Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Megéri elmenni buszsofőrnek?...

Megéri elmenni buszsofőrnek? Milyen buszsofőrként dolgozni?

Figyelt kérdés
Szóval az a helyzet, hogy 17 éves fiú vagyok (gimiben,11. osztályos) és jövőre érettségizni fogok (nem tanulok rosszul 4,0-4,1-es átlagom volt 10. év végén) de fogalmam sincs hogy mihez kezdjek magammal és arra gondoltam elmehetnék buszsofőrnek de nem tudom a szüleim hogy fogják fogadni, hogy gimnázium után egy "ilyen" állás, szerintem lenézik vagy nem tudom. A kérdésem hogy megéri elmenni buszsofőrnek? Jól "keresnek"? Véleményeket szeretnék kérni tőletek :) (A pénz motivál, azt mondták jól keresnek de nem mondták konkrétan) válaszokat köszönöm előre is!

2017. okt. 10. 14:13
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
83%

Nem tudom, mennyit keresnek a buszsofőrök, de az biztos, hogy az egyik legstresszesebb foglalkozás. Emberek életéért felelnek, miközben nagy türelemmel kell tűrniük az utasok agresszióit. Hétvégén és ünnepnapokon is dolgoznak, folyamatos beosztásban.

De hátha jön egy igazi buszsofőr, és elmeséli a sofőrködés napos oldalát, mert biztos van olyan is. :)

2017. okt. 10. 14:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:
100%
Meg igen, örök állás.
2017. okt. 10. 14:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 anonim ***** válasza:
100%

Majdnem osztálytársam buszsofőr lett, előtte MG munkás volt, sok évet vágóhídon húzott le, kemény legény, neki nem fog problémát okozni a konfliktus kezelés.

És igen, sok élet a keze alatt, de ha a szabályokat betartja, pl, nem száguld a "tejfelbe" nem megy mint őrült stb, nem lesznek balesetei ill sokat el fog kerülni.

2017. okt. 10. 14:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 anonim ***** válasza:
74%

Baromság az, hogy jól keresnek. Egyáltalán nem kerenek jól, azt nezve, higy mennyi a munkaidejük, és mekkora a felelőség rajtuk. Ha nem szereted, akkor csak kinlódni fogsz.

Én úgy csinálnám, hogy szereznék egy szakmát, ami tetszik nekem, és utána indulni neki a jogosítványnak (kb. 550.000 ft orszagos átlagban), hogy ha megse jönne be a buszozás, akkor legyen hova menni.


Személyes: mindenki hogy irigykedik rám, mert én kamionoskent bezsebelem a 400-450.000 ft-ot.

Általában a gyári dolgozók, akik 8 órában dolgoznak sopánkodnak utána, és hogy ők is ezt akarjak csinálni.

Én mindig mondom nekik, hogy 2 hétig dolgozz napi 13 órát, és ha végeztél, akkor munkahelyed mellé feküdj le aludni. 2 hetente mehetsz csak haza 1 hétvégére. Majd ujra.

Kerdezem én megéri? Annyira mégsem, csak ha valaki szereti ezt csinálni annak éri meg, de csak azért belekezdeni, mert pénz, na azért bem eri meg, mert sokat fogsz sírni.

2017. okt. 10. 19:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 anonim ***** válasza:
65%

A turistabuszsofőrség az fassza meló, de mondjuk tényleg stresszes: nem nagyon vagy otthon, néha nehéz beleférni a vezetési időbe, idegen városokba kell menni, stb. De gyönyörű helyekre juthatsz el, fassza hotelekben lakhatsz, és viszonylag jól keresel.

A menetrendszerinti járatokon pedig tényleg laza. Oké, felelősség van, de a buszsofőröknek nem mindig csak ez jár az eszükben, szóval nem stresszelnek állandóan. Nyugis, kiszámítható meló, aki bírja csinálni, és nem zavarja, ha a mamák a hátánál beszélik meg a sok hülyeséget hangosan, és hasonlók, akkor egész jó munka.

2017. okt. 10. 22:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 anonim válasza:
77%

Szerintem konkrétan még nem kaptál választ a kérdésedre, így leírom azt, amit én tudok, remélem segíteni fog.

A fizetés havonta 200.000 ft körül mozog, ami ha azt nézzük hogy belföldön vagy, nem olyan rossz, viszont rengeteg minden szól a szakma ellen. Amit már többen is írtak, hogy rengeteg balhés ember fordul meg a buszon, és sajnos nem csak egymással, hanem még a buszsofőrrel is kötekednek sokszor (szerintem erre mindenki látott már életében kapásból 3 példát, így nem is ecsetelném tovább) a másik, hogy azt hinné az ember, a bkv valami állami dolog, hát akkor biztos be is vagy jelentve 200.000 forintra, de nem... magán kézben van, vagy egyszerűen csak kiügyeskedték valahogy, de nem titkolják, hogy minimálbérre jelentenek ott is be, ezt még az állásinterjún közlik a leendő buszsofőrrel.

Egy jó érettségivel semmiképp sem ajánlanám ezt az ágat.

De ha mindenképpen maradni szeretnél a vezetésnél, mert tetszik neked a dolog, még maradt 2 választásod: taxi vagy kamionsofőr.

A taxizást én már most kilőném, mert mióta szívatják a taxisokat, nem lehet valami nagyot szakítani ezzel a melóval. (ha még is tetszene, azért leírom, hogy manapság nem érdemes erre a célra saját kocsit venni, mert nagyon költséges, drága mulatság és hamar ki is öregszik, így a legjobban akkor jársz, ha bérled valakitől a taxizásra szánt autót, és este felé járod a belvárost, a turizmus miatt talán még ott érdemes lebzselni, vagy a reptéren.) Továbbhaladva a kamionozáshoz, inkább az árnyoldalról beszélnék, mert mint a fentebb lévő is írta, a krémjét, a magas fizetést már mindenki ismeri. (Külföldi fuvarokról, ott is inkább külföldi cégekről fogok beszélni, belföldön elég nehéz az élet, ráadásul a magyar cégek 90%-a szar evő ebben a szakmában -Lásd: Flott-trans-) Ha igénytelen ember vagy, az előnyt jelent, mert sajnos nagyon ritkán van alkalma egy kamionosnak a tisztálkodáshoz, vagy is olyan helyen, ahol nem kapsz instant rákot a környezettől. Ha mizantróp ember vagy, esetleg szeretsz egyedül lenni, és elmélyedni a gondolataidban, az is egy + pont, mert ha egyedül mész, nagyon nem tudsz mit csinálni. Vagy ha kedveled a társaságot, menj 4 kézben, úgy hamarabb megjárjátok az utat, viszont ezt csak baráttal ajánlanám, mert általában kikészítik egymást azok a kamionsofőrök, akik nem ismerik egymást, csak munkatársak. (Most gondolj bele, egy kanyar simán lehet egy hét is, és azt egy vadidegennel eltölteni...) Ételből sincs egy túl nagy választék az utak mentén, érdemes magaddal vinni kaját több napra is -persze vannak olyan fuvarok, amikor úgy jön ki, hogy tudsz valahol enni, például ha Londonba mész comppal, ott van étterem, vagy ha olyan telephelyre mész, ahol az alkalmazottaknak fenntartanak egy kisebb étterem szerűséget- de nem jellemző, hogy fuvar közben jókat tudsz enni.

Remélem választ kaptál mindenre.

2017. okt. 12. 10:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 Adriatika válasza:
100%
Megéri ha ezt szeretnéd csinálni ! Ezt csak úgy lehet ha szereted is . Persze vannak előnyei és hátrányai is . A fizetés nálunk(KMKK) 200-250. A munkarend nekem 3-1 így 3at dolgozok 1 et pihenek. Jelenleg sofőrhiány van így van lehetőség bekerülni. Az összes papír megszerzése viszont kb 800ezer ft. (jogsik B,C,D GKI, PÁV stb...). Az emberekkel tudni kell bánni a pénzzel el kell hogy tudj számolni és a rádbízott buszról gondoskodni kell.Van hogy hányást kell takarítani és van hogy részegekkel kell vitázni . Korán kell kelni (nekem 3kor) és van hogy éjszaka érsz haza. Átlagban napi 15 órát töltesz a munkahelyen.(vannak kiállások amikor akár tvzni vagy feküdni is tudsz napközben ,de ha javítani vagy tankolni kell akkor az az első) A felelősség hatalmas ez tény ! Ha hibázol akkor este benne leszel a híradóban. Én ha a lottón nyernék és soha többet nem kellene buszoznom hogy megéljek akkor sem tudnám abbahagyni.Ez szerelem. És ezt csak így lehet csinálni . Én is hasonló tanuló voltam nem ezen múlik . Köztünk is van minden féle (felsőfokú végzettségű és traktoros is ) Az "ilyen állás" meg"lenézik" mondatodhoz pedig hozzátenném hogy a munka sosem szégyen . Sőt ha azt csinálod amit szeretsz az nem is munka sokszor hanem szórakozás. Én várom hogy mehessek nem pedig azt mondom hogy basszus megint munka. Sok volt osztálytárs menőzött az egyetemmel meg hogy külföldre megy .A legtöbb el se végezte az egyetemet aki pedig igen az diplomával a zsebében lett mosogató és másodállásban pizza futár.Szóval ne a kereseti lehetőségek legyenek az elsők hanem hogy próbálj olyat választani amit élveznél is és meg is lehet belőle élni.
2018. jan. 5. 16:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 anonim ***** válasza:
100%
Ha érdekel, akkor menj el, szerintem megéri. Csak ha teheted, akkor ne a BKV-hoz, hanem a Volánhoz (újabban már más a neve), mert náluk nincs Futár, így sokkal nagyobb tered van, hogy így mondjam. Aki azt mondja, hogy stresszes, mert emberek életéért felelsz... Hát istenem, nem azon kell aggódni, hogy mi lesz utasaiddal! Egy kamionon sem azon stresszelsz, hogy kirabolják-e az 50 milliót érő szállítmányodat. Aki ezen stresszel, az ne vállaljon ilyen munkát.
2018. jan. 14. 22:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 anonim válasza:
66%
A BKV-nál 260 ezer Ft nettó az alap, onnan csak emelkedik, ezt biztos forrásból tudom. Egy nap. max. 8 órát vezethetnek és heti 1 nap pihenő kötelező. A VT-Arriva jóval többett (kb. 300-400 ezer Forint nettó) fizet. Ezt viszont lehet rosszul tudom, de az biztos, hogy magasabb a bérezése a VT-Arrivas sofőröké, mint a BKV-nál... Stresszes egy meló, ez tény. De minden olyan munka, ami a közlekedéssel kapcsolatos (legyen az pilóta, rendőr, masiniszta) stresszes munka.
2019. ápr. 25. 00:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 anonim ***** válasza:
100%

"(legyen az pilóta, rendőr, masiniszta) stresszes munka."


Ez nem feltétlenül igaz, pl egy BKV-s fix vonalon ha kell járnod egy modernebb busszal, és nem vagy idegbeteg, az minden, csak nem stresszes. Nuygisan terelgeted a buszt a megszokott útvonalon, utasokkal dolgod nincs.

2019. ápr. 25. 17:20
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!