Budapest tömegközlekedése más szerint is irtó lassú?
4 hónapig bringával közlekedtem és hát elég nehéz visszaszokni...
Télen annyira nem alarok bringázni, ha állok megfagyok, ha megyek, megsülök, az utak csúszhatnak és sok az orvos/elintéznivaló, idő lekötni a bringát mindig, lepakolni róla...
A fonódó villamoshálózat egyik tagjával közel 40 perc volt az egyik kerület közepéből a szomszédos kerület közepébe kaputól-kapuig. Tehát Dél-Budáról Észak-Budára mennyi lehet? Másfél óra? Itt még alternatíva se igen van.
Még ment az 1956-os villamos. Móriczon eltekertem mellette, örültem, hogy látom. A Madách téren már leszálltam a bringáról, akkor ért be ez a villamos. Gyorsabb voltam ugyanazon az útvonalon, mint egy gépesített jármű?
A metróközeli melóhelyemről a metrós Örs 40 perc volt, a metróközeli otthonomtól ugyahhoz a metróhoz közeli budai célpont 45 perc.
Bringával átszállás nélküli útvonalakon jellemzően a BKV-val azonos idő alatt értem oda míg átszállásos útvonalakon néha feleannyi idő alatt.
Autós munkatársaim állítólag csúcsforgalomban is gyorsabbak a BKV-nál.
Más szerint is elviselhetetlenül lassú a BKV?
Külföldi nagyvárosokban is ilyen lassú?
A fonódó egy félig végigvitt kivitelezés volt, mivel a lámpák újra-összehangolása nem történt meg, ami lényegesen rövidítené a menetidőket.
Amúgy lehetne gyorsítani budapesti tömegközlekedésen, DE nem lassabb, mint más, hasonló méretű városoké.
Ezen lámpa összehangolásokon kívül amivel lehetne még gyorsítani kompletten, az M2-nél a levélgond megoldása, M3-nál új biztosítóberendezésrendszer és program a felújítás során, amivel kihasználható lenne a "felújított" metrók erősebb motorja is pl, s ismét mehetnének 90-el akár, és szorosabb követési idővel, több buszsáv, s annak optimálása (ismét lámpák pl), az 1-es villamos miatt a törvény átdolgozása, s adott szakaszokon 70km/h-s sebesség engedélyezése, de pl a 14-es villamos 13. kerületi szakasza is átdolgozható lehetne, minimalizálva a villamospályát keresztező lehetőségek számát (most rengeteg helyen nagyon sok kis semmi utca megy át rajta lámpa nélkül, ami megakadályozza a magasabb sebesség engedélyezését), és jobban levédve a sínpályát, ami által lehetne a sebességet is növelni ott, stb.
De a legnagyobb 'gond' a menetrend, amit ezek után is optimalizálni kéne. Mert sok olyan busz van, ami a jelenlegi menetrendjénél gyorsabban tud A-ból B-be eljutni, de ugye a sofőrt köti a rend, s ilyenkor várakozni kényszerül adott megállóban akár 2-3 perceket is.
Jartam mar jo par hasonlo meretu varosban. En kozepesre osztalyoznam.
Nagyon le van fedve megallokkal, jobban, mint a legtobb varos. Ennek az az ara, hogy a jarmuvel minden sarkon megallnak. Ezert lassuak. Egyebkent bringaval, ha van rendes bringaut alapvetoen versenykepes vagy: 20 km/h koruli atlagsebesseget is mehetsz, nem kell atszallnod, nem kell kisetalni a megallohoz. Tomegkozlekedesnel, ahol altalaban elveszik az ido az a kisetalas a megalloba, atszallas es a varakozas a jarmure.
Azért bringával 20 km/h ÁTLAGsebességhez kellene tekerni 30-35 km/h-val és/vagy agresszíven átmenni az összes piroson. Én se voltam szent a piros lámpák terén, de olyan közepesen voltam agresszív. Volt, ahol jobb szerettem kivárni a zöldet, míg a társaim szabálytalanok voltak.
A munkahelyemnél, ha nem a megszokott úton megyek este, fura számomra, hogy a villamosok az összes megállóban kivárják a következő szabadot.
Én a metrót se érzem gyorsnak. Jó, egyéni szoc. probléma, hogy utálom őket, de a metrós útvonalakat is bringával verhetőnek érzem. Ezért is írtam két metrós példát. :)
Fenti metrós példáknál egyiknél se a 3-as metró szerepel, ami vonala hosszú, hanem a másik kettő rövidebb vonalú. :)
Levergődni a mozgólépcsőn, felvergődni, mindenki jobb oldalra áll csak, így a sorban állás lent jóval hosszabb, mint az időnyereség, amit az 1-2 felfelé sétáló szerez magának.
Átszállni, várni a csatlakozó járatokra...
Például a Batyiról Óbudára a megboldogult 160/260 páros horror volt. Relatív ritkán jártak csúcsforgalomban, egy tűt nem lehetett volna leejteni és itt-ott dugóba is kerülhetett.
Járatsűrűségben és lefedettségben igen, de sebességben siralmas lenne, ha ez így lenne.
Akkor maradok a bringánál és az egyéni közlekedésnél.
Sajnos a villamosok hírhedten lassúak Budapesten. Ezek közül is kiemelkedik a fonódó, ami annak ellenére, hogy nagy hírverésű projekt volt, kimerült 2 vágánykapcsolat kiépítésében, meg egy hatalmas melldöngetésben.
A már korábban említett lámpahangolási probléma mellett ott van az a probléma, hogy az autósokat nem tiltották ki a Bécsi útról. Budapest erősen autó-orientált. Közben az autósok arra verik a mellüket (lásd fentebb), hogy ők mennyivel gyorsabban közlekednek a közösségi közlekedéshez képest, holott pont a közösségi közlekedés kárára tudnak gyorsan közlekedni.
Szóval egyrészt a villamosvágányokat rendesen meg kéne építeni, és folyamatosan karban tartani, hogy ne kelljen gyök kettővel közlekedni rajtuk. Másrészt komolyan át kellene gondolni a közösségi közlekedés előnyben részesítését, de legalábbis olyan útvonalakról mindenképp el kellene távolítani az autósokat, mint a fonódó vonala.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!