Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Nincs elég buszsofőr Budapeste...

Nincs elég buszsofőr Budapesten. Vajon miért? Miért nem jönnek arra rá, hogy sokan azért ódzkodnak ettől a munkakörtől, mert nem éppen életbiztosítás a budapesti éjszakában ebben a munkakörben dolgozni?

Figyelt kérdés
2017. nov. 19. 10:14
1 2 3
 1/30 anonim ***** válasza:
96%

Szerintem nem ez a fő ok.


Sokkal inkább az alacsony fizetés a visszatartó erő.

2017. nov. 19. 10:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/30 anonim ***** válasza:
95%
Az alacsony fizetés az ok, nem az éjszaka. Elég zavaró, hogy napi több ezer ember élete is a kezedben van akár és még a 200k-t is sajnálják érte....
2017. nov. 19. 10:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/30 anonim ***** válasza:
79%

Nekem meg van rá a jogosítványon. Több, mint 500.000 ft-ba került, és nem fogok napi 12 orákat benne dolgozni 200.000 ft-ert, hogy a 50+ ÷emberélet, a kezemben van, hogy el kell viselnem az emberek panaszait, a hanyásait, meg a mocskait takaritani, es a sértegetéseket elviselni..... pénz kezelés, ünnepnapok, stb stb.....

Ha orszagos szinten feldobnának minimum 500.000/hó netto fizetest, akkor elgondolkodnek rajta.... ismetlem csak gindolkodnek rajta....

Addig meg legyen is csak hiány, es ülljön rá az, akinek minden mindegy, vagy akit éppen találnak rá.... de ez meg is latszik, ahigyan felhigult a szakma.... pl azokkal, akik csak ugy kapták a jogsit az államtól.... de azok olyanok is, mert ők olyan sofőrök, higy "ingyé vót miért ne".......

2017. nov. 19. 10:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/30 anonim ***** válasza:
100%

A fő ok az alacsony fizetés. Most, hogy nőnek a fizetések, egy darabig megállíthatja a munkaerőhiányt, de pár évnél tovább nem fogja.


Azért nem fogja, mert a buszvezetésben nem nagyon van perspektíva. Lehet, hogy most gyorsan el tudsz menni bruttó 400 ezerért buszt vezetni. De egyrészt cserébe vállalni kell azt, hogy családi életed nem nagyon lesz. Másrészt 15-20 év múlva komolyan itt lesznek az önvezető technológiák, és akkor már nem hiány lesz, hanem megkezdődnek az elbocsátások.


Aki most pályakezdőként 20-25 évesen elmenne buszvezetőnek, annak nem lenne túl jó 40 éves korában arra eszmélnie, hogy az automatizálás miatt nincs munkája, pedig egész életében csak ezt csinálta. Én is sok évig gondolkoztam azon, hogy elmegyek buszt vagy villamost vezetni, de sajnos ez nem egy nyugdíjas állás.


Ezért nem csoda, hogy ma már a legtöbb ember nem buszt vezetni megy el, amikor a karrierjéről kell dönteni. Főleg az eddigi bérek mellett.

2017. nov. 19. 11:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/30 anonim ***** válasza:
87%
Azert Magyarorszahon az automatizalastol nem felnek. Most is 20 ev korul van a buszok atlageletkora. Ergo ha 15 ev mulva elkezd elterjedni a technologia otthon meg mindig van egy bo 20 evnyi ido.
2017. nov. 19. 11:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/30 anonim ***** válasza:
100%

Sofőrként minimum, amiért elmennek az emberek:

-busz netto 250k

-kamion netto 400k.

2017. nov. 19. 11:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/30 anonim ***** válasza:
65%
Ebben van valami. De amikor én így saját magamnak gondoltam végig a karrierutamat, valahogy bennem volt az az érzés, hogy ha majd a nyugdíjas korom előtt robban a technológia, és én kihullok, akkor bizony elég nehéz helyzetben leszek. Gondolom másnak is végig futott az agyán már ez. És ez az önvezető technológiával kapcsolatban azért valós veszély, igaz, tényleg nem valószínű, hogy Magyarországot fenyegetné.
2017. nov. 19. 11:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/30 anonim ***** válasza:
76%

Mire több millió km ut alkalmas lesz az onvezeto autoknak, raadasul magyarorszagon, es kelet europaban az legalabb 3-4 generacio meg.....

Meg nemetben sincsenek, nem hogy mashol....

Tesztelik oke, de ez mire eljut oda, hogy napi hasznalatban van, az evtizeedek kerdese.....

2017. nov. 19. 12:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/30 anonim ***** válasza:
100%
Évtizedek, igen, de mondjuk egy ma 25 éves ember 30-40 év múlva még mindig dolgozni fog, és talán pont akkor a legrosszabb elveszteni a munkád, miután egész életedben buszt vezettél, arra specializálódtál, és olyankor már nem fogod magad átképezni. Én nem mondom, hogy 30 év múlva már 100%-ig biztosan mindennapos lesz az önvezető technológia, főleg nem Magyarországon, de szem előtt kell tartani, az biztos.
2017. nov. 19. 13:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/30 anonim ***** válasza:
100%
És nyilván nem arra kell gondolni, hogy hopp, hirtelen nem lesz szükség buszvezetőkre. De elég arra gondolni, hogy pár éve még a 2-es metrót szerelvényenként 2 ember vezette, aztán eljött az automatizálás, és már csak 1 emberre van szükség, annak sincs egy nagy feladata. A 4-es metrót meg eleve úgy építették, hogy az az 1 ember sem szükséges rá. Tudom, a közút egy teljesen más terület, ott még valóban várat magára az önvezetés, de elég keményen dolgoznak rajta.
2017. nov. 19. 13:09
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!