Mit gondoltok, Budapest tömegközlekedése a legjobbak között van világszinten?
Ázsia egyes részein, Afrika és Amerika bizony sehol sincs, náluk biztosan jobb.
Viszont Európában hasonlóan jó.
Azért a Párizsi vagy Londoni metrót érdemes megnézni.
Ahhoz képest baromira le vagyunk maradva. (És akkor csak az ottani metrót hasonlítottam az itteni teljes infrastruktúrához.)
De persze van ahol rosszabb, de nincs azért világszinten a legjobbak között.
No akkor, legyen még egy nulla százalékos válasz.
(Amit egyébként soha nem értek: véleményt hogyan lehet lepontozni? Nem objektív választ vár a kérdező a megfogalmazása szerint.)
Szóval: A vonalhálózat sűrűségében bizony élen jár, s a járatsűrűség is meglehetősen jó.
A járműpark pedig sokat változott. Lassan a régi csotrogányok eltűnnek teljesen. Buszok, trolik nagy számban kerültek forgalomba, s nem használtak, hanem nulla kilométeresek.
A Cinkota garázsnál lakom. A vele szemben lévő volt Hungarocaion telepen most is látok vagy 30 új buszt, amelyek most kerülnek majd forgalomba.
A villamosok között is sok új van, átépítik a megállókat, cserélik a pályát.
Ami nagyon elavult az a HÉV és a 3-as metró.
Sajnos hozzá akarnak nyúlni az M1-hez, oda nem illő, irgalmatlan ronda szerelvényeket terveznek gyártatni. Nem kellene.
A 2-es metró rendben van szerintem. A 4-es ebben a formában értelmetlen, úgy kell erőszakkal ráterelni az embereket. Finomítanék, mert 16 perc alatt nem lehet a Keletitől Kelenföldre jutni felszínen. A két pályaudvar között nincs gyorsabb megoldás. Van haszna, csak kevés.
Jónak tartom, hogy a Budapest bérlettel a vonatokon is lehet utazni. Elvileg a Volán járatokat is igénybe lehet venni, de szerintem ezzel kevesen élnek.
"A Cinkota garázsnál lakom. A vele szemben lévő volt Hungarocaion telepen most is látok vagy 30 új buszt, amelyek most kerülnek majd forgalomba. "
28 darab és azért állnak ott, mert a BKK szerződést bontott az azokat üzemeltető alvállalkozóval (T&J Busz Projekt), ugyais offshore hátterűnek bizonyult a cég. Egyébként az ominózus cég offshore mivoltáról buszos körökben 8 éve mindenki tud, csak a közlekedési cégeket nem nagyon zavarta eddig - a Volánbuszt most sem zavarja, még mindig szerződésben áll a T&J-vel és két testvércégével (Color Tours és Kontakt Busz).
Szerintem a tömegközlekedés az a dolog, ahol nincs értelme a farokméregetésnek, mert úgyis mindenkinek más a véleménye róla.
Alapvetően elég sokat fejlődött Bp tömegközlekedés terén az elmúlt években. Szinte a teljes busz/trolibusz park lecserélődött új/használt de jó állapotú buszokra, új villamosok, új villamos hálózat, új megállók, ha úgy nézzük, a teljes 1-3-as villamos és most a fehérvári úti villamosok szakasza is teljes felújítást kapott. M2-M4 metrók szerelvényei szintén újak. Budapesten belül vonatokkal is egész jól lehet utazni. Ráadásul amióta a BKK megalakult, az egész rendszer sokkal utas barátabb, nyitottabb lett. Facebook oldal, Futár rendszer, Applikációk.
Ami szerintem is feljesztendő, az a HÉV és M3 metró, illetve a HÉV hálózat integrálása a Metró hálózatba, akár közvetlen, vonalon belüli átszállással.
Másik amin lehetne javítani, az a jegyrendszer. Például rugalmasabb, megálló alapú jegykezelés. Vagy a nem túl értelmes ellenőrgárda felváltása automata rendszerekkel, mint a metrón belépőkapu, mert szerintem elég ótvarul néz ki, hogy van egy 400 milliárdos metrónk, csillivilli megállókkal, aztán szakadt csövesnek kinéző, unott fejű emberek zaklatják a jónépet.
Nem mondanám rossznak Budapest tömegközlekedést, de sokat lehetne javítani rajta.
Jelenleg egyik metró sincs kivéve a M0-ás autópályáig, pedig ott lehetne létesíteni az elővárosi buszok számára végállomást (és még B+R-t és P+R-t is). Ezen felül, egy, M0-ás buszjárattal össze lehetne kötni őket.
Metró: valamiért kőbe van vésve az, hogy nem lehet kisebb szerelvénnyel közlekedtetni, pedig a 10 perces követési időt, felére tudnák csökkenteni (átszállásoknál ez nem utolsó szempont).Még mindig metró: a metrótól induló buszoknál, a menetrendjüket, a metróhoz lehetne igazítani (nem egy, akkor indul, mikor beérkezik a metró. Nem tudom, hogy a menetrend tervezők hol élnek, mikor ezt alakították ki).Vasút: a németek és az osztrákok helyében, én megbüntetném a MÁV-Startot, a S-Bhan név használatáért: egyszerűen nem méltó hozzá (ebből a MÁV-Start, a statikus S-Bhannal magyarázza magát, pedig az sem valósult meg, de ezzel ne zavartassa magát). Ezen felül, a S-Bhan névnek létezik magyar neve - HÉV (és az irónia kedvéért, a HÉV is átkerült a MÁV-Starthoz). Azért is lenne igazán HÉV, mert a vasúti pályát is érdemes, jobban megnyitni a városi és az elővárosi forgalom számára, ami több megállót (főleg a Körvasúton) és sűrűbb követési időt eredményezne. Ehhez előbb még azt kellene megvalósítani, hogy a távolsági, pontosabban az IC/EC/EN és a tehervonatok számára külön pályát építenének, mert csak így tudnak kapacitást növelni.Ezek olyan fejlesztések, ami a jelenlegi hálózatot érinti és még sehol nincs az 5-ös metró, a M2-GHÉV összeköttetés és a további fejlesztések. Azért is lenne jó, mert a városon belüli autóhasználat jelentősen lecsökkenne (na jó, a másik az, országos kérdés, hogy egy pár autópályát, Budapesttől távolabb is tehetnének, így azok, akiknek nincs Bp.-en dolga, neki ne kelljen a fővárosba [kényszerből] jönnie [ebbe még az M0-ást is beleértem]).
Ha csak a metró lefedettséget nézzük, akkor nem tartozik az élvonalba, bár kicsit csalóka a kép, mert más nagyvárosokban nem csak a föld alatti vonalakat nevezik metrónak.
Összességében, tehát minden tömegközlekedési eszközt figyelembe véve viszont lefedettség és járatsűrűség szempontjából még nem találkoztam jobbal, pedig jártam pl. Bécsben, Londonban, Osloban, Rómában is. Emellett az éjszakai tömegközlekedés lefedettsége is jónak mondható.
Persze vannak negatívumok. A tisztaságáról nem híres, de amit legnagyobb gondnak találok az az, hogy nagyon érzékeny a rendszer az időjárásra, egy kisebb eső, és egy csomó járat nem jár (főleg villamosok), a rendszer pedig összeomlik.
Szerintem világ szinten élvonalban van, de nem biztos, hogy a legjobb.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!