A tömegközlekedésben a sofőrök miért nem normális hangon beszélnek az utasokkal?
Kettes, de ettől még egy szolgáltató cég munkatársai, akik a nap minden percében az utasokkal, vagy ha úgy tetszik, ügyfelekkel állnak kapcsolatban. Ha egy utas elküldi őket teljesen jogtalanul is az anyjukba, akkor is legfeljebb egy udvarias “elnézést” lehetne a reakciójuk. Ehhez képest a számos jó példa mellett mit látok? “Elnézést, mikor indul ez a busz?” “Ki van írva az orrod elé, nem látod?”, “Jó napot, segítene feltolni a kerekesszékemet a buszra?” “Ez nem busz, ez troli. És nem vagyok ápoló.”, “Van még egy felszálló a megállóban” “Ha ilyen jól tudod, miért nem vezetsz te helyettem?”
Ez így az elmúlt egy hónap termése. Egészen elképesztő.
Az a baj, hogy ennyi erővel akkor minden munkában elfogadható lenne a bunkózás az ügyféllel.
Én is dolgoztam emberekkel, borzasztó, néhányan szándékosan kötekedtek, feltartották a sort és látszott, hogy a rossz indulat élteti őket.
Agyamra mentek, de ez van, az ilyenekkel is kedvesnek kell lenni és megadni nekik a tiszteletet.
Ha nem tetszik, akkor el lehet menni oda dolgozni, ahol nincsenek ügyfelek.
Ez van.
Egyetértek vele, hogy sokszor nagyon bunkók a buszsofőrök, indokolatlanul. Lehet stresszes a munkájuk, de ne rajtam vezessék le, aki semmi rosszat nem csinált, csak igénybe vettem a szolgáltatást amiért fizettem..
Nem könnyű munka abban egyet értek, mindenféle söpredék is próbálkozik feljutni napi szinten. Láttam már buszsofőrt azzal küszködni, hogy a részeg fiatalokat és a cigányokat leszállítassa. Hát nem egyszerű az ilyen emberekkel sajnos.
De egyet értek teljesen, hogy normálisnak kéne maradni, nem bunkónak lenni.
Elvileg igazad van, csak az a baj, hogy a soförök nem szentek, hanem emberek és akármeddig nem tudják a (többségében bunkó vagy agresszív) utasokat tolerálni.
Ha meg mindenki, akit zavarnak az ilyen utasok, otthagyná a szakmát, akkor megszünne a buszközlekedés.
Mi nem jó példa? Persze, hagyja tőlem ott, de akkor sem tegezve és bunkón válaszolunk, hanem azt mondjuk: “Elnézést Uram, de be kell tartanom a menetrendet.”
Udvariasnak lenni ingyen van és rendkívül nagy mértékben tudja növelni egy szolgáltatás színvonalát, ez a véleményem. Ha a metrópótló sofőrje nem várhat, ne várjon, de ne a mikrofonban szégyenitse meg a hátul a záródó ajtók között bepréselődő utast, még akkor se, ha tulajdonképpen igaza van. Vagy tartsa meg magának, vagy válogassa meg a szavait. “A gratulàlok a pirossapkásnak, fél perc múlva itt a következő busz” az nem azonos azzal, hogy “Kérem, az inditasjelző megszólalása után ne szálljanak fel”
9-es, itt a fő probléma az, hogy az udvarias vagy semleges viselkedésre is dühös kutyaként ugrik egy sor, elsősorban monopolhelyzetben vagy kvázi-monopolhelyzetben lévő állami szolgáltató munkavállalója. Mondom, a kedvenc példám a mozgássérült volt, aki tök ártatlanul megkérte a sofőrt, hogy segítse felgurítani a trolira, erre a “Természetesen” helyett a “Nem vagyok ápoló” választ kapta.
És szerintem e tekintetben nemhogy nem szabad a multikat kárhoztatni, hanem igenis követni kell a jó példát. Megbántott az ügyfèl, mert cső bunkó volt? Egy jó munkahelyen (mint ahol magam is dolgozok) erre 5-10 perc szünet a megoldás és akár a főnök is ott van, aki meghallgat, és ha kérsz tanácsokat ad. Magam is ilyen munkakultúra alakítottam ki a szinten ügyfél kapcsolatokkal foglalkozó beosztottaim körében. És lám, elégedettek az ügyfelek, máskor is jönnek. Ez ennyi, ez nem gonoszmulti vagy jómulti kérdése. A busz nyilván nem fog kiállni emiatt a forgalomból, de megfelelő tréningekkel, valódi coachinggal, netán pszichológiai tanácsadással lehetne sokat javítani a helyzeten. Persze, most nincs ilyen ezeknél az állami cégeknél, de pont az volna a cél, hogy e téren fejlődjünk. Máskülönben tényleg az lesz, hogy véletlen eltakarod a dátumot a bérleteden és jön a felháborodott hallóhalló mutasd má meg rendesen...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!