp-n és a Glorietten át Imrére kb most így ezek ugranak be.
Jó a tervezet.
M2: A metró és a Gödöllői HÉV összekötését sokan szeretnék, pl. a VEKE is.
M3: Rákospalota-Újpestig tervezve van a hosszabbítás, csak pénz nincs rá, Kápmegyerig meg ha lesz, akkor a 14-es megszűnik, mert annak a helyén fog menni.
M5: A Szentendrei és a Csepeli és a Ráckevei HÉV összekötése tervezve van M5 néven.
Sok gondolat fogalmazódott meg bennem:
A metróépítés mindenhol a világon elképesztően drága, viszont van ahol nincs választás (London pl.).
Kis hazánkban mint tudjuk a közbesz. miatt eleve 2*es szorzó, erre rájön még a lopási tényező: +1-es szorzó, tehát tartunk 3*os szorzónál. És mivel Mo-n képtelenek előre gondolkodni mondjuk 30 évre, a vége nagyjából 4*es szorzó lesz (attól hogy most éppen nem építjük a 4-es metrót még pénzbe kerül, nagyon sok pénzbe!).
Ráadásul Bp-en azért nagyjából mindenhol van hely, pláne ahol villamosvonal fut jelenleg is. Minek oda metró, ahol van villamos? Felesleges.
Menjen a villamos vagy HÉV is a metró alagútban: jól hangzik, csak:
Ahhoz hogy az űrszelvény nagyobb legyen mondjuk 10 centivel, ahhoz 10 centivel nagyobb alagutat kell fúrni, ami jelentősen megnöveli a kitermelendő föld mennyiségét, illetve azt a betont amit bele kell tolni. Nagyobb fúrópajzs is kell, vagyis lényegesen drágul az egész.
Szerintem ahol van villamos vagy HÉV, meg kell hagyni, viszont a villamost le kell vinni a metróállomásig (csak azon a pár 100 méteren) és közös peronos megállójuk legyen. Ezt akár nem is kell pajzzsal, lehet simán résfalas technológiával építeni --> jóval olcsóbb.
A közös peronos megállónál valóban csak annyi van hogy kilépsz az egyik szerelvényből, belépsz a másikba és már visz is. Örs vezéren pl. ezt megcsinálni nem lenne sokba, csakhát ügye akarni kéne. Nomeg persze a menetrend is legyen összehangolva (ne úgy mint most hogy rohansz és éppen lekésed).
A jelenlegi 4-es metró 30 évvel ezelőtti tervek alapján készült. A világ változik. Sokan kiköltöztek az agglomerációba. 30 éve ez még lehetett egy jó terv, de ma már nem az. Gyakorlatilag egy villamospótló metró k*a drágán. Amire ráadásul támogatást sem fogunk kapni, addig b*akodnak vele...
Mindenféle vonal tervezgetés előtt kell végezni egy valós utasszámlálást, előrejelzést, stb...
A magyar ember nem szeret BKV-zni, nálunk ez valahogy nem divat, sőt kifejezetten ciki. Először el kéne azt érni, hogy a BKV-n mindenki jeggyel utazzon, illetve legalább amikor szmogriadó van, akkor ne üljenek az emberek autóba.
A metró egyik alapelve ugyanis hogy kihasznált legyen, sokan utazzanak rajta. Bp-en épp hogy ellenkező a dolog: mindenki autóval akar járni.
Megcsinálni úgy egy metrót hogy majd alig használják, nem túl kifizetődő.
De a konkrét vonalakra térve:
A 3ast én nem vinném kijebb, felesleges.
A 4est mindkét irányba viszont valóban jó lenne hosszabbítani, viszont csakis felszínen.
M5:semmi értelme. A csepeli HÉV menjen rá a 2-es vill vonalára, és ott egészen a jászaiig (kétlem amúgy hogy elférne, de mindegy). A jászainál vigyék tovább felszínen, Árpád hídig a felső rakparton. Ott a víz alatt legyen alagút budára. Ott pedig közös peronos megálló a másik, szentendrei HÉV-el. Így ok lenne.
M6: semmi értelme. A többi kiváltja.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!