Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Mit lehet tenni, ha törlik a...

Mit lehet tenni, ha törlik a vonatot? (máv)

Figyelt kérdés
Kb. 100 km-es szakasz lett volna az út, kezdő állomástól végállomásig utaztam volna, az első 20 km után az állomás utáni 2-300 méretnél leállt a mozdony. A kalauz azonnal jött tájékoztatni, hogy tönkrement, kertek másik mozdonyt, körülbelül 20-30 perccel később (amikor már a busz is elment, ami arról a helységről a célállomásra ment) ismét jött a kalauz, hogy nem küldenek másik mozdonyt, szálljunk át az eredeti indulástól számítva egy órával későbbi vonatra. Ilyenkor kárpótlást lehet kérni vagy nyelni kell egy nagyot és elviselni? Bérlettel utaztam, szóval anyagiakban nem viselt meg, de ha előbb szóltak volna, akkor inkább átszálltam volna a vonatra, mert egy nagyon fontos találkozom volt, ahonnan így elkéstem.

2017. júl. 31. 18:56
1 2
 1/15 anonim ***** válasza:
48%
Vis maior, nem kérhetsz kárpótlást.
2017. júl. 31. 19:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/15 A kérdező kommentje:
Vis maior, ezt nem értem mit jelent, kifejtenéd?
2017. júl. 31. 20:04
 3/15 anonim ***** válasza:
55%

Sajnos nem szokták kárpótolni sehogy,még ha több ideig nem ment volna tovább,akkor sem.

Nagyobb probléma kell ahhoz,hogy valahogy kárpótolják az utast,ennyiért nem szokták.

Nem tudsz tenni semmit.

Jártam már én is nem úgy mint te,hanem még úgyabbúl.

2017. júl. 31. 20:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/15 anonim ***** válasza:
13%
Előre nem látott kényszerítő körülmény, elháríthatatlan akadály stb. Erre nem tudsz kárpótlást kérni.
2017. júl. 31. 20:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/15 anonim ***** válasza:
Mondjuk én nem vonatoztam 10 éve, de annak idején volt valami klubkártya pontos hülyeségük, adtak pár pontot ilyen esetekre amit gondolom be lehetett váltani valamikre.
2017. júl. 31. 20:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/15 A kérdező kommentje:
Köszönöm a válaszokat! Az a baj nem egyszeri eset, velem ezen a vonalon 2x megesett az elmúlt fel évben. Elég kellemetlen
2017. júl. 31. 20:51
 7/15 anonim ***** válasza:
49%
Itt hiába panaszkodsz, nem mi tehetünk róla...
2017. júl. 31. 21:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/15 A kérdező kommentje:
Mavnak mar jeleztem a problémám es megkerdeztem ugyanezt, de 1-3 hónap múlva valaszolnak rosszabb esetben. Érdekelt hatha van itt olyan aki jártas a témában vagy volt ilyen helyzetben.
2017. júl. 31. 21:31
 9/15 anonim ***** válasza:
69%

Tisztázzunk pár dolgot:

- vis maior az a vasúttársaság és üzleti partnerei által nem befolyásolható külső körülmény: vihar, erdőtűz, hófúvás, vegyi baleset, zavargás, harci cselekmények. A mozdony meghibásodása nem vis maior.

- A vasút nem válaszolhat három hónap múlva. 30 napjuk van rá, indokolt esetben (mondjuk tömegbaleset után vagy nyári szabadságolások idején) még 30-at külön ertesitessel rátehetnek.

- A vonatkozó üzletszabályzat szerint kártérítés csak feláras vonatok utasainak jár, esetedben ez akkor is a teljes áru menetjegy árának 25 százaléka, ha te bérletes vagy.

2017. júl. 31. 22:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/15 A kérdező kommentje:

Az első nem tudtam mit jelent, ezért kérdeztem meg.

Az e-mail-ben valóban 30 nap all, de kiegészítésnek ott van a 3 hónap és, ha olyan gyorsan válaszolnak, mint a vonatok érkeznek, akkor inkább a 3 hónapra számítok.

Kellemetlen, hogy több, mint 1 órával előbbi érkezéssel számoltam, hogy odaérjek időben és még ez sem elég és több ezer forintos károm keletkezett a késés miatt.

2017. júl. 31. 23:18
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!