Mi a véleményetek a leendő 100E járatról?
Aki esetleg nem olvasta: Deák tér - (Astoria) - Liszt F. Airport
Nem rossz a név? 100-as már van, ennek semmi köze nem lenne hozzá. Szerintem a 0E találóbb jelzés, ezt könnyű megjegyezni, nem téveszthető össze, és nem foglalt!!! Azon túl, hogy szokatlan, ez a számjegy teljesen korrektül beleillene a BKK voszonylatjelzési rsz.-ébe (0-100-200).
"100-as már van"
De már nem lesz. A foglaltság tehát megszűnik, hiszen 10-es módosul. Ráadásul egy elég marginális viszonylat, amiről az emberek többségének tudomása sincs, tehát nem lesz nagy veszteség az átnevezés.
A nullás elnevezés több okból sem lenne szerencsés. Egyrészt a nullának mint helyiértéknek olyan pszichológiai hatása van, ami nem gerjeszt bizalmat. Másrészt a nulla és az O betű hasonlítanak egymásra, ez sem szerencsés a maga esetleges OE-ségével. A 100E jó választás, hiszen érzékelteti, hogy valamiféle összefüggésben van a 200E-vel. Számos példa van olyan számozásra, amikor a részben azonos útvonalon közlekedő buszokat pont egy 100-as választja el a számozásban. Például: 44 / 144 / 244 buszok, vagy a 182 és 282E járatok. Tehát van koncepció a 100R jelzés mögött. Ezeket nem hasra ütéssel találják ki a titkárnők, hanem közlekedésmérnökök és kommunikációs tanácsadók dolgozzák ki. Ha azt gondolod, hogy te jobban tudod náluk, akkor nem biztos, hogy jó nyomon jársz.
Nem inkább azzal kellett volna az elmúlt évtizedekben foglalkozni, hogy növeljék a Ceglédi vonal kapacitását? Harmadik vágány, negyedik vágány, szükséges váltókörzet-átépítések, szintbeli vonat-vonat kereszteződések kiiktatása, a szétszanált Nyugati visszaépítése, és a többi? Ma ott tartunk, hogy el kell dönteni, vagy Erdélybe nem mennek vonatok, vagy Lajosmizsére, oda is csak óránként, a Kökin húsz perc alatt keresztülvergődve. Világ szégyene, hogy nem lehet 15-20 percenként járó vonattal kijutni Ferihegy kettőre. Meg Vecsésre, meg Gyálra, meg akárhová.
A buszok számozgatása, meg az utcák átnevezgetése az bezzeg nagyon megy...
Ennél jobb számot szerintem nem választhattak volna.
A mostani 100-asra jobban illene a 0 jelzés. Egyszerre emlékeztetne az útvonalának alakjára és az utasainak számára is. :D
#2 remélem viccnek szántad az átlag járműéletkort.
Ikarus 260: 90db (20-30 év körüliek)
Ikarus 280: 75db (20-30 év körüliek)
Ikarus 405: 9db, ebből 5 felújítva (20 év körüliek)
Ikarus 412: 50db, ebből 6 felújítva. (18 év körüliek)
Ikarus 415: 17db, ebből 4 felújítva. (25 év körüliek)
Ikarus 435: 32db (20 év körüliek)
És az összes többi jármű vele kevesebb mint 20 éves, a másik fele pedig 4 évnél fiatalabb. Ennyit a 40 éves átlagól.
Itt vannak a VT-Arriva járművei:
A legidősebb is 10 éves. Én főleg az ő buszaikat látom, pedig sokfele megyek.
(Na nem azt mondom, hogy nem látok egy két régi Ikarust, de nagyon keveset!)
#4-es!
A 100E autóbuszokra külön repülőtéri vonaljegyet kell váltani, amelynek ára 900 Ft. Ezen kívül más jegy vagy bérlet a járaton nem érvényes. A BKK javasolja, hogy a járatra érvényes repülőtéri vonaljegyet az ügyfélközpontokban, a megállók környezetében, illetve a pénztárakban előre vásárolják meg.
Forrás: [link]
Szerintem erre azért van szükség, hogy ne teljen meg a busz olyanokkal, akik nem a reptérre mennek, hanem mondjuk a Deákról a Kálvinra menjenek, (kihagyva így a sokak által nem kedvelt M3-at - több ismerősöm is fél felszállni rá, illetve kerüli ha teheti). Továbbá a reptéri buszokon általában mindenkinek van egy bőröndje, szóval így is kevesebben férnek majd el rajta. A 900 Ft szerintem rablás azért...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!