Kinek, mennyire nyerte el tetszését a leendő, új, debreceni Nagyállomás terve?
Nagyon menő, de igen nagy eséllyel semmi nem lesz belőle a kitűzött időpontig. Plusz ezzel jár több évnyi feltúrt úthálózat és valószínűleg a vasúttal is csinálnak majd valamit, így egy látványberuházás miatt fog szopni ismételten több százezer ember éveken át. Egyébként Szolnokról is megjelentek hasonló képek, és azóta se hallottunk semmit a projekt felől.
Szóval maga az állomás 10/10-es, de nem éri meg a rengeteg problémát.
Az állomás közelében lakom és nem vagyok meggyőződve, hogy szükség van rá. Ennek az állomásnak nincs akkora forgalma, hogy szükség legyen egy ilyen beruházásra.
Inkább a jelenlegi állomást kellene kitakarítani, a peronokat rendbetenni és egy jobb utastájékoztató rendszer is kellene.
A többi csillogó dologra nincs szüség. A parkosítás is rendben van, de az nem kerül ennyibe, azt ilyen nagy beruházás nélkül is meg lehet oldani.
Debrecenben úgy építkeznek, hogy minden feltörnek és gödröket ásnak mindenfelé, aztán úgy hagyják ki tudja mennyi időre. Akár 3-6-12 hónapra is.
Aztán a semmiből végre megérkeznek azok akik a munkát elvégzik.
Utána megint pár hónap múlva eltűntetik a nyomokat.
Ha közeleg a választás, akkor hamar befejezik általában, de mostanában nem lesz.
Elismerem, hogy tervek látványosak, de semmi szükség rá, van még Debrecenben rengeteg hely amit fejleszteni lehetne, de persze az nem lenne látványos.
Ja igen, a második vagyok. Azt kifelejtettem, hogy a vasút és a helyi illetve helyközi-távolsági buszok közti átszállás biztosítása nem az ördögtől való ötlet, és az tény, hogy szükséges lenne egy ilyen csomópontra - viszont nemcsak Debrecenben, hanem az összes megyeszékhelyen (ehhez képes ilyen még csak Szekszárdon, Békéscsabán, Salgótarjánban, Kecskeméten, Győrben, Tatabányán, és fogjuk rá, hogy Nyíregyházán van).
Azt viszont továbbra is tartom, hogy egy ilyen világszínvonalú, hatalmas munkálatokat megkövetelő építkezéssel kissé túllőnének a célon. Ilyenkor azért örülök, hogy már csak ~1 évig fogok Debrecenhez kötődni, valahogy nincs ingerenciám az elkerülhetetlen fejetlenséget és állandó késéseket, dugókat és a vele járó káoszt megtapasztalni. :D
Köszönöm mindenkinek a megtisztelő hozzászólást!
Nem debreceni vagyok, így lehet, hogy outsiderként homlokegyenest másképpen látom a dolgokat, mint a helyi polgárok.
Elárulom, hogy a kérdést amiatt írtam ki, ami a tervben – egy-két apróság mellett – egyáltalán nem tetszik.
Hajlandó vagyok rugalmasságra, de számomra ez az etalon:
(Pfaff Ferenc, a MÁV főépítésze tervezte, aki többek között – munkásságának nagy része a trianoni határokon kívülre került - a régi - a „Szövetségesek” 1944. szeptember 6-i szőnyegbombázásakor teljesen megsemmisült - nyíregyházi vasútállomást, de az ő rajzasztaláról került ki a budapesti Műcsarnok, a Tisztiházként is ismert Stefánia Palota, a Közlekedési Múzeum terve is, amelyet a háborús pusztítások után igen csak leegyszerűsítve építettek újjá.).
Megítélésem szerint az 1961-ben átadott Nagyállomás az akkori ízlésnek megfelelően sem sikerült jól (Engem egy hangárra vagy gyárépületre emlékeztet, nem váltja ki belőlem ugyanazt a Pályaudvar feeling-et, mint a csodálatos szombathelyi GySEV Pályaudvar, a miskolci Tiszai Pályaudvar, a pécsi vagy a szegedi Nagyállomások, a budapesti Keletiről és a Nyugatiról nem is beszélve.) – a Wikipédia értékelése finoman, de ezt mondja ki -, a project terve mégis erre épül. A keleti szárnyat ugyan lebontják, a nyugatit átépítik, de középső rész változatlan marad.
A szupermodern nyíregyházi vasútállomás például, ugyan szintén nem a Pfaff-i hagyományokat követi, de nagyon jól sikerült, szép, tetszik.
Az autóbuszok föld alatti szintről történő indítását meglehetősen bizarr ötletnek tartom – csak az „A buszon” című angol sitcom-ban megengedhető, hogy a buszok egy zárt csarnokból induljanak -, mert még a legjobban beállított Euro-6-os motor sem oxigént bocsát ki!
A Piac utca korábbi, promenade hangulatának visszaállítása nagyon rokonszenves, ugyancsak örülök annak, hogy felvetették – ettől függetlenül én már korábban is gondoltam a Sáránd felé közlekedő vonatok pályájának erre a hasznosítására -, legyen közvetlen összeköttetés a Pályaudvar, és a csak 5-6 kilométerre lévő Repülőtér között, amelyik az új Wizzair menetrend szerint már heti 21 gépet indít, illetve fogad.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!