Mit lehet tenni, ha törlik a vonatot? (máv)
Vis maior???
A mozdony meghibásodása a vasút felelőssége. Elvileg azért fizetünk nekik, hogy utazhassunk, tehát ez még csak nem is valami marginális dolog (pl. nem megy a klíma), hanem elsődleges fontosságú.
De ennyi erővel vis maior az is, ha én nem veszek jegyet a vonatra, mert nem találtam a gatyámat induláskor, így már nem volt időm. Aztán a MÁV meg bekaphatja.
Sajnos átalány kártérítés csak a feláras vonatok esetében jár. Ez annyit jelent, hogy a menetjegy x%-át kérdés nélkül visszatérítik bizonyos késés felett. De ettől függetlenül a vasút kártérítési felelősséggel tartozik minden vonata esetében, így ha kimutatható károd keletkezett a késés miatt, akkor érdemes benyújtani az igényedet feléjük.
# 13
Már hogy a viharba ne a mozdony tulajdonosa és üzemeltetője, a MÁV-START tehetne róla? Őket terheli a felelősség a mozdony megfelelő műszaki állapotáért. Ha elromlott út közben, akkor valami nem stimmelt a karbantartással. Ez nem úgy van, hogy addig kell felelősséget vállalni, amíg ki nem megy a szerelőcsarnokból.
Ennyi erővel semmiről nem tehet a MÁV-START, hiszen rá lehetne mondani, hogy "az előbb még nem volt gond vele".
Ugyanezzel a logikával nem én tehetek róla, hogy nem találom a gatyámat indulás előtt. Szóval fogadja el a MÁV-START, hogy nem vettem jegyet, mert ez vis maior, nem tehet semmit.
Na de komolyra fordítva a szót, szerintem nézz utána, mi a vis maior, ez baromira nem az, még csak fel sem vetődik, hogy az lenne.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!