Nincs elég buszsofőr Budapesten. Vajon miért? Miért nem jönnek arra rá, hogy sokan azért ódzkodnak ettől a munkakörtől, mert nem éppen életbiztosítás a budapesti éjszakában ebben a munkakörben dolgozni?
Szerintem nem ez a fő ok.
Sokkal inkább az alacsony fizetés a visszatartó erő.
Nekem meg van rá a jogosítványon. Több, mint 500.000 ft-ba került, és nem fogok napi 12 orákat benne dolgozni 200.000 ft-ert, hogy a 50+ ÷emberélet, a kezemben van, hogy el kell viselnem az emberek panaszait, a hanyásait, meg a mocskait takaritani, es a sértegetéseket elviselni..... pénz kezelés, ünnepnapok, stb stb.....
Ha orszagos szinten feldobnának minimum 500.000/hó netto fizetest, akkor elgondolkodnek rajta.... ismetlem csak gindolkodnek rajta....
Addig meg legyen is csak hiány, es ülljön rá az, akinek minden mindegy, vagy akit éppen találnak rá.... de ez meg is latszik, ahigyan felhigult a szakma.... pl azokkal, akik csak ugy kapták a jogsit az államtól.... de azok olyanok is, mert ők olyan sofőrök, higy "ingyé vót miért ne".......
A fő ok az alacsony fizetés. Most, hogy nőnek a fizetések, egy darabig megállíthatja a munkaerőhiányt, de pár évnél tovább nem fogja.
Azért nem fogja, mert a buszvezetésben nem nagyon van perspektíva. Lehet, hogy most gyorsan el tudsz menni bruttó 400 ezerért buszt vezetni. De egyrészt cserébe vállalni kell azt, hogy családi életed nem nagyon lesz. Másrészt 15-20 év múlva komolyan itt lesznek az önvezető technológiák, és akkor már nem hiány lesz, hanem megkezdődnek az elbocsátások.
Aki most pályakezdőként 20-25 évesen elmenne buszvezetőnek, annak nem lenne túl jó 40 éves korában arra eszmélnie, hogy az automatizálás miatt nincs munkája, pedig egész életében csak ezt csinálta. Én is sok évig gondolkoztam azon, hogy elmegyek buszt vagy villamost vezetni, de sajnos ez nem egy nyugdíjas állás.
Ezért nem csoda, hogy ma már a legtöbb ember nem buszt vezetni megy el, amikor a karrierjéről kell dönteni. Főleg az eddigi bérek mellett.
Sofőrként minimum, amiért elmennek az emberek:
-busz netto 250k
-kamion netto 400k.
Mire több millió km ut alkalmas lesz az onvezeto autoknak, raadasul magyarorszagon, es kelet europaban az legalabb 3-4 generacio meg.....
Meg nemetben sincsenek, nem hogy mashol....
Tesztelik oke, de ez mire eljut oda, hogy napi hasznalatban van, az evtizeedek kerdese.....
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!